Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Setahun Sakit Tekak, Rupanya Lintah Gergasi Melekat Di Trakea

2-11-2020 02:40 PM Komen: 121
Sejak setahun lepas, seorang kanak-kanak berusia lima tahun mengalami sakit tekak.

Selain sakit tekak, sebelum ini juga kanak-kanak dari bandar Linchang, selatan China itu sering mengadu sesak nafas dan berdengkur kuat ketika tidur.

Daily Star melaporkan, selepas pemeriksaan, pihak hospital mendapati seekor lintah gergasi melekat di trakeanya.

Susulan itu, satu pembedahan dilakukan bagi mengeluarkan haiwan tersebut.

Foto: Daily Star

Rakaman semasa pembedahan menyaksikan petugas kesihatan menarik keluar lintah sepanjang 2.8 inci itu menggunakan sejenis alatan.

Doktor memberitahu, lintah tersebut mungkin memasuki saluran trakea berpunca daripada minum air tidak dirawat.

Di kebanyakan wiayah di China, penduduk diminta supaya menjerang air terlebih dahulu sebelum diminum.

Ini bukan kes pertama kerana April lepas, seorang budak berusia sembilan tahun mengalami nasib yang sama. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
1
0
0
Komen: 121
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Austronesian 4-11-2020 08:01 AM
sarah82 replied at 3-11-2020 01:13 PM
Siam x sama dgn Dai Viet dan Tai.. siam serumpun dgn Melayu..

Siam selatan je serumpun dgn melayu.

Lain-lain Komen

Quote Acikgomen 2-11-2020 02:43 PM
Gambo lintah gegasi plis
Quote Scheherazade 2-11-2020 02:44 PM
Yihh. Ngeri seh. Camana leh minum air x tgk apa dlm air tu? Lintah ni bknnya haluih sgt pun.
Quote sarah82 2-11-2020 03:10 PM
AMARAN : sila sediakan plastik beg ditepi anda utk muntah.



Quote sarah82 2-11-2020 03:13 PM
Sediakan plastik beg jika antara x tahan

Quote kemaruk 2-11-2020 03:13 PM
                                          
Quote husna_amal 2-11-2020 03:39 PM
Besarnya lintah tu. Setahun tu melekat kat kerongkong.
Quote belilies 2-11-2020 03:46 PM
Eh! Takbley lama dalam benang ni. Curious tp jijik. Hahahahaaa
Quote esbok 2-11-2020 03:47 PM
SETAHUNN?! MAIGADD MEMBESAR PULAK DIA DALAM TU YA AMPUN
Quote darkness 2-11-2020 03:49 PM
sarah82 replied at 2-11-2020 03:13 PM
Sediakan plastik beg jika antara x tahan

Mcm bahasa thailand sis. Slang yg seakan sama kut
Quote sarah82 2-11-2020 03:55 PM
darkness replied at 2-11-2020 03:49 PM
Mcm bahasa thailand sis. Slang yg seakan sama kut

Selatan china.. Mmg asal bangsa Tai dan Dai Viet
Quote Peterpan17 2-11-2020 03:57 PM
sarah82 replied at 2-11-2020 03:13 PM
Sediakan plastik beg jika antara x tahan

aku tak click langsung video ni. karang tak blh makan pula.
Quote Megikari 2-11-2020 03:57 PM
Uiii? Tak rasa benda tu nyiut2 kat tekak ke? Elok pulak perangai lintah tu tak merayap ke tempat lain. Aku dok terbayang lintah tu masuk dalam otak dia huhuhuuuuu
Quote Artemesiaa 2-11-2020 03:58 PM
Euwww mengerikan
Quote sarah82 2-11-2020 04:00 PM
Peterpan17 replied at 2-11-2020 03:57 PM
aku tak click langsung video ni. karang tak blh makan pula.

Aku bagi amaran siap2 supaya angpa semua x muntah
Quote Peterpan17 2-11-2020 04:06 PM
sarah82 replied at 2-11-2020 04:00 PM
Aku bagi amaran siap2 supaya angpa semua x muntah

hahahaha!! itulah sebaiknya. bila dah kena warning mcm tu, baik jgn click. cari penyakit je.
Quote sarah82 2-11-2020 04:07 PM
Peterpan17 replied at 2-11-2020 04:06 PM
hahahaha!! itulah sebaiknya. bila dah kena warning mcm tu, baik jgn click. cari penyakit je.

Gila la.. Aku dok fikir mcm mana la keadaan budak tu selama setahun.. X rasa geli tekak
Quote ais_kosong 2-11-2020 04:08 PM
geli geleman tengoknya..
Quote JunkMail 2-11-2020 04:10 PM
Eyuuuuuu... aku terbayang minum air berlintah tu mcm kita minum air cincau agaknya... lembut2 masuk tekak
Quote Peterpan17 2-11-2020 04:11 PM
sarah82 replied at 2-11-2020 04:07 PM
Gila la.. Aku dok fikir mcm mana la keadaan budak tu selama setahun.. X rasa geli tekak

Seminggu,sebulan bolehlah aku terima. Ini dok setahun dlm tekak tu. Tak sedar ke bila minum atau makan?? yuck!!!

Lihat semua komen(121)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top