CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ratusan Nelayan Diserang Penyakit Kulit Misteri, Luka Di Alat Kelamin

20-11-2020 11:38 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3861| Komen: 18

Description: Lebih 500 nelayan menghidap penyakit kulit misteri selepas pulang dari laut.
Lebih 500 nelayan menghidap penyakit kulit misteri selepas pulang dari laut.

Kesemua nelayan dari Senegal itu mengalami luka di wajah, malah beberapa kes pada alat kelamin mereka.





Kes pertama dilaporkan pada minggu lalu dan kebanyakan nelayan berasal dari beberapa bandar di sekitar ibu kota Dakar itu kini dikuarantin untuk mendapatkan rawatan.

Foto yang dikongsi di media sosial menunjukkan seorang lelaki mengalami bengkak di bibir dan bisul di tangan.



Kredit foto: Daily Star/Senego.com/Youtube

Lelaki tersebut juga dilaporkan mengalami sakit kepala dan demam panas.

Punca penyakit tersebut masih menjadi teka-teki dan tentera laut Senegal dihantar untuk mengambil sampel air laut untuk analisis.


Sumber: mStar

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Atata 20-11-2020 11:39 AM
Isu semasa di Malaysia??
Quote Tinot7 20-11-2020 11:43 AM
Eeehhh sakit apa tu?
Quote anony-mous 20-11-2020 11:48 AM
Mana bukti yg dekat alat kelamin?
Quote mamajawie 20-11-2020 12:09 PM
anony-mous replied at 20-11-2020 11:48 AM
Mana bukti yg dekat alat kelamin?

sanggup ke chuollss nak tengok?
Quote husna_amal 20-11-2020 12:22 PM
Yang dah bengkak makin membengkak.
Quote shark_eow7 20-11-2020 12:23 PM
tengok gambar pon ngeri rasee
Quote duri_durians 20-11-2020 12:23 PM
aa sudah penyakit dari laut pula
Quote luluaurora 20-11-2020 01:02 PM
air laut tercemar maybe?

di mulut tuu nmpk sakitttt
Quote Gomea 20-11-2020 01:05 PM
Tgk gambar bibir tu mesti perit tu. Macam nak pecah
Quote RatuDunia94 20-11-2020 01:26 PM
Entah2 sebelum turun laut ada minum or makan apa2 tak.
Quote belilies 20-11-2020 01:50 PM
Ouch! Sakit! Air lautlah tu, kene kat nelayan je, tengok kawasan mana deyols merendek carik ikan. Mesti ada satu area tu.... Hopefully jumpa cepat. Ngeri!
Quote Normabaru 20-11-2020 02:08 PM
Siannya.. Tp negara ni  penganut dia bkn muslim kan.. Xsilap kaka christian
Quote lattehazelnut 20-11-2020 02:44 PM
Iols mcm pernah baca nelayan jolok pari lah apa lah..
Bab mulut pun kena tu i xsure..
Quote ninja9 20-11-2020 03:23 PM
baguslah berita ni tersebar. kita tau sekarang ada penyakit berjangkit yg sangat2 cepat merebak.
Quote Artemesiaa 20-11-2020 05:12 PM
Pasti ada pencemaran laut menyebabkan ramai jadi mangsa.  Ada syarikat buang bahan toxic kat situ ke macam mana.
Quote LadyCarefree 20-11-2020 08:29 PM
Ish macam2lah skrng ni.
Quote 3480 21-11-2020 12:17 AM
Aku rsa pencemaran laut
Quote wikedsaikel 25-11-2020 12:07 AM
Sifilis macam ni ke

Lihat semua komen(18)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2021 01:16 PM GMT+8 , Processed in 0.107224 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top