Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Tak Ziarah Kubur Abam, Tak Bermakna Hidayah Lupa

20-1-2021 02:40 PM|Oleh: Saiful| Komen: 20

Balu arwah Abam, Hidayah akan terus berjuang dalam membesarkan anak tunggal mereka, Syed Uthman Hamzah al-Juffrey.

Katanya walaupun suami dah tiada di sisi, namun semangat Abam menemaninya dalam setiap tindakan dan keputusan yang dilakukannya.

Foto: IG

"Kekuatannya, keberaniannya dan semangatnya ku pinjam... Ku akan terus mendukung namamu hingga ke syurga kelak selagi hayatku masih ada dan menjadi bidadarimu hingga ke akhirnya."

Luahan itu adalah sempena hari jadi arwah Abam pada Selasa.



Tambah Hidayah dia sentiasa mengirimkan doa dan tak akan pernah lupa dengan arwah walaupun tidak mengunjungi pusara suaminya itu.

"Tidak semestinya tidak pergi ke tempatmu (pusara), ku lupakan mu... Tidak, setiap masa, setiap saat dan setiap detik tidak pernah ku lupa.

"Akan ku selitkan namamu dalam doaku dan setiap sujudku. Al-Fatihah untukmu imamku, Syed Umar Mokhtar."




Hidayah juga berjanji untuk menjaga dan membimbing anak mereka menjadi seorang yang soleh.

Hidayah dan Abam berkahwin pada 2017.



Arwah Abam meninggal dunia akibat demam panas pada 10 Februari tahun lepas. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
0
0
Komen: 20
Komen

Previous : "Memang Hobi Saya Suka Buat Pembedahan" - Safiey Ilias

Next       : Syamel Gigih Buat Senaman Cantikkan Badan

Komen Terbaru

Quote MisXoXo 26-1-2021 11:27 PM
oggy replied at 21-1-2021 01:42 AM
Memang nampak dia bersungguh2 cari rezeki kan.. mcm2 bisnes & ig review dia buat. Semoga Hidayah,  ...

Sedih sbb ada tu dia review tgh panas tepi bendang.mcm kena perli dgn org sana.tp suka tgk dia ni.buat review sungguh2 xcomot.dia make sure muka bersiap dulu sblm review.kdg tgk retis2..jns yg comot..review pn dgn comot2 berlemuih,umah dapo bersepah.tp dayah ckp review tu amanah pelanggan.jd xpelah dia berhias sket.adik ipo yg makeup kan dia.bgs dayah.lebiu dayahhh

Lain-lain Komen

Quote Kurex 20-1-2021 03:03 PM
Yelah... Takkan nak ziara masa pandemik ni
Quote Nenasketum 20-1-2021 03:29 PM
Dia nulih kat soc med tu untuk mengkome dan untuk keluarga & kengkawan arwah yang ngutuk dia. Asal besday jerk banyak drama, baru lagi kan.
Quote salmon-suki 20-1-2021 06:52 PM
Halaaaa...sedekah al-Fatihah dan doa kt arwah selalu..pegi kubur bukannya wajib pn...sekali sekala ok laa,nk bersihkn kubur..choiiiii~

