CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Melayu Bodoh, Fitnah Takkan Berpisah" - Siti Kasim Bengang Isu Arak

28-5-2020 10:34 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 14952| Komen: 150

Description: Peguam dan aktivis Siti Kasim menerusi laman Facebooknya meluahkan kemarahan terhadap beberapa portal berita yang didakwanya bodoh dan telah memfitnahnya.
Peguam dan aktivis Siti Kasim menerusi laman Facebooknya meluahkan kemarahan terhadap beberapa portal berita yang didakwanya bodoh dan telah memfitnahnya.

Ia berikutan laporan portal berkenaan mengenai pandangannya berhubung desakan penggantungan permit jualan arak yang diajukan PAS.





"Melayu bodoh dan fitnah tak akan berpisah.

"Semua ini (laporan) telah disebarkan dalam kalangan Melayu menerusi aplikasi WhatsApp dan media sosial," tulisnya.

Menurut pemilik nama sebenar Siti Zabedah Kassim itu, fundamentalis Islam dan Arabisasi telah dan akan terus menjadi sumber kemunduran dan jangkitan barah kepada Melayu muslim jika masyarakat tidak mengubah cara Islam digunakan ahli politik.


Beberapa portal sebelum ini melaporkan pandangan Siti Kasim mengenai pengharaman arak di Malaysia susulan banyak kes kemalangan membabitkan pemandu mabuk.


Kredit foto: FB Siti Kasim

"Alkohol bukan masalahnya. Tetapi, peminum yang tidak bertanggungjawab puncanya. Sama seperti sekolah Tahfiz yang tidak bermasalah, sebaliknya pihak pengurusan yang menguruskannya bermasalah.

"Kalian mahu mengharamkan arak hanya kerana ia menepati kehendak kalian? Jadi, haramkan sekolah Tahfiz juga kerana telah merosakkan ramai anak kecil tidak berdosa," tulisnya sebelum ini. - CARI



3

Bagus
7

Marah
4

Terkejut
3

Sedih
5

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (26 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • miftahuljamilah

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pokaibanktokyo 28-5-2020 10:47 AM
Lantak lah nak berkhayal apa pun. Yang pentingnya cina biadab akan diajar. Macam pemandu hilux di Bukit Beruntung yang dipukul oleh orang ramai kerana memulakan pergaduhan kemudian dia tak serik  dia pergi lepas geram di tapak pasar maka polis tangkap dan reman beberapa hari untuk pendakwaan di mahkamah
Quote angelofish 28-5-2020 10:47 AM
melayu bodoh ni la jugak yang tukang Mandi sembahyangkan kapankan kau masa mati nanti ke kau dah upah orang gereja tolong urus kan?
Quote Maideen. 28-5-2020 10:49 AM
Go Siti go......... Semoga usaha mu terus diberkati Allah!
Quote grose. 28-5-2020 10:56 AM
angelofish replied at 28-5-2020 10:47 AM
melayu bodoh ni la jugak yang tukang Mandi sembahyangkan kapankan kau masa mati nanti ke kau dah upa ...

Kau yg dah mati nanti why bother ttg siapa yg uruskan jenazah kau?

Kau takda ilmu agama? utk tahu tuntutan pengurusan pengendalian serta pengkebumian seorang muslim itu adalah terletak pada KEWAJIPAN serta tanggunjawab org yg hidup..bukan si mati....lu takmo handle pengkebumian your fellow muslims takda isu...setakat dosa kerna tidak menyempurnakan jenazah macam ni apa lu ada takut kheunz?


haaaaaaaaaaaa
Quote grose. 28-5-2020 10:58 AM
Kasi hentak sama tongkat THOR ini ma layu tongong semua siti....

chaiyok chaiyok


haaaaaaaaa
Quote Maideen. 28-5-2020 11:04 AM
grose. replied at 28-5-2020 10:58 AM
Kasi hentak sama tongkat THOR ini ma layu tongong semua siti....

chaiyok chaiyok

Ada yang berpendapat di sebabkan sifat yang Siti Kasim katakan inilah maka melayu perlu quota, tongkat dan sabsidi untuk hidop, tada kalu.......

