Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Manggis De Fam Ditinggalkan Kekasih Sebab BerKulit Gelap

27-7-2020 04:24 PM| Komen: 33

Manggis De Fam pernah melalui pengalaman pahit apabila ditiggalkan kesih gara-gara imejnya.

"Saya sebenarnya bersikap ala-tomboy sejak kecil kerana dibesarkan oleh ayah. Bayangkanlah, jika ayah yang menjaga, memang perwatakan agak kasar.

Foto: IG
"Saya lasak dan kasar dengan imej rambut pendek sejak kecil. Biasalah zaman sekolah, saya terjebak dengan cinta monyet. Disebabkan imej itu, saya ditinggalkan. Saya dikatakan seperti lelaki, tak cukup sifat kewanitaan.

"Saya balik tengok cermin dan cakap pada diri sendiri, muka seperti ini dengan kulit gelap dan perwatakan jantan, macam mana lelaki nak tertarik. Mulai dari situ, saya simpan rambut panjang.

"Saya berbisik pada diri, saya akan berambut panjang dan buktikan pada orang yang saya juga cantik. Saya jadikan ia sebagai motivasi untuk menaikkan tahap keyakinan diri," katanya kepada Berita Harian.



Keyakinannya mula bertambah sejak apabila penampilannya berubah sedikit demi sedikit.

Tambah ahli kumpalan De Fam ini,  kebersihan diri dan keperibadian positif juga dapat membuatkan seseorang bertambah cantik.



"Saya sedar betapa pentingnya penampilan diri untuk menaikkan keyakinan diri. Sebenarnya, tak kisah pun rambut panjang atau pendek kerana yang penting keselesaan.

"Bagi saya, semua orang dalam dunia dilahirkan cantik. Cuma yang membezakannya adalah rajin atau tidak. Bersih atau tidak. Sebab ayah pernah cakap, apa yang penting kebersihan dan cantik jatuh nombor dua.

"Apabila bersih, secara semula menjadikan kita cantik. Cuba bayangkan, saya cantik, tetapi tak gosok gigi. Bagi saya, kita kena rajin bersihkan diri." -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
3
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
0
0
Komen: 33
Komen

Previous : Zul Ariffin Tangguh Kahwin, Mujur Teman Wanita Memahami

Next       : Safiey Illias Nak Tukar Warna Mata Di India

Komen Terbaru

Quote gideoncross 15-8-2020 02:47 PM
Llaki bdoh je yg xnak kat prmpuan psl wrna kulit x cerah, yg llaki tu pun entah hensem or staraf tmpt pmbuangn & mlupuskn smpah sarap.

Lain-lain Komen

Quote Normabaru 27-7-2020 05:15 PM
Awatlaaa nmpk so makcik2 her attire now.. Rmi je pki tdg tp nmpk sweet.. Hers like macit pigi pasar mlm.. Tp xpela.. Janji abg syg.. Ye idok?!
Quote mesmerize 27-7-2020 05:21 PM
masih dalam defam ke walau dah berhijab? sbb defam kan perform ada menari2 gitu lagu2 rancak macam tak sesuai dgn imej bertudung
Quote SR4tahun 27-7-2020 05:54 PM
so hujung2 jual produk putih tak? malas nak baca sampai habis tp nak komen gak
Quote lavendernovella 27-7-2020 06:43 PM
Suka nama dia yg sangat2 unik.
Quote prettyuglybabe 27-7-2020 09:04 PM
dah masuk 2020 pun masih tak habis-habis hitam putih..
Quote ~boolean 27-7-2020 09:19 PM
Normabaru replied at 27-7-2020 05:15 PM
Awatlaaa nmpk so makcik2 her attire now.. Rmi je pki tdg tp nmpk sweet.. Hers like macit pigi pasar  ...

Trend budak2 sekarang memang macam tu lah pakaiannya...baggy, loose t-shirt, jaket besar, sneakers putih...cantik ja di mata aku..sejuk mata tengok berbanding trend tshirt ketat ala akak kedai tomyam..
cuma tudung panjang tu aku tak berkenan..macm geli aja kalau bergeser dengan makanan ke apa...tudung tu membuatkan dia makcik2..
Quote Normabaru 27-7-2020 09:20 PM
~boolean replied at 27-7-2020 09:19 PM
Trend budak2 sekarang memang macam tu lah pakaiannya...baggy, loose t-shirt, jaket besar, sneakers ...

Yup.. Kaka pon refer to tudung. Lain2 ok ja
Quote ~boolean 27-7-2020 09:21 PM
hitam bukannya tak cantik, tapi yang hitam di malaysia ni kebanyakkannya hitam kusam, bukan hitam glowing..
yang muka putih bukannya semua cantik, tapi kuranglah nampak kusamnya..
Quote kiah_mai_pulak 27-7-2020 10:23 PM
ooo dah tu kita semua kat sini nk kena mggelabah teksssss ke tak ni??
Quote fefeeling 27-7-2020 10:26 PM
Kawan tu promote produk, alih2 boleh jd stok gosip thread? Tepuk dahi!!!
Quote salamon 28-7-2020 01:08 AM
nak kena gelabah poen ke tak ni
Quote nordin84 28-7-2020 02:53 AM
prettyuglybabe replied at 27-7-2020 09:04 PM
dah masuk 2020 pun masih tak habis-habis hitam putih..

ye..cube g sekolah esp sekolah rendah..hitam botot kuali la,hitam gagak la..bnde2 cmni mmg da dibiasekan dr kecik
Quote Lailerthee 28-7-2020 06:36 AM
Nama sbnr dia mmg manggis ke? Maaf i ols tny
Quote mieymiey 28-7-2020 07:57 AM
Iols rasa senyuman sheols buatkan sheols nampak manis.
Quote husna_amal 28-7-2020 09:44 AM
Rupanya cerita baling belakang masa zaman sekolah dulu.
Quote LadyCarefree 28-7-2020 09:57 AM
lavendernovella: Suka nama dia yg sangat2 unik.


Nurshazwani ke apa tu unik ke?
Quote LadyCarefree 28-7-2020 09:58 AM
Lailerthee replied at 28-7-2020 05:36 AM
Nama sbnr dia mmg manggis ke? Maaf i ols tny

Nurshazwani kalau xsilap
Quote mawar_mustika 28-7-2020 10:50 AM
xsangka plak die dh bertudung sekarang...tp mcm serabut plak tgk tudung die panjang berjela...lagi2 ble die tgh menari..kita yg tgk ni plak rs rimas
Quote lasagna 28-7-2020 11:22 AM
sheol still dgn defam even dh brtudungss..
tapi dik, kemas2 ler sket tudung tu, sat gi trsadung plak mengurai2 kain tudung tu.

Lihat semua komen(33)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top