CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Anti-Vax Buat Hal Lagi! Tentang PKPB, Tuduh Pakai PPE Untuk Bergambar Je

23-5-2020 09:12 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 8505| Komen: 72

Description: Bukan saja mempengaruhi orang ramai dengan menyebarkan pelbagai info terpesong mereka, malah golongan antivaksin kini lantang menghina frontliners kita yang banyak berkorban ketika memerangi pandemik ...
Bukan saja mempengaruhi orang ramai dengan menyebarkan pelbagai info terpesong mereka, malah golongan antivaksin kini lantang menghina frontliners kita yang banyak berkorban ketika memerangi pandemik Covid-19.


Terbaru, banyak pula 'benang basah yang cuba mereka tegakkan'.

Dari kebaikan vitamin C untuk menguatkan daya tahan sistem imun hinggalah menentang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan larangan pulang beraya di kampung.



Menerusi perkongsian Dr Sakinah Sulong di Facebook, golongan anti-vax ini bertindak keterlaluan dengan fatwa terbaru mereka mendakwa kononnya wabak Covid-19 merupakan teori konspirasi yang dimulakan di Amerika Syarikat.

"Nanti akan ada vaksin yang diarahkan diberi kepada semua (masa tu, pastilah mereka akan membantah dan menolak vaksin)," luah Dr Sakinah.



Lebih menyakitkan hati, mereka menuduh pemakaian sut perlindungan diri (PPE) hanyalah lakonan semata-mata depan lensa kamera.

Sungguh, terlalu banyak dakwaan dan tuduhan tidak masuk akal disuarakan anti-vax!



Agak melucukan apabila sistem imun tubuh didakwa kononnya bergantung pada emosi seseorang.


Kredit foto:
Kredit foto:

Kalau gembira, imun tubuh seseorang akan jadi bagus, sekali gus menjadikan mereka 'kebal' terhadap risiko jangkitan wabak maut itu.





Kredit foto: FB Dr Sakinah

Apa kajian yang banyak sangat telah mereka lakukan itu sampai boleh jadi serba-serbi lebih hebat berbanding pakar perubatan sendiri? - CARI
3

Bagus
4

Marah
4

Terkejut
4

Sedih
4

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (23 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Daftpunk_shine 23-5-2020 09:27 AM
berhujah dengan golongan yg bodoh ni mmg xkan menang
Quote ombakbiru 23-5-2020 09:38 AM
Golongan yang bukan sahaja bodoh..tapi sombong....bodoh sombong
Quote sarah82 23-5-2020 09:44 AM
Mcm ni la.. Letak tali gantung dan mask kat antivaksin.. Kalau depa pilih tali gantung.. Lempar depa kat kandanv harimau di zoo negara.
Quote CiliPadiSedap 23-5-2020 09:49 AM
anti vaksin ni golongan sombong bodoh. dont worry i dh block phone number and facebook si anti vaksin
Quote jerungmanja 23-5-2020 09:50 AM
FB_IMG_1590080415377.jpg
Khas untuk antivaksin
Quote TalibanRock 23-5-2020 09:51 AM
mosus xnak komen ape2 ker?
Quote renko 23-5-2020 09:59 AM
Edited by renko at 23-5-2020 10:01 AM

Hahahahaha antivaksin mmg puak paling bingai..pastu bajet alim..setan betul
Quote renko 23-5-2020 10:01 AM
sarah82 replied at 23-5-2020 09:44 AM
Mcm ni la.. Letak tali gantung dan mask kat antivaksin.. Kalau depa pilih tali gantung.. Lempar depa ...

Jimat belanja makan harimau da
Quote Kurex 23-5-2020 10:07 AM
Pernah je jumpa antivaksin ni.. boleh katakan dorang ni manusia terkutuk
Quote sarah82 23-5-2020 10:09 AM
renko replied at 23-5-2020 10:01 AM
Jimat belanja makan harimau da

Yap.. Boleh zoo negara berjimat.
Quote KIM.K 23-5-2020 10:12 AM
antivax ni suka memahami konspirasi cara yang salah. terlalu hippies
Quote hiswife 23-5-2020 10:13 AM
Antivax memang vodo tiada taranya.. Pasal vaksin tu pun diorg cakap nanti akan dipasang microchip untuk control manusia. Dasar kaki dvd
Quote umie 23-5-2020 10:13 AM
Xyah bertekak dgn org cerdik pandai. Letak dorang dgn org2 yg dijangkiti Covid19. Tgk depa nak ke tak. Kata immune system kuat kan
Quote Cookingholic 23-5-2020 10:29 AM
Kemain explain vit C vit D silicon dioxide bagai. Hujung2 mcm mana rupa structure menatang tuh haram tak tahu.
Quote Megikari 23-5-2020 10:33 AM
Biar je la antivax ni.. Bagus gak kalau diorg kena covid, kurang sikit manusia bodoh kat bumi ni
Quote passwork 23-5-2020 10:33 AM
umie replied at 23-5-2020 10:13 AM
Xyah bertekak dgn org cerdik pandai. Letak dorang dgn org2 yg dijangkiti Covid19. Tgk depa nak ke ta ...

dia mntak bayaran. 15k kot
Quote mahathirGX 23-5-2020 10:41 AM
Watpe    layan    golongan   ni   ....biar    diorg   pupus   ...kena   covid 19
Quote airmineral 23-5-2020 10:50 AM
antivacc mane satu yg bersuara tu
kalau asid askorbik yg diamalkan tu sbg ikhitiar di pihak mereka, ppe tu juga ikhtiar di pihak frontliner
xde keje lain eh antivacc ni{:freak
memekak je dr dulu
Quote slyfynx 23-5-2020 10:55 AM
Penat argue ngn org bodoh ni.
Dengan kite2 pun jadi bodoh.
Adui la, ko nk vitamin D, gi berjemur kt tingkap rumah ko.
X sape pun marah aih.
Nk happykan mak ayah ko, ko call tiap2 hari, ko pastikan kelengkapan cukup.
If x cukup, upah runner.
Lebih Vit C leh diarrhea tau x.
Patutnye dalam 90mg je utk orang biase, and upper limit 2000mg.
Aku amik 1000mg pun leh diarrhea.

Lihat semua komen(72)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 02:17 AM GMT+8 , Processed in 0.114165 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top