Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

2 Beradik Bunuh Member Sebab Berak Tepi Pokok Dekat Pondok Melepak

25-11-2020 03:30 AM Komen: 32


Dua beradik yang mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan seorang lelaki berusia 22 tahun ditahan polis pada Rabu, 18 November 2020. 


Candra, 23, dan Calvin, 19, disyaki membunuh mangsa, Fran, yang baru sahaja mendirikan rumah tangga, kerana didorongi dendam lama kerana Candra sebelum itu pernah ditusuk dengan pisau oleh Fran. 


Difahamkan sebelum kejadian itu berlaku, Fran dan Candra bersama rakan lain sedang melepak bersama di sebuah pondok berhampiran rumah mereka di Jalan Meranti Sungai Buaya, Daerah Kertapati, Palembang, Indonesia. 


Ketika itu, Fran sempat membuat air besar di sebatang pokok berdekatan dengan pondok tempat mereka melepak. Candra yang ternampak perbuatan Fran itu terus menegurnya dan teguran itu membuatkan Fran berang. 


"Saya kata, nak berak tu beraklah jauh sikit. Jangan di pokok berhampiran. Tetapi dia terus marah dan memaki hamun saya sampai hampir tercetus pergaduhan. Mujur berjaya dileraikan oleh rakan yang lain," kata Candra. 


Setelah insiden itu, Candra mengambil keputusan untuk pulang ke rumah. Namun secara tiba-tiba Fran menyerangnya dari belakang dengan menusuk pisau di bahagian ketiak. 


"Bila sampai di rumah, baru saya terasa sakit dan bila pegang bahagian belakang, ada kesan darah. Saya tidak melaporkan kejadian itu kerana mahu menunggu dia meminta maaf. Tetapi dia langsung tidak berbuat demikian, seperti tiada apa-apa yang berlaku," kata Candra. 


Kesal dengan sikap Fran, Candra akhirnya membuat keputusan untuk berjumpa dengan Fran yang ketika itu sedang bekerja di bengkel. Candra dan adiknya, Calvin, terus menyerang Fran dengan senjata tajam.


"Setelah kejadian itu, kami terus lari ke rumah bapa saudara. Adik saya ini sebenarnya tidak tahu apa-apa. Dia hanya mengikuti saya kerana melihat saya membawa senjata tajam.


"Bapa saudara tidak tahu yang kami baru terbabit dalam kes itu. Kami berikan alasan hendak mencari pekerjaan dan bersembunyi di sini hampir tiga minggu," katanya. 


Calvin juga menjelaskan, dia tidak tahu apa permasalahan yang menimpa abangnya itu dan ketika kejadian, dia spontan hendak membantu abangnya. 


"Abang masa itu pulang terus membawa parang, jadi saya pun ikut, termasuk menikam mangsa di bahagian perut sebanyak dua kali," katanya. 


Sementara itu, jurucakap polis Palembang, Anom Setiyadji berkata, kes pembunuhan itu berlaku akibat dendam lama di antara suspek dengan mangsa yang berselisihan faham. 


Dua beradik terbabit telah ditangkap ketika bersembunyi di kediaman keluarganya dan akan didakwa di atas perbuatan mereka di mahkamah atas tuduhan membunuh yang memperuntukkan penjara selama 15 tahun. 


Menurut kakak mangsa, Maladewi berkata, adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital. Fran disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah di bahagian kepala. 


Ananda, isteri kepada mangsa, menangis ketika dimaklumkan bahawa suaminya telah meninggal dunia. Anda seolah-olah tidak percaya, lelaki yang baru dinikahinya tiga bulan lalu sudah tiada. 



"Dia adalah suami yang bertanggungjawab. Dia selalu berusaha memenuhi apa yang saya minta," katanya yang sedang mengandung anak Fran dengan usia kandungan satu bulan. 


Fran dan Ananda baru sahaja menikah pada Ogos 2020. Sebelum Fran keluar dari rumah pada hari kejadian, dia sempat mencium perut isterinya serta berpesan untuk menunggunya di rumah sementara dia keluar pergi mencari rezeki. 


