Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Fatin Afeefa Tutup Kilang, Nak Kahwin Dengan Diri Sendiri Je

18-1-2021 10:03 AM| Komen: 63

Ibarat luka yang meninggalkan parut kekal, Fatin Afeefa mengakui perkahwinannya dengan pelakon Adam Shahz tidaklah sebahagia sebagaimana yang diharapkan.

Bercerai pada usia muda membuatkan aktres berusia 26 tahun itu trauma untuk berkahwin lagi.



“Saya tak nak lagi mendirikan rumah tangga. Mungkin buat selama-lamanya. Saya nak berkahwin dengan diri saya sendiri sahaja,” kata Fatin.

Kedengaran mungkin agak lantang. Namun, Fatin memberitahu bahawa dia benar-benar tidak mahu berkahwin lagi walaupun usianya masih muda. Dia juga sudah ‘tutup kilang’, enggan beranak mahupun berkahwin lagi.

“Orang yang berkahwin ada yang sebab mereka mahukan anak. Saya sudah pun mempunyai dua cahaya mata. Saya dah ‘tutup kilang’ tidak mahu lagi berumah tangga.

“Saya tidak merajuk. Cuma bagi saya, perkahwinan semacam membuang masa sahaja. Nak jaga hati lelaki lagi,” jelasnya.

Bagaimanapun, Fatin tidak menolak andai suatu hari nanti pintu hatinya terbuka untuk berkahwin. Namun, ada syarat-syaratnya.

Menurut pelakon itu, dia akan mempertimbangkan semula keinginannya untuk berkahwin jika bertemu lelaki yang menyokong kerjayanya sebagai pelakon.

“Kalau nak buat sesuatu selepas berkahwin nanti, saya kena jaga hati dan perasaan suami serta keluarganya. Sedangkan saya bukan sebegitu.

“Keluarga saya sekarang pun bergantung kepada saya. Maknanya kalau saya berkahwin nanti saya kena tinggalkan keluarga saya dan memberi fokus pada suami.

“Saya tak rasa ini (berkahwin) adalah idea yang bagus dan telah memaklumkan pada keluarga untuk memberi laluan kepada adik-beradik lain untuk berumah tangga,” katanya.

Atas alasan tersebut, lelaki yang mahu menikahinya kelak, haruslah sanggup menanggung ibu bapa dan anak-anaknya.



Fatin tidak mahu apabila sudah berkahwin nanti, dia tidak dapat membantu keluarganya daripada segi kewangan. Katanya lagi, dia takut untuk meminta wang daripada suami, bimbang akan dipersoalkan.

“Sudahlah masa itu syurga saya di bawah telapak kaki suami. Kalau suami cakap tidak boleh beri duit pada keluarga, kasihanlah.

“Sebab itu buat masa sekarang saya tidak fikir lagi untuk bersuami. Lagipun, karier saya sedang stabil dan semakin baik sekarang. Semuanya sebab tanpa kehadiran ‘lelaki’ yang memeningkan kepala,” jelasnya.

Kata Fatin, kegagalan dalam perkahwinan mengajarnya untuk bersedia dan tahu baik buruk jika ditakdirkan berkahwin lagi.

“Semasa berkahwin dahulu, saya pernah hidup susah. Sebelum ini dah biasa pegang duit, tetapi tiba-tiba lepas berkahwin, saya langsung tak ada duit poket.

“Sepanjang hidup dengan keluarga, saya tak pernah hidup susah. Tetapi, semasa berkahwin saya makan nasi dengan kicap sahaja. Saya dah tak nak hidup susah lagi selepas ini.


Kredit foto: IG Fatin

“Sebab itu sekarang saya kerja ‘gila-gila’ sampai tidak tidur sebab nak cari duit,” ujar Fatin yang segera menjauh jika ada mana-mana lelaki cuba memikat hatinya.


