CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Rakyat Potong Tangan, Menteri Potong Kuku Kalau Hudud Dilaksanakan - Syed Saddiq

24-8-2020 11:11 AM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 4905| Komen: 21|Original author: Oleh: LilRose

Description: Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mempersoalkan sama ada hukum hudud akan dikuatkuasakan secara adil sekiranya dilaksanakan sedangkan undang-undang sedia ada dilihat berat sebelah.
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mempersoalkan sama ada hukum hudud akan dikuatkuasakan secara adil sekiranya dilaksanakan sedangkan undang-undang sedia ada dilihat berat sebelah.


Kredit foto: IG Syed Saddiq


"Rakyat biasa langgar kuarantin didenda RM12,000 dan dipenjara sampai lima bulan.

"Bila melibatkan menteri, "undang undang" lain dipakai untuk menyelamatkan kawan.

"Kalau hudud dilaksanakan, rakyat biasa dipotong tangan, menteri potong kuku (potong gaji) sahaja," ciapnya.


Kredit foto: Twitter

Ciapannya itu susulan keputusan denda RM1,000 dikenakan terhadap Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesahkan bahawa Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dr Khairuddin Aman Razali kerana tidak melakukan kuarantin kendiri selepas pulang dari Turki pada 7 Julai lalu sebelum hadir ke parlimen pada 13 Julai.



Kredit foto: Twitter

Bagaimanapun, ciapan Syed Saddiq itu mencetuskan rasa kurang senang di kalangan pelayar Twitter kerana mengaitkan isu berkenaan dengan hukum hudud. - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (2 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote angelofish 24-8-2020 11:14 AM
walaupon I tak suka pembangkang.tapi kali ni I rasa betul.sama lah macam sultan Brunei tu...
Quote Kurex 24-8-2020 11:22 AM
Ye.. sama jua kalau pee esh yg jadi kerajaan...pusing2 tang tu jugak. Tak gitu sed sadek
Quote lipans 24-8-2020 11:25 AM
takk... menteri tak didakwa
Quote Hang 24-8-2020 11:29 AM
Potong tisu badan sudah la.. Tu pun dah sakit giler. Silap2 lari lompat pagaq sebelum kena hukum..
Quote Normabaru 24-8-2020 12:34 PM
Alah saddiq.. Klu hudud laksana.. Abg ko yg kena rejam dlu.. Ngesek smpi bgambor celah kangkang. Choi!
Quote axl_bach 24-8-2020 12:40 PM
Too much nk sebut pasal HUDUD ni....tp btol lah kata MAZA dulu, selagi undang2 negara terbahagi 2, selagi tu prasyarat HUDUD dah x lepas....

Tp MAZA merujuk mahkamah khas diraja x salah aku.....maksudnya HUDUD cuma mungkin terlaksana andai sesiapa saja yg bersalah x kira darjat marhein atau golongan istana/pembesar dihadapkan di mahkamah yg sama
Quote husna_amal 24-8-2020 02:37 PM
Acah2 pembela rakyat padahal dak sadiq ni pun sama teruk.
Quote CiliPadiSedap 24-8-2020 04:01 PM
angelofish replied at 24-8-2020 11:14 AM
walaupon I tak suka pembangkang.tapi kali ni I rasa betul.sama lah macam sultan Brunei tu...

kt arab saudi sama juga.akak xpernah benci hudud tp akak berpegang pada prinsip asas hudud keadilan. zakat tak dilaksanakan, org miskin xdpt hak, pintu maksiat terbuka. pemimpin bangsat corruption. jadi orang miskin curi untuk hidup? adakah adil untuk potong tangan sedangkan hak mereka di rampas oleh pemimpin bangsat?

hudud akan jadi senjata kepada pemimpin bangsat untuk hukum mereka yang tak sekufu dengan mereka. sebab tu akak benci penunggang agama. islam tu adil. dan tak kira darjat. zaman dulu khalifah islam di pilih berdasarkan ahlak, iman. zaman sekarang pemimpin di pilih siapa tabur dedak banyak dan kroni banyak.

hudud tak salah yang salah manusia bangsat pergunakan hudud atas tiket2 politik. kat arab saudi fikir tak de corruption? takde penindasan? double standard?

islam datang dengan tauhid iman kenal Allah bukan dengan mata pedang atau hudud. back to basic.
Quote meow_tompok 24-8-2020 04:15 PM
Edited by meow_tompok at 24-8-2020 04:17 PM

besok depan Allah berani ke ckp kalau kalau kalau kalau kalau tu semua
Hukum Allah tak pernah salah, yg tak sempurna tu manusia yg menunggang tu dik

Quote pyropura 24-8-2020 05:08 PM
Macam Brunai, buat hudud tapi kerabat raja tak kena
Quote TomyamPuteh 24-8-2020 06:53 PM
Normabaru replied at 24-8-2020 12:34 PM
Alah saddiq.. Klu hudud laksana.. Abg ko yg kena rejam dlu.. Ngesek smpi bgambor celah kangkang. Cho ...

Dia pon sama la kaka norm. Yg pic nmpk tiak tu
Quote Normabaru 24-8-2020 06:54 PM
TomyamPuteh replied at 24-8-2020 06:53 PM
Dia pon sama la kaka norm. Yg pic nmpk tiak tu

Oh yelaa.. Lupa plk

So kira ni mmg bkn geng kunyit la. Geng kerang
Quote pooh~key 24-8-2020 07:19 PM
CiliPadiSedap replied at 24-8-2020 04:01 PM
kt arab saudi sama juga.akak xpernah benci hudud tp akak berpegang pada prinsip asas hudud keadila ...

Dekkkk.... akak setuju sangat dengan kata2 kau ni. Terbaik sis.
Quote salamon 24-8-2020 07:26 PM
Kalo hudud dibuat, yg ramai kena musti perampok umno. Pas kan dah cemolot dgn umno, bye bye je la hudud ni
Quote Nenasketum 24-8-2020 08:21 PM
Cakap banyak budak nih, kang citer dalam sluar kluar kang. Eh eh... hehehe cina pun dia ni tibai.
Quote kroit92 24-8-2020 11:04 PM
Normabaru replied at 24-8-2020 06:54 PM
Oh yelaa.. Lupa plk

So kira ni mmg bkn geng kunyit la. Geng kerang

geng kerang ni ape, first time dengar
Quote cmf_almondpecan 24-8-2020 11:08 PM
Mesej syed saddiq ni tak perli hudud tp perli org yg dikatakan memperjuangkan hudud. Perli orang. Bukan perli hukum hakam. Takkan orang tu tak boleh diperli esp kalau mmg kena pd konteksnya.
Quote edee_91 24-8-2020 11:11 PM
cmf_almondpecan replied at 24-8-2020 11:08 PM
Mesej syed saddiq ni tak perli hudud tp perli org yg dikatakan memperjuangkan hudud. Perli orang. Bu ...

aku pun nampak point macam tu. Entah kenapa ummah twidder benak sangat tak nampak point dia lepas tu melalut pergi tempat lain ni? Ummah forum sini pun sama je la pulak aku nengok gayanya.
Quote bangcak 24-8-2020 11:40 PM
pengkhianat bukan tau halal haram

Lihat semua komen(21)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-10-2022 10:26 PM GMT+8 , Processed in 0.070603 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top