Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Kehadiran Dua Timbalan Menteri Kesihatan Tak Beri Makna" - Syed Saddiq

11-1-2021 03:59 PM Komen: 44
Dua timbalan menteri di Kementerian Kesihatan (KKM) didakwa tidak menjalankan fungsi untuk mengawal penularan wabak Covid-19.

Mereka dikritik kerana gagal membantu kerajaan dalam memastikan kes baharu Covid-19 dapat dikawal.


Kredit foto: IG SS

Saya menganggap apabila kerajaan melantik seorang Menteri Kesihatan dan dua Timbalan Menteri Kesihatan, bertujuan untuk melicinkan semua urus tadbir dan usaha melawan Covid-19.

Malangnya kehadiran dua Timbalan Menteri Kesihatan pun tidak memberi apa-apa makna dan sumbangan kepada KKM, dakwa bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dalam hantaran Facebooknya, hari ini.


Kredit foto: FB SS

Beliau menggesa, kedua-dua Timbalan Menteri Kesihatan iaitu, Datuk Dr Noor Azmi Ghazali dan Datuk Aaron Ago Dagang.

Dalam masa sama, Ahli Parlimen Muar itu turut menggesa kedua-dua timbalan menteri itu menunjukkan keprihatinan dan kepemimpinan kepada petugas-petukas kesihatan.

Ini kerana rakyat Malaysia umum tahu semua petugas kesihatan tak putus-putus bekerja melawan Covid-19.

Dalam pada itu, beliau turut menyarankan satu cadangan daripada seorang pengguna Facebook, Mudalib Uthman.


Kredit foto: FB

"Jadi saya nak gesa dan cadang supaya kerajaan untuk bangun dari tidur dan bertindak pantas. Kalau mahu tunggu Adham Baba, air suam sudah jadi air sejuk pun belum selesai krisis kesihatan nombor satu sekarang ini," katanya.



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
1
0
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote MontanaHannah 12-1-2021 04:12 PM
dodolgemok replied at 12-1-2021 09:59 AM
Tgok lah apa yg dia cakap tu, ada betulnya. Mana 2 timb menteri tu sekor pon xnampak buat kerja. T ...

nak tengok apa ???

Lain-lain Komen

Quote CiliPadiSedap 11-1-2021 04:21 PM
bila ex menteri e sport bersuara
Quote me12345 11-1-2021 04:27 PM
Menteri kesihatan mcm dah tenggelam...lama tak nampak
Quote jalfa 11-1-2021 04:33 PM
Ya la dekkk.masa ko jd menteri sukan pon sedehhh..adah hati nak hamtam org lain
Quote MontanaHannah 11-1-2021 04:36 PM
Dia ni puaka xsedar diri tu puaka

saraf dia saraf DAP

dajjei dia ni
Quote rikiruj 11-1-2021 04:37 PM
Jauh beza dgn mantan Menteri kesihatan sebelum ni.  Even sebelum kemelut covid, nampak beliau sangat pro-aktif.  KJ, Menteri MOSTI pun nampak lagi aktif perihal covid ni berbanding DS Adham..
Quote EvieWanKenobi 11-1-2021 04:41 PM
amboii hang.. habaq sat dulu jasa2 hang kat KBS..
manifesto pun kencing..
Quote mikasa 11-1-2021 04:45 PM
Memang tak tak beri sebarang makna

Patut ada 2 org menteri kesihatan dan 4 timbalan..kesian para menteri workload tinggi
Quote lolipopi 11-1-2021 05:16 PM
Tu la aku tertanya2 gak mana pegi Menteri Kesihatan.. Awat ada darah gemuruh ka sonyap jah
Quote xy_daen 11-1-2021 05:19 PM
Ada ye Menteri Kesihatan Dan Timbalan Menteri Kesihatan kat Malaysia ni?
Quote Orix 11-1-2021 05:22 PM
timbalan menteri kesihatan pun kena saman sbb x ikut SOP, apa lg yg nk diharapkan
Quote nikaido 11-1-2021 05:29 PM
Kerajaan PN membazir wang rakyat tubuhkan menteri kabinet terbesar tp xberguna.
Quote budakshinchan 11-1-2021 05:40 PM
sblm PM skrg letak jawatan @ di humbankan.. menteri2 dari BN ni cabut dulu.. dengan harapan di pilih semula jadi menteri bila BN kembali menguasai kerajaan
Quote Tinot7 11-1-2021 07:48 PM
Bkn ke SS ni dah botak aritu???
Quote PEPPERMAN 11-1-2021 08:10 PM
Ada betulnya persoalan yang dibangkitkan SS tu.
Tapi malangnya dia pun pencapaian tak seberapa di KBS maka isu tu akan tenggelam.
Quote Ninjanunu 11-1-2021 08:34 PM
Membazir duit rakyat bayar gaji menteri redundant
Quote n3ar 11-1-2021 08:41 PM
betul dah apa si SS botak ni cakap.... 2 timbalan menteri jadi tunggul kayu jer....

takde function melainkan menghabiskan duit gomen bayar gaji, elaun dan tanggung ke sana sini
Quote adila39 11-1-2021 09:08 PM
diamlah {:laugh
Quote Denco 11-1-2021 09:15 PM
Dgn kes mencanak2 ni.. doa2 la 2 timbalan tu pn mereput dpt kovid... Muka masing2 pn x nmpak bayang
Quote kakikuDibibirmu 11-1-2021 09:16 PM
Tinot7 replied at 11-1-2021 07:48 PM
Bkn ke SS ni dah botak aritu???

Cepatnya rambut beliyau tumbuh, tu belum kira bulu jembut lagi

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top