Better laa drpd duk meratib jah..hidup kena teruskn utk anak..y duk kalut suh pegi kubur ni dah kenapa?
Quote Kak-Leen 20-1-2021 07:02 PM
Diaorg ni kalau x pergi kubur terus kata x ingat. Akak dah 4 tahun x pergi kubur ayah, makwe & atok. Tp mereka bertiga tetap dalam ingatan akak. Dari jauh kita rajin2 sedekahkan doa dan ayat2 suci Al-Quran cukup selain sesekali buat amal jariah atas nama mereka.
Adakah isteri dan anak2 Ustaz Haron Din  dilupakan oleh isteri dan anak2nya sebab dia dikebumikan jauh di bumi Amerika?
Quote TabletSusu 20-1-2021 07:22 PM
Dia kan sibuk dgn bisnes n jaga hamzah. tu yg lain tu duk ngutuk2 kata dia lupa. ntah2 setiap minit dia doakan utk arwah, mana kita tau kan. kadang2 menyampah dgn mereka2 yg berkuntum mengutuk mencerca kat ig org ni
Quote MontanaHannah 20-1-2021 09:05 PM
Kesian tengok muka anak yatim.Semoga ko sentiasa dilimpahi rezeki dan kebahagiaan dan kemudahan hidup ko.
Quote oggy 21-1-2021 01:42 AM
TabletSusu replied at 20-1-2021 07:22 PM
Dia kan sibuk dgn bisnes n jaga hamzah. tu yg lain tu duk ngutuk2 kata dia lupa. ntah2 setiap minit  ...

Memang nampak dia bersungguh2 cari rezeki kan.. mcm2 bisnes & ig review dia buat. Semoga Hidayah, Hamzah & keluarga mereka dipermudahkan segala urusan mereka.
Quote Manjahati 21-1-2021 09:56 AM
Pedulikan mereka dik...
Quote kakakpositifker 21-1-2021 10:20 AM
zaman sekarang sembahyang, baca alquran, ziarah kubur, semua kena post. buat bukti. tah papeeeeee
Quote nura19 21-1-2021 11:56 AM
Sedih tgk video die upload yg ade suara arwah...
Quote mawar_mustika 21-1-2021 11:57 AM
adoi yg pergi tetap pergi...yg hidup ni kene teruskn hidup...xg kubur x post dlm ig psl abam xsemestinye die dh lupekn abam...die kene move on lh xkn nk hidup dlm kenangan bersama abam...ni klu dayah ni nk kawin lg mau merempan semua...patutnye dayah buat bodo je jgn dilayan semua2 yg mengata tu...hidup bahagia dgn ank die...klu dpt lelaki baik kawin je xsalah pun...xkn asyik nk meratib hiba dlm ig
Quote shuerin 21-1-2021 02:24 PM
cantik plak tgk dia dlm video last tu...
Quote gekkou 21-1-2021 02:28 PM
alahai
nnt kalau dayah ni kahwin lain
dia kena meratib pasal arwah ni sampai AJM kah?

tak tunjuk tak bererti tidak mengingati dan tidak berdoa
Quote shida81 22-1-2021 08:30 AM
gekkou replied at 21-1-2021 02:28 PM
alahai
nnt kalau dayah ni kahwin lain
dia kena meratib pasal arwah ni sampai AJM kah?

Weyyy.... Dayah klu kawen lain... Samapi mati di kata....
Quote emera 22-1-2021 08:42 AM
Adakah agama islam ajar, kalau ingat org meninggal, wajib pegi kubur? Tak de kan? Agama melayu je yg ajar mcm ni... tak payah kau nak layan samgat penganut agama melayu ni dayah oiii... setiap lepas solat kau doakan dia, itu sangat afdhal... kira untung sangatlah arwah... jgn lupa ajar anak doakan ayah dia juga ye? Itu saham arwah.
Quote AshkieLa 22-1-2021 02:04 PM
sekadar pegi kubur boleh tolong orang yg dah meninggal tu ke?
doa anak soleh/solehah dalam setiap solat daripada mana2 tempat untuk orang2 yg dah tiada tu tak sampai ke?

soalan2 ni untuk orang2 yg bongok ingat tak gi kubur dah jadi manusia yg teruk..
come on la... wake up people.
Quote Annaquinn009 22-1-2021 11:31 PM
cantik jgk ye dayah ni..yg suka komen life hidup org ni, x de keje agaknya..sibuk je
Quote cik.peah 22-1-2021 11:54 PM
semoga dipermudahkan segala urusan dan kehidupan dayah dan hamzah, dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. aminnn insyaAllah
Quote Ain_h 26-1-2021 02:21 AM
Betul boleh je doa time solat{:childlike

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top