Quote chandrahusin 28-5-2020 11:11 AM
analogy metafora
Quote aint 28-5-2020 11:12 AM
kesian siti kasim lahir sebagai bangsa melayu = bodoh
Quote Maideen. 28-5-2020 11:15 AM
Siti patut tahu........... It's a way of laif! Prrrrrrrrrrrrrpffffftght
Quote CiliPadiSedap 28-5-2020 11:31 AM
Daripada dia melayu rambut aiskrim paddle pop
Quote pokaibanktokyo 28-5-2020 11:33 AM
Edited by pokaibanktokyo at 28-5-2020 05:08 AM
Maideen. replied at 28-5-2020 03:04 AM
Maideen. replied at 28-5-2020 03:04 AM
Ada yang berpendapat di sebabkan sifat yang Siti Kasim katakan inilah maka melayu perlu quota, ton ...

Kaum mamak engkau pun perlu kuota, tongkat semua la ngok.
Cina pulak kekal miskin mundur walau dapat tongkat kerana mereka bodoh. Itu sebab benda yang langsung tak berguna macam arak mereka nak samakan dengan benda yang amat penting macam kereta.

UITM satu satunya universiti perkauman di malaysia yang dapat ranking tinggi dunia. Kaum bukan bumiputera pula dah dapat kuota, tongkat, subsidi semua apa ada ?

Melayu bolot semua termasuk ekonomi. Itu pasal warganegara paling kaya adalah Safie Jaffri, Hamidi Osman, Daim Zainuddin, Gulzar Mohd Nor dan ramai lagi. Cina, india semua pemalas beratur nak makan nasi percuma di soup kitchen tajaan melayu

Quote gaara_X 28-5-2020 11:36 AM
untong ler deme....ada juga akak yang tolong backup....
Quote sarah82 28-5-2020 11:38 AM
Aiyooo.. Ada meroyan kes tongkat rupanya..tahun lepas.. Ada la sekumpulan bangsa merempat meroyan nak hak bumiputera kononnya bawa islam ke nusantara.. Kena bash dgn geng sejarah terus diam mamak maiden kuti tu...

Depa buat2 lupa pulak melaka jatuh sebab pengkhianat dari mamak maiden ada hati nak hak istimewa bumiputera.

Aku wow sangat.. Mengata Melayu kena ada tongkat..

Tapi bangsa sendiri menyalak nak hak2 bumiputera
Quote takayama 28-5-2020 11:43 AM
dah dahlah siti
semua statement ko tu sungguh defensive
lain kali bentangkan fakta dgn hujah yg betul
ko kata melayu bodoh jd ko pun samalah bodoh kan sbb sebangsa
atau tetiba kt IC tu tulis ko bkn melayu tp serani
Quote helicornia 28-5-2020 11:47 AM
srjk tk pulak dia cadang ditutup ye..
Quote Nes3in1 28-5-2020 11:53 AM
Siti kassim or whatever your name is, you are trully the source of regression and cancerous infection to the Malay, not the other way round.
Quote Abam_Leh 28-5-2020 11:54 AM
Kesian


Apabila air kencing syaiton menjadi pujaan


Akal dan nafsu tak boleh dibezakan lagi


Quote sarah82 28-5-2020 11:57 AM
Cable replied at 28-5-2020 11:51 AM
so btul le dia mamak...dlu @pyropura lom sbulu ngn maideen sllu ungkit kturunan maideen minang ind ...

Lagi lawak lebai sam dan atheis maiden berbaik sesama sendiri.. Lawak aku baca..
Quote pokaibanktokyo 28-5-2020 12:02 PM
Cable replied at 28-5-2020 03:48 AM
sbr pokai..sbr...tp btul..blonggok kt uitm tu pokai..smenye atas ehsan najib
prffffffffffffffffff ...

Ehsan najib ? Lalok hape ?  Uitm tu universiti yang ada ranking agak tinggi di dunia. Kaum lain di malaysia semua dapat kuota, tongkat, subsidi tapi ada universiti ranking tinggi ?

Lihat semua komen(150)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-8-2022 01:29 AM GMT+8 , Processed in 0.092577 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top