Sumber: Kosmo


Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
1
0
Komen: 63
Komen

Previous : "Saya Malas Nak Layan Lebih-lebih" - Aloy Nak Jumpa, Tampar Ogy

Next       : Rita Rudaini Bersusah Payah Besarkan Anak- "Jangan Nanti Bila Dah Berjaya Ada Pula Orang Kata Dia Punya Jasa”

Batal Nikah Gara-gara Tertinggal Mas Kahwin
Pengantin Perempuan Panik Bila Wali Sebut Nama Kembar Masa Akad Nikah
"Saya Bangga, Pakai Baju Kurung Setiap Hari" - Tunku Azizah Perli Pereka Belanda?
"Poligami Perkara Paling Mulia" - Suami Ziela Jalil Masih Dalam Proses Pembelajaran
Sedia Lakon Aksi Panas, Jasmine Suraya Pilih Remy Ishak Jayakan Babak
Comel! Diana Danielle Terharu Peminat Namakan Anak Sempena Namanya
Neelofa Dengan Bawal Dan Purdah, Lain Macam Lawanya!
'Keluarga Kami Teraniaya Kerana Kecuaian KKM'
"Saya Malas Nak Layan Lebih-lebih" - Aloy Nak Jumpa, Tampar Ogy
Cabut Braces Guna Pengepit Kuku Je, Tak Geli Ke?
Pengorbanan Yang Amat Besar -Dr Wee Puji Pegawai Polis Tangguh Majlis Kahwin Demi Tugas
Rita Rudaini Bersusah Payah Besarkan Anak- "Jangan Nanti Bila Dah Berjaya Ada Pula Orang Kata Dia Punya Jasa”
"Tolonglah Jangan 'Dakwah' Orang Muda Kahwin Awal" - Fedtri Yahya
"Saya Bukan Kayu," -Aisar Khaledd
Padu! Amy Search Jual Asam Pedas Daging Keting Sebab Bosan PKP 2.0
Tular Video Saintis Wuhan Tak Pakai PPE, Digigit Kelawar 2 Tahun Sebelum Covid-19
'Mak Lampir' Meninggal Dunia Akibat Covid-19
'Fatima bukan 'content' media sosial' - Fazura tak buat akaun Instagram untuk anak
Azwan Kombos Jenguk Ibu Di Sabah Selepas Dua Tahun, Tak Beraya Dengan Anak Dan Isteri
Kulit Teruk Mekap Tebal, Tapi Jual Produk? Nah, Faezah Elai Tayang Wajah Polos!
Aiman & Zahirah Balik Malaysia Bulan Depan, Rindu Nak Berlakon
Putera Amaris Kurangkan Berlakon Demi Fokus Buat Kerja Amal
"Bukan Suka Hati Rentas Negeri,"-Alif Satar Percaya Artis Kontroversi Tak Buat Sewenang-Wenangnya

Komen Terbaru

Quote epalsearch 24-1-2021 11:51 PM
Eleh nak tiru emma watson la tu ckp 'self partner' fefeeling hollywood la pulak

Lain-lain Komen

Quote SayaSayangMama 18-1-2021 10:08 AM
Nk tanya la dia ni mmg mekap sndiri ke
Quote Minami2013 18-1-2021 10:10 AM
Comel anak2 dia. Anyway jgn cakap depan lain, belakang lain. Macam lah netizen tak tahu kes ngan laki org tu
Quote cikdonat8 18-1-2021 10:14 AM
dia kerja ape je.. berlakon pon tak nampak bayang dalam tv..
Quote Kurex 18-1-2021 10:15 AM
Besar nanti mesti anak laki dia helok
Quote Ritacomels 18-1-2021 10:18 AM
Dah tu ko mekap tetebal dgn filter 60 lah lapis tu nk ngorat sape? Nak tyg cantik ko tu kt sape? Ke nak ngorat pompuan? Euwwww
Quote nazzse 18-1-2021 10:25 AM
Handsome anak laki dia. Macam manalah rupa bapaknya, maknya dah tahu
Quote j4bl4i 18-1-2021 10:31 AM
haritu ada gambar leaks, xtaulah betul idok
Quote bulalof 18-1-2021 10:33 AM
peeegiiii daaaa kkkaauuuuu!!!!!!!!!
Quote salimrock 18-1-2021 10:34 AM
“Sebab itu sekarang saya kerja ‘gila-gila’ sampai tidak tidur sebab nak cari duit,” ujar Fatin yang segera menjauh jika ada mana-mana lelaki cuba memikat hatinya.




wow kerja apa gila2 smpai tak tidur tu?>




teringat member aku kaki b2b , dia ni sambil b2b dia interview amoi ni,


amoi ni cakap dia kena kerja kerasa2 sebelum cecah usia 33 tahun , sebab lepas 33 prestasi @ kecantikan merosot,  tp dia kata dia penat kerja sebab setiap kali customer datang dia kena mandi bersama, cuci celah2 ci bab, lubang jub semua nak kasi customer puas hati, kalo ada 10 customer, 10 kali la kena mandi, dan di khabarkan oleh kawan wa itu, amoi itu ada buat boobs job kasi besau, yg melayu / indon pulak main bomoh pelaris , tp percayalah kata amoi itu, lelaki selalu akan pilih boobs yg besau...  


