Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Menyayat Hati, Itik Korbankan Dirinya, Elak Anak-Anak Jadi Mangsa Ular Buktikan Kasihnya Si Ibu

12-1-2021 12:34 AM Komen: 17


Ibu mana yang tak sayangkan anak mereka? Seperti yang kita ketahui dan alami, pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya adalah suatu perkara yang tidak akan mampu terbalas.

Sebuah video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter bernama @SudhaRamenIFS membuktikan bahawa bahkan haiwan juga turut mempunyai naluri dan perasaan untuk mengorbankan nyawa mereka bagi melindungi anak-anak mereka.

Video ibu seekor itik yang dilihat melawan seekor ular bagi memastikan anak-anaknya selamat dan mengorbankan nyawanya daripada pemangsa itu telah menjadi tular di media sosial.

Waktu dan lokasi video tersebut tidak diketahui, namun ianya memaparkan seekor ular yang dipercayai jenis ular sawa, masuk ke dalam sebuah lubang yang didiami oleh ibu itik tersebut dan anak-anaknya.

Si ibu yang menyedari ancaman tersebut segera membuka sayapnya bagi mengeluarkan anak-anaknya dari lubang tersebut bagi menjauhkan diri mereka daripada bahaya.

Namun begitu, pada saat anaknya yang terakhir berjaya lolos daripada ancaman tersebut, sudah terlambat buat si ibu untuk menyelamatkan dirinya.

Si ibu hanya terkaku apabila ular tersebut bertindak melilit tubuhnya.

Video tersebut berakhir dengan itik yang dililit ular tersebut lemas sehingga mati.


Video yang berdurasi selama 44 saat itu telah membuatkan ramai warganet membicarakan tentang soal kasih sayang dan pengorbanan seorang ibu terhadap anak-anak mereka tanpa mengenali spesisnya.







Sumber: India Times/Siakapkeli

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote jasmeen 14-1-2021 04:06 PM
bodohnya tukang amik vdeo ni..pukullah ular tu jahat

Lain-lain Komen

Quote Kurex 12-1-2021 12:43 AM
Sedih.. tapi lumrah alam....
Quote Catpaw 12-1-2021 02:10 AM
sedihnya...dekat 20 anak itik
Quote dua_chzy 12-1-2021 03:05 AM
Ular tu pun lapar. Kang tak dapat makan hewan, dibelitnya pula manusia, ko nak?
Quote papadomku 12-1-2021 06:07 AM
Sedihnyaaa.. mother's love
Quote adeqbun 12-1-2021 09:41 AM
sedihnye..sis nanges ok..huwaa..jgn ular tu p ngap jugak anak2 die sudah..huwaa...again..emo sis trus
Quote nanies 12-1-2021 10:27 AM
tak berani tengok. kang sedih melampau
Quote mamajawie 12-1-2021 10:33 AM
sedangkan binatang sayangkan anak tapi ada gak manusia buang anak dalam semak..cam sielll..
Quote swateng1 12-1-2021 12:14 PM
yang rekod video tu pasaipa tak katok jaa ulaq tu??? jibakeee..tak pasal anak2 itik tu dah jadi anak2 yatimmmmm
Quote Belibis 12-1-2021 12:28 PM
Lakonan jer ni.bnyk kat utube.cane dia tahu ular nak datang kat lubang tu ? Siap sedia dengan hp.
Quote tikusmontok 12-1-2021 01:35 PM
swateng1 replied at 12-1-2021 12:14 PM
yang rekod video tu pasaipa tak katok jaa ulaq tu??? jibakeee..tak pasal anak2 itik tu dah jadi anak ...

mesti bini ulau tu yg rekod..demi sesuap like...huhu tak kelakar. jipaker punya ulau sawa.
Quote MissVixen 12-1-2021 01:48 PM
Saje je letak ular tu dekat sarang itik tu. Demi dapat views banyak ye.
Quote Burong_Hantuk 12-1-2021 02:35 PM
X sampai hati nak tengok sampai habes
Quote LadyCarefree 12-1-2021 02:44 PM
Sedihnyaaaaaa tapi dah gitu nature
Quote Artemesiaa 13-1-2021 05:18 PM
Sedihnya naluri seorang ibu sentiasa nak pastikan keselamatan anak2nya
Quote akies 13-1-2021 07:18 PM
Tak sanggup nk tgk.
Kasih si ibu itik
Quote xLillyx 14-1-2021 03:57 PM
Food chain.. Nak buat camne
Quote jasmeen 14-1-2021 04:06 PM
bodohnya tukang amik vdeo ni..pukullah ular tu jahat

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top