CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Nenek Kahwin Dengan Anak Angkat Hampir Setengah Seabad Jarak Usia

10-6-2020 07:30 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 7114| Komen: 42

Description: Laman sosial Indonesia kini sedang hangat membincangkan pernikahan warga emas dengan anak angkatnya sendiri.
Laman sosial Indonesia kini sedang hangat membincangkan pernikahan warga emas dengan anak angkatnya sendiri.

Tri Sutiyem, 65, tidak menyangka pemuda yang menjadi anak angkatnya sejak setahun lalu itu ingin menikahi dirinya.




Bercerita kepada TribunNews, sekitar bulan lalu Tri menyuruh Ardi Waras, 24, untuk segera berkahwin memandangkan dia sudah tua dan bimbang tidak lagi mampu menguruskan anak angkatnya itu.

Bagaimanapun, reaksi Ardi sangat mengejutkan Tri apabila pemuda itu sebaliknya melamar ibu angkatnya sendiri kerana mahu menjaga wanita terbabit.

Disebabkan suka sama suka, pasangan di Sumatera itu memutuskan untuk berkahwin dan mencetuskan kekecohan kerana jarak usia antara mereka.

Ketika dihubungi pada pagi Selasa, Tri mengakui dia kini bahagia hidup bersama suami mudanya itu.


Kredit foto: Dyan Gallery/TribunNews


Mereka dikatakan dinikahkan dalam majlis tertutup di rumah Tri pada Jumaat lalu, manakala ketua kampung Desa Bumiharjo mengesahkan bahawa dia menguruskan semua proses pendaftaran perkahwinan.

"Dah suka sama suka, nak buat macam mana," kata Tri.

Difahamkan, Ardi tinggal bersama Tri dan membantunya berniaga serta menoreh getah selain menjadi penari bagi kumpulan budaya dan kesenian kuda kepang yang mana salah seorang pengurusnya ialah Tri sendiri. - CARI
4

Bagus
2

Marah
3

Terkejut
2

Sedih
1

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (14 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • TommasoCiampa

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote matchstick 10-6-2020 07:37 AM
Seabad 100 tahun kan..65-24=41. Takde lah hampir seabad pun..setengah abad ye lah
Quote slyfynx 10-6-2020 07:37 AM

1. Nape sampai 2 thread bukak tajuk sama.
2. 65 - 24 = 41. Jauh no dari satu abad. Setengah abad pun x sampai
Quote sarah82 10-6-2020 08:20 AM
Tak boleh lawan yg malaysia lagi.. Tok apa entah yg org Kelantan.. Suami dia penagih dadah tu.
Quote nazzse 10-6-2020 08:34 AM
Metafora nau guna seabad tu..41 tahun je pun
Quote nazzse 10-6-2020 08:34 AM
Metafora nau guna seabad tu..41 tahun je pun
Quote Supersirap 10-6-2020 09:12 AM
Tidak terperanjat kalau cerita daripada seberang
Quote manehnya 10-6-2020 09:25 AM
sarah82: Tak boleh lawan yg malaysia lagi.. Tok apa entah yg org Kelantan.. Suami dia penagih dadah tu.


Hidup lg Tak nenek tu
Quote salmon-suki 10-6-2020 09:27 AM
Adakah gara2 harta?{:smile
Gitu hati hitamku berbicara{:smile
Quote becir 10-6-2020 09:29 AM
Adoila beza umur Banyak kot..macam umur I skrg and bakal husband Baru lahir semalam..Ada harapan untuk Kita semua walaupun dah Tua kerepot nanti..
Quote Nenolen 10-6-2020 09:31 AM
Biaq betik...anak angkat amik tahun lepaih...kiranya masa bdk tu umuq 23 ka...pergh tak padan tua beranak2 angkat...kut ler amik baby lain citer...apa2pun tahniah ler nenek yer...udah jodoh
Quote sarah82 10-6-2020 09:31 AM
manehnya replied at 10-6-2020 09:25 AM
Hidup lg Tak nenek tu

Tak tau la.. Last sekali baca dia sedih suami dia kena tangkap
Quote Boomibulat 10-6-2020 09:34 AM
Mungkin warga emas tersebut bnyk barang kemas jugak..
Quote sukacactus 10-6-2020 10:04 AM
Kawin skali tumpang senang org tua tu la
Tak apa la dah nikah dah pun
Quote sukacactus 10-6-2020 10:05 AM
sarah82 replied at 10-6-2020 08:20 AM
Tak boleh lawan yg malaysia lagi.. Tok apa entah yg org Kelantan.. Suami dia penagih dadah tu.

Nek wok ke apa nama dia
Quote sarah82 10-6-2020 10:05 AM
sukacactus replied at 10-6-2020 10:05 AM
Nek wok ke apa nama dia

Hahaha.. Betul.. Dah meninggal ka ada lagi?
Quote budaktua 10-6-2020 10:16 AM
aku tgk mcm lebih sama je... tk jauh sgt beza wajah..
mungkin psl mekap kot...


any way, ukuran umur ni tk blh ukur mcm..cth kalau perempuan dh umur 20..lelaki baru lahir..sb bila perempuan umur 40...lelaki akan umur 20...  sdh lebih mengeras sudah... yg 40 tu..dgn segala rawatan & ubatan yg ada ..Insyaallah .. msh power lg...

apa lg kalau kalau silelaki minat MIFL... (MILF ni bkn maksud grup askar mindanao di filipina tu ya..!? )
Quote husna_amal 10-6-2020 10:47 AM
Agaknya yang lelaki tu nikah dengan nenek tu berlandaskan harta atau sebab apa
Quote MadameOnion 10-6-2020 10:55 AM
nenek ni boleh makan ubat menopause yg dijual seperti di thread sebelah..mana tau ada rezeki dpt cahaya mata
Quote Artemesiaa 10-6-2020 11:01 AM
Dah jodoh tak ada yang pelik pun sebab kat Malaysia pun dah pernah ada kes macam ni

Lihat semua komen(42)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 02:42 AM GMT+8 , Processed in 0.081703 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top