Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Jangan Main Bangs#t Kat Sini" - Ali Puteh Mengamuk Netizen Mengata Anak

26-11-2020 01:34 PM| Komen: 160

Pelawak Ali Puteh berang selepas ada segelintir pengikut Instagram (IG)nya meninggalkan komen kesat pada foto anak lelakinya, Syed Umar Iskandar yang baru berusia dua bulan.

Ali atau nama penuh, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan memuat naik foto bersama dengan disertakan kapsyen 'My king'.



Sengaja mengundang pergaduhan, terdapat beberapa orang netizen meninggalkan komen berbaur perlian.

Komen itu telah mencetus kemarahan Ali sekali gus memberikan peringatan untuk tidak mengaitkan anaknya.



Walaubagaimanapun, ada juga yang bersikap prihatin meluahkan rasa kesal terhadap individu tidak sensitif itu kerana melibatkan anak kecil yang tidak bersalah.


Kredit foto: IG Ali Puteh

Ali dan isteri sebelum ini diuji apabila anak perempuan kedua, Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang berusia tiga bulan, meninggal dunia akibat komplikasi jantung.

Selain Allahyarham Sharifah Nur Ainul Mardhiah, pasangan yang mendirikan rumah tangga pada 2016 ini dikurniakan anak sulung, Sharifah Nur Aaira Qaireen berusia tiga tahun.


Sumber: Gempak

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
0
0
Komen: 160
Komen

Previous : Aishah Bengang Dituduh Bawa Hadiah Tokti Ke Pajak Gadai

Next       : Alif Satar Hilang Deria Bau - "Pakai Sabun Dan Deodoran Pun Dah Tak Bau"

Komen Terbaru

Quote acikhan 3-12-2020 04:06 PM
unguaurora replied at 27-11-2020 04:25 PM
Heols ni x mcm leluhur arab eh.. nmpk lbh kpd leluhur asia selatan. Perangainya pun.. huhu

da terlebih campur tu uuu...mcm biras haku nyer adik ipar pun keturunan Syed tp ghuper Arab ilang dah...dari muka bapak nyer si Syed n Ank2 lelaki semua muka mcm cina mata sepet n kulit pun hitam manis x de putih dah...

Lain-lain Komen

Quote Atata 26-11-2020 01:37 PM
Pekatnya anak dia....
Btw org tu bkn mgata anak kau la, org tu mengata kau.. punyala kasar cara dia menjawab, mcm bukan selebriti. Mmg xlama lah dia ni bakalan masuk peti ais tak kluar2
Quote imrb 26-11-2020 01:40 PM
Edited by imrb at 26-11-2020 01:41 PM

eh eh eh eh ko kena lahar tahu pulak membangsat kan org, yg mem*uk* mak kan dayah tu kira apa?
Quote lattehazelnut 26-11-2020 01:42 PM
Ahahaha apsal i gelak baca komen ali bodo tu..
Quote Lailerthee 26-11-2020 01:43 PM
Dia mmg kne ulang bnd sama bnyk kali dlm 1 komen ke?
Quote Buritan 26-11-2020 01:44 PM
Atata replied at 26-11-2020 01:37 PM
Pekatnya anak dia....
Btw org tu bkn mgata anak kau la, org tu mengata kau.. punyala  ...

Kann.. .
Nak tulis kang ali puteh marah kang.. kalo jumpa kat luar sah sah aku kata bkn ansk mulayu..
Quote shernazz 26-11-2020 01:45 PM
Ali ni baik.pi jual.kain pelekat ke...putu halba ke..rendang ayam.ke
Dari.jadik retis..
Sebab ayat dia sangat dasat
Quote otai_g 26-11-2020 01:46 PM
Netizen mulut hangsuang.

Kutuk bapak susah. Anak dia x tau apa pun.
Quote Minami2013 26-11-2020 01:46 PM
Yang lawak nya komen tu tulis jgn ikut perangai ali.. abih tu kenapa sentap sgt kalau dia rase dia baik.. kalau dia mmg hati hitam dan berniat tk baik lain ler ceritanya.. so ali, hang mmg perangai buruk ke?
Quote epal21 26-11-2020 01:50 PM
Minami2013: Yang lawak nya komen tu tulis jgn ikut perangai ali.. abih tu kenapa sentap sgt kalau dia rase dia baik.. kalau dia mmg hati hitam dan berniat tk baik ...


Dia pun seram kot memikirkan perangai diri sendiri.
Quote esbok 26-11-2020 01:51 PM
Takut kadang2 tengok bahasa seperti di bawah:

bangsat
celaka
sial
anjing babi


Ingatan sesama insan, kalau dah jadi mak bapak ada anak2, masih pakai perkataan tak matang mcm seperti di atas, mmg buruk benor rupanya. Sila lah kita semua jadi lebih berkarisma untuk anak2. Anak2 tengok pun malu.
Quote Kurex 26-11-2020 01:52 PM
Kalau nak kutuk, jgn dekat anak yg tak tau apa... Selalu iols nampak, orang kutuk anak sebab berdendam dgn mak ayah walaupun anak tu takde salah apa pun.. netizen pun, rajin sgt komen dekat ig retis..
Quote ninnamina 26-11-2020 01:53 PM
Benda senang je kalau mak bapak perangai dan mulut semua baik tak ada nya org nak mengutuk keluarga kau. Org yg baik2 ni selalu org siap doakan lagi anak2 dia.
Quote dua_chzy 26-11-2020 01:57 PM
My king? Selamat jadik mak pak bodoh merajakan anak.
Quote dudaberhias 26-11-2020 02:04 PM
dia patut expect dah benda2 ni...
Quote inaw1805 26-11-2020 02:06 PM
Kesian Ali, utk benda yg org tak tau betul ke tak ke, habis dia dituduh mcm2.
Aku x la belah mana2, sebab apa2 pun kena jugak dgr both side. Tp sapa je tahan asal post apa2 je mesti org bantai ckp mkn duit haram la, mcm2. Kesian pun ya lagi2 anak2 kecik pun terpalit jgk.
Semoga yg cakap mcm2 tu sempat la mohon maaf ke atau dimaafkan.
Cerita dunia habis kejap je.
Cerita kat akhirat nanti pulak mcm mana susa nak carik dia nak minta maaf.
Quote Nnasda53 26-11-2020 02:16 PM
marahkan je pak nya jgn babitkan anak2.Kita sibuk pesan anak dia jgn ikut perangai paknya.
yang komen pesan tu elok sgt ke perangai.
Si paknya tu marah mcm na pun jaga la bahasa tu sikit.
Quote pinksarah 26-11-2020 02:20 PM
pemahaman i, follower tu x kutuk his newborn baby..

X la mcm penyanyi Black dulu kena, tu mmg jahanam mulut netizens mengata anak org yg x tau apa2..
Quote minguk 26-11-2020 02:30 PM
tak penat ke dia menaip ulang2? eheheh tanya je
Quote AshKetchum 26-11-2020 02:31 PM
eh hanat. engkau tu siap mem pokemon kan dayah tu boleh pulak hah babi?

Lihat semua komen(160)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top