Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Minta Rakyat Kekal Di Rumah Tapi Dia Bercuti Ke Caribbean, Menteri Letak Jawatan

1-1-2021 10:49 AM Komen: 23
Seorang menteri kanan Kanada berdepan kritikan hebat selepas 'kantoi' sedang berada di kawasan peranginan untuk bercuti.

Menteri Kewangan, Rod Phillips menyiarkan video dari rumahnya pada malam Krismas, sambil menasihatkan rakyat agar mengelakkan perjalanan yang tidak penting bagi mengelakkan penularan Covid-19.


Kredit foto: Getty Image

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua atas apa yang kita lakukan untuk melindungi golongan yang berisiko," katanya di dalam video berkenaan, sambil duduk bersebelahan pendiangan di dalam rumahnya.

Namun, menurut Metro.co.uk, rupa-rupanya menteri itu berada di Pulau St Barts di Perancis dan dikatakan tiba di lokasi peranginan itu pada 13 Disember lagi.

Ketika ini, pembangkang dan pegawai kesihatan mendesak agar Phillips dipecat.

Phillips dalam satu kenyataan mengatakan bahawa dia begitu kesal dan segera memendekkan percutiannya sebelum pulang pada Khamis pagi.

Sementara itu, BBC melaporkan bahawa Phillips sudah meletak jawatan angkara insiden berkenaan.


Sumber: mStar/BBC


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ultra78 2-1-2021 08:11 AM
Jangan la bandingkan dengan Malaysia. Kat sini semua pemimpin tiada maruah diri.Rakyat pula jenis menghambakan diri kepada pemimpin.

Lain-lain Komen

Quote sarahmirza 1-1-2021 11:07 AM
Kalau Menteri malaysia.....depa buat muka bodoh je.

Ada aku kisah? Ada kisah?
Quote krustykrab 1-1-2021 11:23 AM
sarahmirza replied at 1-1-2021 11:07 AM
Kalau Menteri malaysia.....depa buat muka bodoh je.

Ada aku kisah? Ada kisah?

Kat msia laennnn...menteri kebal sekebal kebalnya
Quote sarahmirza 1-1-2021 11:28 AM
krustykrab replied at 1-1-2021 11:23 AM
Kat msia laennnn...menteri kebal sekebal kebalnya


Sebab itu tak hairan merata orang mencaci... Itupun menteri masih tak jumpa kemaluan lagi...

Quote bakingsoda 1-1-2021 11:29 AM
sama la dgn berekor2 politaiks kat malaysia, yg siap kutuk sesama dorang pon lepas buat taik senyap jugak takde pon letak jawatan. contoh yang berpura2
Quote irish_ieka 1-1-2021 12:56 PM
menteri mlsia bile lg
Quote Artemesiaa 1-1-2021 01:00 PM
Nasihatkan orang lain memang senang tapi belum pasti diri sendiri pun mampu lakukannya
Quote Orix 1-1-2021 02:43 PM
Menteri abahcow ??? Lagi mcm taik muka tak tau malu. Yela dah ketua dia abahcow pn xtau malu. Apa nk heran
Quote rogayahtop 1-1-2021 02:51 PM
bolehla jadi menteri kat malaysia pulak
Quote Tinot7 1-1-2021 04:39 PM
Pulau st barts kat caribbean ka?

Namun, menurut Metro.co.uk, rupa-rupanya menteri itu berada di Pulau St Barts di Perancis dan dikatakan tiba di lokasi peranginan itu pada 13 Disember lagi.
Quote sambaldurian 1-1-2021 04:48 PM
tu la jgn nasihat org, tp dia sendiri buat. ada kwn fb ak duk post mcm sindiran la ' kes covid mencanak , tp dh boleh rentas negeri, ape hal' esok lusa ada pulak gambar short vacay, cuma x bermalam la kot g bukit fraser. lerh bila ms pulak bukit fraser dlm selangor
Quote lavendernovella 1-1-2021 05:10 PM
Bezanya orang yg hidupnya bermaruah.
Quote depresio 1-1-2021 05:11 PM
Beza negara maju dgn negara tak berapa maju
Quote merrissa 1-1-2021 06:05 PM
sarahmirza: Kalau Menteri malaysia.....depa buat muka bodoh je.Ada aku kisah? Ada kisah?


Kauuu gilaaa kalau letak jawatan hilanglah segala mak bapak elaun pencen semua

Menteri kanada manaaa ada elaun2 ni sb tu kottt rilek je letak jawatan... cable pon xleh guna... buang masa je jd menteri
Quote mbhcsf 1-1-2021 06:08 PM
siesta fiesta  
Quote BoongaKertas 1-1-2021 07:42 PM
Baguslah letak jwtn. Ni kalau kat msia, troll lah teruk mana pun, xkan letak jwtan punya lah.
Quote Itzy 1-1-2021 09:04 PM
Ni baru professional, lepas buat salah terus letak jawatan. {:good
Quote cmf_premierleag 2-1-2021 01:58 AM
kalo kt msia lak menteri politicians dan golongan acah2 T20 lagi babi
disuruhnya org lain jangan balik kampung konon nanti parents kat kg dpt covid
abih yg ko gi bercuti and bersoSIAL sana sini tu apa dia?
Quote pyropura 2-1-2021 07:09 AM
Contohilah menteri lobai PAS, langgar SOP pergi Turki namun berjaya bawa balik pelaburan 82billion.  Menteri Kanada ni bodo
Quote faraway1 2-1-2021 07:52 AM
merrissa replied at 1-1-2021 05:05 AM
Kauuu gilaaa kalau letak jawatan hilanglah segala mak bapak elaun pencen semua

Menteri kanad ...

Adalah elaun, elaun sehingga meninggal pula tu

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top