Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Disangka Daging Korban, YouTuber Beri Bungkusan Sampah Pada Makcik

4-8-2020 04:55 PM Komen: 31
Tergamak buat prank beri plastik sampah yang kononnya berisi daging korban!

To=indakan YouTuber dari Palembang, Sumatera Selatan itu mengundang kemarahan ramai pihak.

Kompas melaporkan YouTuber yang dikenali dengan nama Edo Putra itu memberikan plastik berisi sampah itu kepda dua wanita,

Video yang dimuat naik itu bertajuk Prank Bagi-Bagi Daging ke Emak-Emak Berisi Sampah.

Edo (berbaju kuning)
Dalam rakaman berdurasi 11 minit 57 saat itu, Edo dilihat mengagihkan bungkusan plastik.

Mangsa pada mulanya kelihatan gembira namun terkejut dengan kandungannya.

Kemudian Edo datang kembali dan meminta maaf sebelum menyerahkan  500,000 Rupiah (kira-kira RM144) kepada mereka untuk membeli daging.

Bagaimanapun perbuatan tersebut disifatkan sebagai keterlaluan kerana dilakukan ketika sambuatan Aidiladha.

Susulan itu, Edo dan rakannya ditahan pihak berkuasa.-CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
0
0
Komen: 31
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote papadomku 5-8-2020 07:32 PM
sampahnya perangai

Lain-lain Komen

Quote siputpepel 3-8-2020 03:26 PM
Kita dok kutuk2 youtuber kita, tak tau youtuber negara lain lagi dahsyat.
Quote gadget 3-8-2020 03:28 PM
INDON dan KEBODOHAN dah seiring...
Quote Xim 3-8-2020 03:30 PM
Eh x serik2 lg ke indon ni??haritu prank barang mknn pdhal sampah....ha elok la ko same2 jd sampah,nak sangat kan mencapub....
Quote R2D2 3-8-2020 03:35 PM
YouTube bayar ikut jumlah view dan hours
kalau netizen cuma tgk sekejap shj, kemudian skip video
YouTuber tak dpt apa2 sebab tgk tak habis video tu
Quote Artemesiaa 3-8-2020 03:43 PM
Buruknya perangai demi like
Quote Meiizu 3-8-2020 04:42 PM
sebelum budaya youtuber ni pun ai tak penah bekenan hal prank2 orang nie  
dulu2 pun ada radio/tv show goca lah, kena beb ,..mcm2 lagi.
sudahnya pengacara tu yg gelak lebih kalah penonton ..ke gelak record
Quote damsel_fiji 3-8-2020 04:46 PM
siputpepel replied at 3-8-2020 03:26 PM
Kita dok kutuk2 youtuber kita, tak tau youtuber negara lain lagi dahsyat.


Masalahnya mende2 mengarut gini.. cepat jah youtuber lokal ni nak ikut.. sama jah mcm segala mcm bahasa indon yg bbnu lokal ni gi cedok.. anjir la .. tercyduk.. gais gais gais kehulu kehilir.. rengsa telinga aku dgr bahasa caprut nih
Quote damsel_fiji 3-8-2020 04:49 PM
R2D2 replied at 3-8-2020 03:35 PM
YouTube bayar ikut jumlah view dan hours
kalau netizen cuma tgk sekejap shj, kemudian skip video
Y ...

Patut youtube sekat jah video3 prank.. social experiment bodoh2 camnih.. baru kurang sikit manusia tunjuk  bodoh semata2 kemaruk viewers n duit
Quote Kerexxx 3-8-2020 05:23 PM
damsel_fiji replied at 3-8-2020 04:49 PM
Patut youtube sekat jah video3 prank.. social experiment bodoh2 camnih.. baru kurang sikit manusia ...

ai ada cdgn bongok. Kita haramkan aja youtube kat malaysia ni....
Quote hyie 3-8-2020 05:31 PM
R2D2 replied at 3-8-2020 03:35 PM
YouTube bayar ikut jumlah view dan hours
kalau netizen cuma tgk sekejap shj, kemudian skip video
Y ...

minimum kena tengok 3 minit yang pertama khuens...kalau 2.99 minit tak kira katanya
Quote renko 3-8-2020 05:46 PM
lahanat
benam je dalam tapak pelupusan sampah
Quote TravellingBear 3-8-2020 06:02 PM
prank = april fool. Cuma dibuat pada hari selain 1 April..

mmg sgt tak bermoral
Quote damsel_fiji 3-8-2020 08:01 PM
Kerexxx replied at 3-8-2020 05:23 PM
ai ada cdgn bongok. Kita haramkan aja youtube kat malaysia ni....

sayang plak nak haramkan terus..byk je benda bermanfaat kt youtube tu..time pkp aritu nasib la ada youtube bleh jg bbudak sekolah yg ada access internet blajar sendiri kat rumah guna video2 tutorial mcm khan academy bagai tuh
Quote sukacactus 3-8-2020 09:31 PM
Suka tgk youtube tp jenis2 prank camni bkn pilihan aku...xberkenan
Quote sukacactus 3-8-2020 09:32 PM
Kerexxx replied at 3-8-2020 05:23 PM
ai ada cdgn bongok. Kita haramkan aja youtube kat malaysia ni....

Hahaha...mmg bongok!
Kat situ byk tutorial berguna tau
Quote R2D2 3-8-2020 09:37 PM
YouTube ada byk yg bermanafaat
ko boleh belajar apa2 perkara dari A-Z
Quote R2D2 4-8-2020 08:20 AM
Sehingga kini, video berkenaan meraih lebih 781,000 tontonan dengan 154,000 tanda tidak suka.

Rata-ratanya mengecam perbuatan Edo serta rakannya yang disifatkan keterlaluan kerana dilakukan ketika sambutan Aidiladha.

Susulan kejadian, Edo dan rakannya ditahan pihak berkuasa.

Penahanan mereka disahkan oleh Ketua Polis Palembang , Anom Setiyadji.

Sebelum ini, seorang YouTuber dari lndonesia, Ferdian Paleka turut ditahan polis negara itu kerana melakukan prank memberi bungkusan berisi tauge busuk dan batu kepada gelandangan.
Quote CARI-MRO 4-8-2020 04:55 PM
Tergamak buat prank beri plastik sampah yang kononnya berisi daging korban!


To=indakan YouTuber dari Palembang, Sumatera Selatan itu mengundang kemarahan ramai pihak.


Kompas melaporkan YouTuber yang dikenali dengan nama Edo Putra itu memberikan plastik berisi sampah itu kepda dua wanita,


Video yang dimuat naik itu bertajuk Prank Bagi-Bagi Daging ke Emak-Emak Berisi Sampah.


Edo (berbaju kuning)


Dalam rakaman berdurasi 11 minit 57 saat itu, Edo dilihat mengagihkan bungkusan plastik.


Mangsa pada mulanya kelihatan gembira namun terkejut dengan kandungannya.


Kemudian Edo datang kembali dan meminta maaf sebelum menyerahkan  500,000 Rupiah (kira-kira RM144) kepada mereka untuk membeli daging.


Bagaimanapun perbuatan tersebut disifatkan sebagai keterlaluan kerana dilakukan ketika sambuatan Aidiladha.


Susulan itu, Edo dan rakannya ditahan pihak berkuasa.-CARI
Quote Amandaminaj96 4-8-2020 04:58 PM
Nasib la hujung2 tu kau bagi duit..tp kesian betol lah prank bg harapan ni {:cryrun

Lihat semua komen(31)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top