Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Balu Abam Bocey Jual Cempedak Goreng Untuk Sara Keluarga

23-7-2020 11:39 AM|Oleh: Saiful| Komen: 133

Foto: IG
Sejak suaminya, Abam Bocey meninggal dunia, Nor Hidayah giat menjalankan pelbagai perniagaan bagi menampung perbelanjaan dalam membesarkan anaknya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey, 13 bulan.

April lepas, Hidayah mula membuat kuih sebelum mengembangkan lagi bisnesnya dengan menjual cempedak dan durian goreng.


"Alhamdullillah, berkat doa dari semua. Saya memilih untuk buat bermacam-macam jenis bisnes sebab ini adalah salah satu punca rezeki saya sekeluarga. Tanpa semangat dan dorongan keluarga, saya tak sampai ke tahap ini untuk bertahan. Saya buat bisnes kecil-kecilan demi sesuap nasi anak saya dan masa depannya," katanya kepada mStar Online.

Sementara itu bercerita tentang perniagaan, keluarga Hidayah dari dulu sudah terlibat dengan bidang ini.



"Ayah ada mengeluarkan Durian Viral Ayahanda Jali dan produk kesihatan iaitu ZMier Herbs Daun Sukun yang merawat penyakit kencing manis, darah tinggi, kolestrol dan pelbagai penyakit lain. 

"Kakak pula keluarkan produk Roti Jala Coklat Marvelous dan Tepung Segera Roti Jala Coklat Marvelous."



Bagi Hidayah sendiri, setakat ini dia sudah mengeluarkan kuih Kasih Chocolate, kuih Titian Kasih Koko, cempedak goreng, duria goreng, jeruk rambutan dan Tempoyak Bonda.

"Insyaallah akan ada pembaharuan produk dari masa ke semasa. Saya masih ada banyak perancangan untuk pelbagaikan bisnes," tambahnya.

Semoga berjaya dan dimurahkan rezeki but Hidayah. -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
4
Lawak
2
Bosan
3
2
0
Komen: 133
Komen

Previous : 11 Tahun Impi Tubuh Langsing, Zulin Aziz Nak Lancar Produk Pengganti Makanan?

Next       : "Patutlah Gugur Banyak Kali," -Almy Nadia Bengang Dilabel Pelahap

Komen Terbaru

Quote Miawlover 28-7-2020 12:52 AM
red_velvet replied at 24-7-2020 01:28 PM
Dayah takde hak kate PU Ali.. rumah tu abam bina sebelum kawin ngan dayah. Dah siapkn bilik dorg ...

Tunggu 20 thn lg jadi besi buruk oi velfire tu. Haha

Lain-lain Komen

Quote sarah82 23-7-2020 11:43 AM
Hidayah ni rajin betul.. Dia tolong bapa dia meniaga buah2…almond coklat dia jual pun sedap.. Yum2..harap2 sempat aku order utk raya ni.
Quote djzara81 23-7-2020 11:44 AM
Alhamdulillah. Dayah move on & buat bisness elok2, rezeki ade dimana sahaja.
Quote Nana_Man 23-7-2020 11:47 AM
sarah82 replied at 23-7-2020 11:43 AM
Hidayah ni rajin betul.. Dia tolong bapa dia meniaga buah2…almond coklat dia jual pun sedap.. Yum2. ...

Tolong mknkn durian goreng untk aku...
Quote sarah82 23-7-2020 11:48 AM
Nana_Man replied at 23-7-2020 11:47 AM
Tolong mknkn durian goreng untk aku...

Hahaha.. Aku ni pelik.. Durian hanya makan mentah atau serawa.. Kalau goreng tak boleh nak telan.
Quote Nana_Man 23-7-2020 11:48 AM
Semoga murah rezeki dayah dan anak.

Quote acikbrown 23-7-2020 11:50 AM
bagus la
yang hidup kena teruskan hidup
berusaha supaya tak menjadi beban pada org lain
Quote Nana_Man 23-7-2020 11:50 AM
sarah82 replied at 23-7-2020 11:48 AM
Hahaha.. Aku ni pelik.. Durian hanya makan mentah atau serawa.. Kalau goreng tak boleh nak telan.

Ala.... suruh org yg salah pulak.. hahaha... aku tak bole mkn durian kat ruma. Nanti anak2 demam. Padahal dorang tak mkn pun durian. Dah brape kali jadi.
Quote sarah82 23-7-2020 11:52 AM
Nana_Man replied at 23-7-2020 11:50 AM
Ala.... suruh org yg salah pulak.. hahaha... aku tak bole mkn durian kat ruma. Nanti anak2 demam.  ...

Huhuhu.. Aku pulak kalau makan tempoyak demam teruk..
Quote wanokakaka 23-7-2020 11:54 AM
doakan yg terbaik untuk dayah,
semoga murah rezeki dayah utk anaknya.
Quote makton 23-7-2020 12:00 PM
semoga murah rezeki dayah & anak dia...
Quote anishmn 23-7-2020 12:06 PM

Semoga bertambah la rezeki dayah sekeluargaaa...Amin...

Iols xle btul baca komen kt medsoc...rata2 sume dok komen yg kaitkan ngn Ali putehh tuh..siap ckp jaga2 dayah nnti ali mntk di faraidkan...mane pergi hartaa arwahh...xkan ali simpan smua...gitew la komen netizen....

Tp seyes la kesian tgk dayah neh strugle btul utk hidup..pdhal arwah tuh ade je harta...kalau btul la ali rembat smua mmg xselamat la dunia akhirat rembat harta ank yatim...sedeyhh oiiii
Quote mieymiey 23-7-2020 12:08 PM
Yang penting rajin berusaha. Semoga dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki buat Dayah.

Yang tak kenan tu bila sheols  overclaim produk ayah sheols boleh merawat penyakit kencing manis, darah tinggi, kolestrol dan pelbagai penyakit lain.
Quote syakuntala 23-7-2020 12:10 PM
sedapnya durian goreng... klu dkt g beli dah.   
semoga dimurahkan rezeki dayah....
Quote airmineral 23-7-2020 12:12 PM
semoga rezeki dayah ni dipermudahkan
tenang2 besarkan anak dan bahagia dgn keluarga
Quote makadek 23-7-2020 12:12 PM
Harap bukan harga yehudi ..
Quote nazzse 23-7-2020 12:14 PM
Nana_Man replied at 23-7-2020 03:47 AM
Tolong mknkn durian goreng untk aku...

Seriouslah ada durian goreng??
Mcm mana lah rasa tu
Quote ellejo 23-7-2020 12:20 PM
belah2 sabak bernam memang pelik. pening aku
Quote Normabaru 23-7-2020 12:20 PM
Strong girl... Semoga murah jeki
Quote haryatie 23-7-2020 12:23 PM
bagus la..nak berusaha, x de meminta simpati
semoga murah rezeki

Lihat semua komen(133)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top