jd pada usia wa 34-35 kawan wa cakap dia pergi repair kereta , sekali nampak lelaki ni muka cam amoi yg diceritakan tu,  sudah maju, dia sudah membuka perniagaan bengkel kereta yg di usahakan bersama adik lelaki nya,  adik lelaki nya juga aktif bersama MCA ketika itu, jadi perniagaan mereka semakin berkembang maju...


jadi bila kawan wa rindu dia pergi tukar minyak hitam kat bengkel ah tan tu ( bukan nama sebenar, nama sebenarnya ah seong )
amoi tu buat 2 tak kenal, mgkn sebab nak lupakan kisah silam ,atau mmg ramai customer smpai tak kenal member wa ni, atau kenal, tapi tak nak buka kisah silam, takut adik dia tau ,






errr apa aku nak citer tadi ek,


oh moral of the story.. berkerja lah dgn tekun sehingga berjaya...




Quote annehuda 18-1-2021 10:38 AM
salimrock replied at 18-1-2021 10:34 AM
“Sebab itu sekarang saya kerja ‘gila-gila’ sampai tidak tidur sebab nak cari duit,”  ...

aku tak paham la citer ko ni. lelaki yg bukak bengkel tu sape?  amoi b2b tadi tu ke? dah tukar jantina jadi lelaki ke?
Quote Nenasketum 18-1-2021 10:40 AM
Elleeeh pompuan cenggini cakap cenggini. Nnt berderu ler VIP hamsap contact agen dia. Pigiiii dah
Quote EvieWanKenobi 18-1-2021 10:41 AM
elok la.. kilang pun selalu buat pencemaran..
Quote anony-mous 18-1-2021 10:41 AM
nazzse replied at 18-1-2021 10:25 AM
Handsome anak laki dia. Macam manalah rupa bapaknya, maknya dah tahu

Yg laki tu ikut muka dia kan? Yg perempuan ikut muka bapak. Ke depa adk beradik lain bapak?
Quote EvieWanKenobi 18-1-2021 10:43 AM
anony-mous replied at 18-1-2021 10:41 AM
Yg laki tu ikut muka dia kan? Yg perempuan ikut muka bapak. Ke depa adk beradik lain bapak?

anak sulung tu katanya .. hmmmm..
karang kata pitenah pulak..
Quote AbukRokok 18-1-2021 10:45 AM
ingatkan dia mmg ada kilang usahawan
Quote salimrock 18-1-2021 10:46 AM
annehuda replied at 18-1-2021 10:38 AM
aku tak paham la citer ko ni. lelaki yg bukak bengkel tu sape?  amoi b2b tadi tu ke? dah tukar jan ...

oh bengkel repair kereta,  adik lelaki dia yg muka mcm dia,
aku pernah pergi bengkel tu ( bukan pusat b2b tu tau) mmg adik dan kakak  muka  hampir sama,  nak plak cina ni muka takde bulu misai janggut mmg hampir sama, amoi ni buat kerja2 admin la kat bengkel, walopn begitu barang masih mantop,



dia sudah membuka perniagaan bengkel kereta yg di usahakan bersama adik lelaki nya,  

Quote Ritacomels 18-1-2021 10:46 AM
salimrock replied at 18-1-2021 10:34 AM
“Sebab itu sekarang saya kerja ‘gila-gila’ sampai tidak tidur sebab nak cari duit,”  ...

Amenda ko ni, cite xde sangkut paut dgn tajuk, punya lah gigih aku bc.. Aku ingat ko cite sal Minah ni, ntah sape2 la dlm cite ko nih, ko ingat org lain nk tau??? Choyy
Quote aijinmisaki 18-1-2021 10:47 AM
Dia ni lawa sebab filter dan mekap
Quote salimrock 18-1-2021 10:48 AM
Nenasketum replied at 18-1-2021 10:40 AM
Elleeeh pompuan cenggini cakap cenggini. Nnt berderu ler VIP hamsap contact agen dia. Pigiiii dah

kadang2 suratkabar ni medium utk iklan kan sesuatu perkara,

cth bgtau kat sri petaling ada kegiatan urut batin + seks, jalan petaling pn ada,  konon2 ada serbuan la, tp serbuan itu hanya lah setahun 3 kali

Lihat semua komen(63)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top