CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ditetak Isteri Lepas Ungkit Soal Tanah, Cerai

28-4-2020 05:20 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5884| Komen: 30

Description: Pertengkaran akibat masalah ekonomi dihadapi keluarga mendorong wanita menetak suaminya dengan parang.
Pertengkaran akibat masalah ekonomi dihadapi keluarga mendorong wanita menetak suaminya dengan parang.

Memetik TribunNews, kejadian berlaku di rumah mereka di Kampung Leuweung Tengah di Kabupaten Sukabumi, Jawa Barat jam 11 pagi pada Sabtu lalu.



Gambar hiasan
Kredit foto: TribunNews

Jurucakap polis AKP Rizka Fadhila menjelaskan sebelum kejadian tercetus pertengkaran antara pasangan itu sebaik mangsa membicarakan soal masalah rumah tangga hingga ada menyebut perkataan cerai.

Situasi semakin tegang apabila wanita itu tidak puas hati selepas suaminya meminta kembali tanah yang diberikan kepadanya.

Tanpa berfikir panjang, wanita berkenaan terus mencapai parang di atas pintu rumah dan menetak suaminya di bahagian kiri punggung dan kaki sebanyak dua kali.

Difahamkan, mangsa yang cedera segera dibawa ke klinik kesihatan berhampiran.


Rizka bagaimanapun berkata, keluarga berkenaan enggan memperbesarkan kes itu dan ia sudah diselesaikan secara baik. - CARI
1

Bagus
4

Marah
1

Terkejut
2

Sedih
2

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (11 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sekngucing 28-4-2020 05:22 PM
itu bukan parang.. itu namanya golok
Quote CARI-MAL 28-4-2020 05:26 PM
sekngucing replied at 28-4-2020 05:22 PM
itu bukan parang.. itu namanya golok

golok I1. sj parang yg matanya diasah melengkung; ~ Rembau sj senjata yg matanya diasah melengkung (penumbuk lada); 2. Jk sj pedang pendek: ~ Sunda pedang Jawa; laksana ~ kayu, ditetak tak makan, dijual tak laku prb pengetahuan yg tidak mencukupi tidak ada gunanya; menggolok menetak atau memotong dgn golok.Kamus Dewan Edisi Keempat

Quote CiliPadiSedap 28-4-2020 06:04 PM
mentang2 rumah sis vokuru dekat golok habis di sebutnya golok. kalau rindu sis vokuru cakap je. tik tok kan ada
Quote imransulaiman 28-4-2020 06:05 PM
Nampak gambar parang tu (walaupun hanya gambar hiasan), terus nyeri rasa kulit aku! {:cryrun
Quote Fur 28-4-2020 06:25 PM
Apaa gilaa!
Quote any42 28-4-2020 06:29 PM
ui garang & ganas btul wife.
Quote KIM.K 28-4-2020 06:36 PM
Mintak tanah balik eh. Kalau aku pun tak pikir panjang nak tetak
Quote bloodyamuk 28-4-2020 06:51 PM
pergh dahsyat...
Quote primarikey 28-4-2020 06:53 PM
KIM.K replied at 28-4-2020 06:36 PM
Mintak tanah balik eh. Kalau aku pun tak pikir panjang nak tetak

Padan muka..buruk siku kan..
Quote Andyscenes 28-4-2020 07:00 PM
magsa pun, da lunyai bini kau punya puki, kau cuba nk cari lain. rasakan
Quote felinecat 28-4-2020 07:01 PM
oh, isu semasa di indon rupenye.terkojot den
Quote gummiebear 28-4-2020 08:16 PM
Urgh sakitnya kat punggung
Quote misc 28-4-2020 08:28 PM
Don't play play
Quote Tinot7 28-4-2020 08:32 PM
Kawen sampai mati je la.. apa susah..
Quote iminidin 28-4-2020 08:32 PM
Selepas diparang, lalu mereka sudah berbaik..
Wow.
Suci nya hati sang suami..
Quote MissVixen 28-4-2020 09:41 PM
Itu pun sebab rohingya tak berani datang indon. Main ambik tanah orang, memang kena parang.
Padan muka laki ni.. buruk siku.
Quote sekngucing 28-4-2020 09:46 PM
CARI-MAL replied at 28-4-2020 05:26 PM

betul lah tu.. dia mcm pedang tp pendek..
Quote Cassieopeia 28-4-2020 10:15 PM
bln posepun gaduh sampai bergolok parang huish
Quote Carcosa 28-4-2020 11:43 PM
Mak aiii. Tak agak2 acik sensetip di bulan Ramadon ni. Parang terus dia kasi

Lihat semua komen(30)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 02:07 AM GMT+8 , Processed in 0.081811 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top