Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Ebit Lew Sebak Agong Belanja Makan Ikan Patin Lepas Misi Bantuan

14-1-2021 07:51 AM Komen: 20
Kredit foto: IG Istana Negara

Tidak dinafikan lagi, sememangnya ramai rakyat kagum dengan keperibadian Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang mesra rakyat.

Ini termasuk pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew yang begitu terharu dengan penampilan baginda berdua serta anakanda-anakanda yang meninjau dan memberi bantuan di kawasan terjejas banjir.




Tambahnya, dia terkejut apabila baginda mengajaknya dan rakan sukarelawan lain bergambar untuk kenang-kenangan.



"Ya Allah, inilah Raja kami yang teramat baik dan mulia. Berilah kebaikan dan rahmat kepada Tuanku dan keluarga. Terima kasih ya Allah temukan kami dengan Tuanku YDPA kami yang mulia. Daulat Tuanku," tulisnya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 20
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Normabaru 15-1-2021 10:34 AM
juruterra replied at 15-1-2021 09:45 AM
kena la turun padang rasa bersalah sbb dia pun makn hasil pembalakan juga
irony


Khuens hehehehe

yg klaka lg 3negeri tu... busy apentah.. rakyat dh tinggal sehelai sepinggang kot.. takut redah banjir ka?

Lain-lain Komen

Quote pyropura 14-1-2021 02:15 AM
Cina liew ni tak mampu makan patin ka?
Quote noor2 14-1-2021 06:02 AM
Sultan sendiri respek pandang tinggi kat ebit liew ni...tapi sultan ni mmg berjiwa rakyat sungguh....
Quote helicornia 14-1-2021 06:40 AM
Edited by helicornia at 14-1-2021 06:42 AM

tk abis terharu sebak dia
mmg itu je ke vocab dia
tk bole ke sebut gembira dpt makan patin bersama agong
Quote dubuk 14-1-2021 07:21 AM
temerloh sudah timbul ke
Quote sayawifenikmie 14-1-2021 07:33 AM
sebelah agong tu anak lelaki dia ek ?
Quote brownstone 14-1-2021 07:36 AM
Tuanku dulu ni ex presiden FAM...masa tu rakyat, football fans....hurmmmm, x tau nak kate ape la....hahaahaha
Quote makadek 14-1-2021 07:37 AM
Apa berita terkinni banjir2.ni tk de update pn
Quote famri7 14-1-2021 07:41 AM
Mesti stress kena dramatik selalu.
Quote Redmyvi 14-1-2021 07:44 AM
Dua2 ni aku respek la.. Ebit dan agong memang suka tolong orang..

Tambah2 agong kena la prihatin pd rakyat sebab dia pemerintah.. esok mati allah tanya semua nie..

Ebit pun bgus sebab bnyak bantu org walau pun bukan tugas dia pun nak kena buat semua ni walaupun kdg ada gk video2 romantik dia aku tak minat.. hahahaha



Quote Normabaru 14-1-2021 07:47 AM
Banyak balak hanyut.. Sebab tu banjir selut.. Bkn banjir biasa.. Pemimpin rakus rakyat yang derita tinggal sehelai sepinggang.. Nasib agong masih nk turun cemar duli.. Blh la mengadu direct.. Yg lg 3negeri tu raja depa mana
Quote LadyCarefree 14-1-2021 08:20 AM
helicornia replied at 14-1-2021 05:40 AM
tk abis terharu sebak dia
mmg itu je ke vocab dia
tk bole ke sebut gembira dpt makan patin bersam ...

Nasib xmenangis. Lg satu, bukan ke siapa jumpa En Ebit bin Ibrahim ni biasanya menangis dapat jumpa sbb selalu tengok kat YT je? Agong dan tmp xnangis ke dpt jumpa En Ebit bin Ibrahim?
Quote 3480 14-1-2021 08:41 AM
Anak dia ni ok dak.. x pnh dengaq pelik2 lg perangai dia.. xtau la kot aku telepas cerita
Quote wadiunong 14-1-2021 09:22 AM

iols ok je dgn Ustaz Ebit ni. wpon mula2 dulu rengsek gak cara Admin dia posting tu.  kita kena look positive & big heart la. nampak usaha & niat Ust ni bersungguh nak turun padang bagi bantuan.

pedulikan je ayat2 sedih dia kt FB tu, yg  penting dia buat keja yg diamanahkan kat dia hasil derma orang ramai/ duit dia sendiri.

kita2 ni dah derma ke belum?

iols senang je, kalo tak suka, jgn baca or follow media sosial orang tu abis citer.
Quote bbasir 14-1-2021 04:13 PM
next year dpt la gelaran Datuk ni.... pcya ckp aku hihi
Quote Minami2013 14-1-2021 05:44 PM
wadiunong replied at 14-1-2021 01:22 AM
iols ok je dgn Ustaz Ebit ni. wpon mula2 dulu rengsek gak cara Admin dia posting tu.  kita kena lo ...


Ya betul. Walaupun apa yg dikata forumer tu ada betulnya, tapi bila fikir diri sendiri jauh bertiang tak mampu nk jadi macam ustaz ebit ni, so i masih respek dia. Bukan mudah nak jadi mcm dia. Keluar je berita psl org susah, muncul terus. If only wakil rakyat boleh jadi mcm dia, rasa nya Malaysia boleh jadi negara maju dan berkebajikan (slogan PAS kan)...
Quote Artemesiaa 14-1-2021 06:36 PM
Selalu belanja orang kali ni dia pulak kena belanja ok ler tu.  Apa pun kabarnya keadaan dah makin baik harap tak ada gelombang baru tiba.
Quote Skuau 14-1-2021 08:16 PM
pyropura replied at 14-1-2021 02:15 AM
Cina liew ni tak mampu makan patin ka?

penyamar ada di sini.
Quote wadiunong 15-1-2021 09:37 AM
Minami2013 replied at 14-1-2021 05:44 PM
Ya betul. Walaupun apa yg dikata forumer tu ada betulnya, tapi bila fikir diri sendiri jauh bert ...



ye betul tu. org2 macam Ust Ebit ni la antara yg kita doakan biar panjang umo, sihat & murah rezeki sebab sumbangan dia kt rakyat.

paling menyampah kat followers taksub dia dok nak up Ust Ebit suruh jd menteri la YB la. Ello.. kalo dia dah jadi menteri dia bebas kaa nak buat kebajikan macam sekarang ni?? . dah tentula byk protokol/  kekangan .

tgk apa jadi kat Dr Zul bekas Mufti KL. Sblm jadi menteri semua sayang dia. La ni dah jd menteri brp ramai yg kecam?? ingat dah jd menteri ni bebas ka buat keputusan sendiri
Quote juruterra 15-1-2021 09:45 AM
Normabaru replied at 14-1-2021 07:47 AM
Banyak balak hanyut.. Sebab tu banjir selut.. Bkn banjir biasa.. Pemimpin rakus rakyat yang derita t ...

kena la turun padang rasa bersalah sbb dia pun makn hasil pembalakan juga
irony

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top