"Dia sempat kata, dia pergi kerja dulu untuk mencari rezeki buat beli susu anak, sambil mencium perut saya," katanya. 


Ketika itu Ananda sempat merasakan ada sesuatu yang tidak kena dan ketika dia sedang memasak, secara tiba-tiba dadanya berdebar kencang dan terus teringat pada suaminya. - Agensi




Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 32
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Buritan 30-11-2020 06:09 AM
Modngengade replied at 23-11-2020 02:40 PM
puncanya mangsa suka berak merata-rata....

Ade lg berak merata..

Lain-lain Komen

Quote MissYouSayang 23-11-2020 02:36 PM
Akak senyum sinis je dek..
Quote sukacactus 23-11-2020 02:38 PM
Mula gaduhnya sebab apa, sebab pengotor
Tu la sapa suruh berak merata
Kan dah kena bunuh
Quote Modngengade 23-11-2020 02:40 PM
sukacactus replied at 23-11-2020 02:38 PM
Mula gaduhnya sebab apa, sebab pengotor
Tu la sapa suruh berak merata
Kan dah kena bunuh

puncanya mangsa suka berak merata-rata....

Quote TravellingBear 23-11-2020 02:45 PM
berak kapur tak . check sikit taik dia
Quote sarah82 23-11-2020 02:47 PM
Adik beradik kot.. Nangis la mak bapa angpa kat rumah sbb hilang 2 anak sekaligus.
Quote Modngengade 23-11-2020 02:47 PM
TravellingBear replied at 23-11-2020 02:45 PM
berak kapur tak . check sikit taik dia

ayam PH je yg berak kapur

Quote Kurex 23-11-2020 02:51 PM
Ingatkan Francesca Peter
Quote shernazz 23-11-2020 03:13 PM
Kiranya cash on delivery lah..
Haha
Baik.tikam time.dia.tengah berak..
Quote Modngengade 23-11-2020 03:16 PM
shernazz replied at 23-11-2020 03:13 PM
Kiranya cash on delivery lah..
Haha
Baik.tikam time.dia.tengah berak..

tak baik...kena bagi dia lepaskan hajat dulu

Quote TomyamPuteh 23-11-2020 03:17 PM
Mengah baca tajuk
Quote Modngengade 23-11-2020 03:19 PM
Kurex replied at 23-11-2020 02:51 PM
Ingatkan Francesca Peter

Francesca Peter Sekadar Di Pinggiran   

Fran yg ni berak dipinggiran


Quote shernazz 23-11-2020 03:22 PM
Modngengade replied at 23-11-2020 03:16 PM
tak baik...kena bagi dia lepaskan hajat dulu

Orang kata mati dalam.keadaan apa yang kita suka..adalah kepuasan
Maknanya elok juga masa dia buang hajat tu pembunuh tu cashkan saja..
Quote Modngengade 23-11-2020 03:29 PM
shernazz replied at 23-11-2020 03:22 PM
Orang kata mati dalam.keadaan apa yang kita suka..adalah kepuasan
Maknanya elok juga masa dia bua ...

mati dlm nikmat ke sis?  sebenarnya berak ni satu nikmat tau
Quote Artemesiaa 23-11-2020 03:50 PM
Dah lama berdendam dan salah faham kataya berak merata tu saja dijadikan alasan
Quote helicornia 23-11-2020 03:51 PM
indon, apa nak heran. jamban pun takde agaknya
Quote mizzmimi 23-11-2020 04:04 PM
Bunuh hukum penjara 15 tahun ya..
Quote shernazz 23-11-2020 06:23 PM
Modngengade replied at 23-11-2020 03:29 PM
mati dlm nikmat ke sis?  sebenarnya berak ni satu nikmat tau

Hah.le..
Cam.orang mati ngah ehem2
Time berak pung nikmat juga lagi.lagi dah terjulur semua tunggu nak jatuh je..hahaha
Quote Rogue98 23-11-2020 06:59 PM
Lerrr...aku ingatkan ni kes kucing bergaduh tadi sebab baca part berak merata.
Quote Tinot7 23-11-2020 10:05 PM
Ingatkan pompan

Lihat semua komen(32)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top