CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Ahmad Idham Enggan Toleh Belakang, Zed Zaidi Pesan Kenal Siapa Kawan Siapa Lawan

7-6-2020 11:59 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 7633| Komen: 29

Description: “Isu habis kontrak dulu tu, biarlah ia hilang begitu sahaja. Saya anggap itu sebagai pengalaman berada di FINAS, habis kontrak awal setahun."
“Isu habis kontrak dulu tu, biarlah ia hilang begitu sahaja. Saya anggap itu sebagai pengalaman berada di FINAS, habis kontrak awal setahun."

Ahmad Idham Ahmad Nadzri yang dilantik semula sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) enggan menoleh ke belakang lagi.


Dia berkata demikian bagi menjawab spekulasi pelantikan semula untuk menduduki kerusi panas berkenaan yang didakwa ada kaitan dengan kontroversi sebelum ini.


Kredit foto: IG Ahmad Idham

“Dalam keadaan pandemik COVID-19 ini saya rasa kita tak payah cerita dulu pasal apa-apa yang pernah berlaku dulu, tapi kita kena fokus macam mana nak bawa balik industri kita ‘on track’.

“Macam yang kita tahu anak seni kita sekarang ramai yang terkesan dengan keadaan semasa sekarang ini. Penggambaran harus dijalan segera untuk membantu mereka.


“Jadi, yang penting sekarang ni ialah kita fokus bagaimana cara nak menjana semula ekonomi industri kreatif,” katanya kepada Gempak.

Tambahnya, FINAS kini berdepan cabaran besar apabila mereka perlu memastikan semua syarikat produksi mematuhi garis panduan disediakan kerajaan apabila penggambaran dilaksanakan.

“Yang penting, FINAS kena betul-betul tegas dan kita tak boleh kompromi dengan mana-mana syarikat produksi yang tidak mematuhi SOP,” katanya.



Kredit foto: IG Zed Zaidi

Sementara itu, Presiden  Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menerusi Instagramnya turut mengucapkan tahniah atas pelantikan semula Ahmad Idham itu selain berharap dia akan belajar daripada kesilapan lalu.

Pesannya, Ahmad Idham perlu tahu siapa kawan dan siapa lawan. - CARI
2

Bagus
1

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (4 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote yylkasy 7-6-2020 12:46 PM
Alahai sampah. Buat filem poster macam presentation kelas pun boleh jd ceo
Quote Lailerthee 7-6-2020 12:57 PM
Kuat kipas ke dye ni
Quote Tinot7 7-6-2020 01:07 PM
geran 4 jota tu apercer?

sampai arini iols takleh lupa gambar jedjedi teddy bear
Quote sleepandream 7-6-2020 01:11 PM
alaaa die pun takut nak banyak bunyik..
nanti senario politik berubah orang ungkit balik...
so play safe sajork..
Quote jargon 7-6-2020 01:16 PM
Jed jedi tok hans mat deham 3 ketol ni mmg mcm gila kuasa dlm industry...nk jd somebody
Quote missyL 7-6-2020 02:12 PM
So finas ape je perkembangan nye? Kecoh berebut jawatan je. Gaji mahal cm menteri ke
Quote nadie90 7-6-2020 02:26 PM
Org Utara pnggil ni Pi Mai Pi Mai Tang Tu namanya
Quote cha-cha 7-6-2020 03:44 PM
Macam dah takde orang lain dah kat malaysia ni. ZZ & AI
Quote NazRysha 7-6-2020 04:44 PM
apa isu dia ni
merempan sebab dah xjadi pengerusi finas ke?
Quote NazRysha 7-6-2020 04:45 PM
teringat plak cerita cinderella
hahahhaha kesian haliza misbun
Quote Sham143 7-6-2020 07:51 PM
Tahniah.. Semoga Finas akan bertambah maju lagi..
Quote MatDeghem 7-6-2020 10:09 PM
Tokhans cam meroyan je....

[ig]https://www.instagram.com/p/CBIIvJJgP_j/[/ig]

Screenshot_2020-06-06-10-52-02-33.png


Sabar lah tok..... mana tau PH naik balek bulan depan kot2 tok dapat balik jawatan Mr Chairman atok tuuu





Quote samshik 8-6-2020 12:31 AM
Apa sumbangan deme nie?? Xnampak hasil punn.. Dah kutipan felem nan hado
Quote PEPPERMAN 8-6-2020 07:29 AM
Ambiklah RizaAziz jadi penasihat FINAS.
Dia ada kelebihan.
Quote eizarz 8-6-2020 08:25 AM
muka mcm mr bean....ada hati jadi ceo....bhahaha
Quote pavlovachoc 8-6-2020 08:29 AM
X lama lg dpt la dato ..ke mmg dh dato ahmad idham ni
Quote chekacheku 8-6-2020 09:33 AM
Sesama sdiri pun xpuas ati kaa
Quote MadameOnion 8-6-2020 12:13 PM
Teruk betui tokhans meroyan
Quote gideoncross 9-6-2020 01:14 AM
eizarz replied at 8-6-2020 08:25 AM
muka mcm mr bean....ada hati jadi ceo....bhahaha

Bukn ke gelaran Mr Bean dh trlekat kat Ammar Effendy/AE?.

Lihat semua komen(29)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 11:04 PM GMT+8 , Processed in 0.194112 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top