Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Anjing Ditanam Hidup-Hidup, Berjaya Bangkit Dari Kubur

12-10-2020 02:08 PM Komen: 31
Langsung tak berperikemanusiaan apabila sepasang lelaki dan wanita sanggunp menimbus anjing peliharaan mereka hidup-hidup.

Bukan itu sahaja mereka juga menyuntinya dengan alasan haiwan tersebut 'tidak sihat'.

Metro UK melaporkan, anjing baka German Shepherd yang dinamakan Kiryusha itu ditanam di kawasan hutan berhampiran dengan lebuh raya di utara Rusia.


Foto: East2westnews
Bagaimanapun difahamkan anjing berkenaan berjaya keluar dari 'kuburnya' sebelum ditemui oleh seorang wanita  yang memandu di lebuh raya berkenaan.

Gambar anjing berkenaan kemudiannya disebarkan oleh sekarelawan pencinta haiwan dan akhirnya berjaya mengesan identiti pemiliknya.

Pasangan berkenaan kemudian mengaku yang mereka menyuntik anjing tersebut dengan niat untuk membunuhnya.

Doktor memberitahu haiwan tersebut langsung tidak mempunyai masalah kesihatan, cuma ditemui kelaparan. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
3
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 31
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote lavendernovella 15-10-2020 04:27 PM
cik_chili replied at 13-10-2020 10:58 AM
dgn makian sopan dia maka dia berasakan dia berjaya mengutip pahala pd haritu dgn mengeji anjing i ...

Jom doakan dia semoga hatinya terbalik, dari penbenci dia jadi pencinta. InsyaAllah

Lain-lain Komen

Quote batu kikir 12-10-2020 02:18 PM
Eloknya pelaku manusia tu ditanam hidup2

P/s Dalam Islam banyak ceritakan kisah2 anjing. Seperti seorang pelacur memberi minum anjing yg kehausan,  kisah pemuda al Kahfi.... Di Arab Saudi dan negara timur tengah  tak jadi masaalah memelihara dan membelai anjing. Cuma di Malaysia, umat Islamnya yg terlalu berlebih-lebih-lebihan.
Quote Kurex 12-10-2020 02:31 PM
Mana mungkin leluhur bertamadun buat macam ni....
Quote husna_amal 12-10-2020 02:40 PM
Orang takde otak je buat perangai seksa binatang macam ni
Quote Decaffeinated 12-10-2020 02:44 PM
Suntik tu mungkin dah betul. Vet pun buat.

Silapnya tak pastikan betul2 mati.

Quote hatikudus 12-10-2020 02:47 PM
Kesiannya tgk muka anjing tu

Tak cukup dos lah tu, anjing tak mati tapi terseksa
Quote Atata 12-10-2020 02:57 PM
batu kikir replied at 12-10-2020 02:18 PM
Eloknya pelaku manusia tu ditanam hidup2

P/s Dalam Islam banyak ceritakan kisah2 anjing. Seperti ...



Quote saviour_09 12-10-2020 03:00 PM
dah kalo tak sakit ko suntik kenapa babi????!!!

cite dia ko memang nak dia mati kan

semoga jahannam segera 2 ekor ni
Quote zuuu 12-10-2020 03:33 PM
Patut ko dua ekor yg ditanam hidup hidup....x guna
Quote lavendernovella 12-10-2020 03:44 PM
batu kikir: Eloknya pelaku manusia tu ditanam hidup2 P/s Dalam Islam banyak ceritakan kisah2 anjing. Seperti seorang pelacur memberi minum anjing yg kehausan,  ki ...


Kadang2 manusia sibuk dgn amal orang lain sampai sibuk label itu ini.

Ikut contoh terbaik sepatutnya , mcm apa yg Turki buat. Tu pun ada yg panas hati kata sebb tu negara kaya bla bla bla, tak semua pun kaya dalam negara turki tu. Dah mmg kewajipan kebajikan haiwan tu mmg ada dalam undang2 islam, walaupun turki tu secular, sebb essence islam tu masih ada.  

Saya pernah kena maki dgn kata2 kesat berkali2 , sebab bagi makan anjing tepi jalan yg bukan dekat dgn rumah orang pun. Semoga orang yg maki saya tu diterbalikan hatinya.

Buatlah baik selagi hidup yg tak tau tinggal byk mana tempohnya.


Quote Artemesiaa 12-10-2020 04:26 PM
Kejamnya buat macam tu kalau dah tak nak bela hantarlah ke pusat pelindungan haiwan dari bertindak macam tu
Quote namieamuro 12-10-2020 04:41 PM
comelnye..mujur sgt kuat die keluar dr kuburan tu..kt sni kalau bg mkn anjing pn kne jeling kene tarbiah..sedih iols..ksian tgk anjing tu kurus kelaparan..
Quote obria 12-10-2020 04:53 PM
kalau dah takmo bela, iklankan la, nnt ada la yg sudi ambik bela
yg ko pegi suntik dia dah kenapa
Quote ellez 12-10-2020 04:59 PM
Bagi org je la yg sanggup bela..kenapa nk bg mati anjing tu..jahat sgt la perangai..
Quote edayildiz 12-10-2020 05:00 PM
siannya anjing tu..i suka gak anjing tp tula...i dk usha anjing org kt taman area umah ni pun..kwn meleis i ckp u tahu tak anjing tu haram..huh..i tau tp i just suka jer..
kat turki yg islam blh bela anjing ke? tnya jer..
Quote allshares 12-10-2020 05:11 PM
Semangat hidup yg tinggi, moga kiryusha dpt tuan baru yg sgt menyayanginya dan bahagia hingga ujung usia.

Kpd tuan anjing, moga mati kena sakit anjing gila
Quote Decaffeinated 12-10-2020 05:16 PM
edayildiz replied at 12-10-2020 05:00 PM
siannya anjing tu..i suka gak anjing tp tula...i dk usha anjing org kt taman area umah ni pun..kwn m ...

kat Malaysia pun ada jer melayu bela anjing

tanya balik kawan ko anjing tu haram untuk dimakan ka? itu semua orang tau


Quote Decaffeinated 12-10-2020 05:22 PM
obria replied at 12-10-2020 04:53 PM
kalau dah takmo bela, iklankan la, nnt ada la yg sudi ambik bela
yg ko pegi suntik dia dah kenapa : ...

anjing tu dah tua.

orang yang jaga pusat adoption pernah kata orang yang datang akan pilih yang cantik2 ja. Yang tua, yang sakit takde siapa yang nak.

Pemilik ni mungkin nak tengok anjing ni pergi tanpa perlu go through suffering.

Kalau kat Korea silap2 anjing ni jadi lauk.


Quote prettyuglybabe 12-10-2020 05:25 PM
Kurex replied at 12-10-2020 02:31 PM
Mana mungkin leluhur bertamadun buat macam ni....

kan.. ni mesti jarum-jarum halus..
Quote helicornia 12-10-2020 06:17 PM
lavendernovella: Kadang2 manusia sibuk dgn amal orang lain sampai sibuk label itu ini. Ikut contoh terbaik sepatutnya , mcm apa yg Turki buat. Tu pun ada yg panas hati ...

ada ke yg kata turki tu negara kaya?ikut pendapatan per kapita penduduk dia lbh kurang malaysia je

Lihat semua komen(31)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top