Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Kluster Kayuh, Nak Kesian Ke Padankan Muka Ni?

7-1-2021 03:09 PM Komen: 6



Disebabkan ragam kumpulan berbasikal yang menyusahkan pengguna jalan raya lain, maka ramai yang memarahi serta 'mengharapkan' sesuatu terjadi kepada mereka.

Menurut laporan CPRC Kebangsaan, kini muncul Kluster Kayuh  Kuala Lumpur membabitkan 11 mangsa dari daerah Titiwangsa, Kepong dan Lembah Pantai.

Netizen seakan-akan 'bersetuju' dengan kluster tersebut yang berdegil dalam mematuhi peraturan (SOP).


Foto : Twitter

Masih geram dengan gelagat geng berbasikal yang bukan sahaja tidak mematuhi peraturan jalan raya, malahan tergamak meminta kenderaan lain menghormati mereka membuatkan netizen menyampah.

Jadi, dengan adanya kluster terbaharu ini, ia seolah-olah memadankan muka mereka kembali.



Foto : Twitter

Foto : Twitter

Bagi netizen, mereka bukan meminta jadi sebegitu, namun sekurang-kurangnya mengharapkan kumpulan berbasikal ini mempunyai empati terhadap pengguna jalan raya lain.

Selain itu, jika mempunyai gejala kesihatan lebih baik tidak mengayuh basikal daripada terus menyebarkan virus kepada orang lain. Bukan ke itu pentingkan diri sendiri namanya?


Foto : Berita Harian

Diharapkan dengan tragedi ini, kumpulan berbasikal lain lebih berhati-hati dan mematuhi SOP yang ditetapkan supaya tiada lagi kes Covid-19 menular. Jadi, netizen pun tidak lah menyampah kan? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
1
0
Komen: 6
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote romeor 10-1-2021 11:44 PM
Tren zaman sekarang kayuh basikal.

Lain-lain Komen

Quote lattehazelnut 7-1-2021 03:41 PM
Sume berbasikal ke or kontak rapat..
Quote EvieWanKenobi 7-1-2021 04:11 PM
semoga berhati2.. ramai yang terkesan nanti..
Quote AbukRokok 7-1-2021 04:45 PM
kontak sosial
klu xnak kne kobis pindah duk dalam gua tempurung kawab dengan monyet
sdgkan org asli pun lari dari hutan ke dalam hutan
Quote Artemesiaa 8-1-2021 05:03 PM
Kalau dah beramai2 macam tu pasti ada risikonya
Quote romeor 10-1-2021 11:43 PM
Tren zaman sekarang kayuh basikal.
Quote romeor 10-1-2021 11:44 PM
Tren zaman sekarang kayuh basikal.

Lihat semua komen(6)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top