Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Rukun Tetangga Tak Perlu Turun Padang Pantau Pematuhan PKP

20-4-2020 05:03 PM Komen: 12
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini berkata, pihaknya tiada perancangan menggerakkan Rukun Tetangga (RT) untuk membantu memantau pematuhan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sebaliknya, tanggungjawab itu diserahkan kepada pasukan pakaian seragam yang diberi latihan khususnya untuk berdepan situasi kecemasan dan kawalan keselamatan.


Kredit foto: Perak Today

Katanya, barisan hadapan selain kakitangan Kementerian Kesihatan seperti polis, tentera, Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) sudah terlatih.

Mereka adalah pihak yang diakui kemahirannya dan mendapat latihan dalam kes kecemasan. Mereka sudah terlatih. Sebab itu kita beri tanggungjawab kepada anggota pakaian seragam.

RT bukan kumpulan pakaian seragam. Setakat ini kita tidak ada perancangan untuk babitkan RT membantu polis di mana-mana, kawasan bandar atau luar bandar. Buat masa ini, tiada keperluan, katanya hari ini seperti dipetik Berita Harian. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
0
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote biozipstar 21-4-2020 10:32 AM
JKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK rumah aku ni bagus sangat wey... dah ada bantuan gelombang kedua....

Lain-lain Komen

Quote qicki 20-4-2020 05:37 PM
so xyah la JKKKKKKKKK ke sume2 ke nk kawal2 kg/taman.....duk dendiam dalam rumah
Quote rogayahtop 20-4-2020 05:38 PM
RT taman akak gigih join kelab prihatin janda je.
sampai janda pegi keja balik keja dgn siapa semua diorang tau. dah tua2 nak mati pun sibukla bergosip sesama jantan dlm whatsapp grup taman.
Quote jazaa100 20-4-2020 05:58 PM
qicki replied at 20-4-2020 05:37 PM
so xyah la JKKKKKKKKK ke sume2 ke nk kawal2 kg/taman.....duk dendiam dalam rumah

Kannn....

Dorang yg terlebih sibuk...sepatutnya Jkkkkkk tu pi cari org yg terputis bekalan makanan
Quote jazaa100 20-4-2020 05:59 PM
rogayahtop replied at 20-4-2020 05:38 PM
RT taman akak gigih join kelab prihatin janda je.
sampai janda pegi keja balik keja dgn siapa semu ...

Jantan ni klu bergossip lebih teruk dari pompuan......
Quote Supersirap 20-4-2020 06:56 PM
Semoga pipermudahkan segala urusan.
Quote Tinot7 20-4-2020 07:15 PM
stay at home plis
Quote Artemesiaa 20-4-2020 07:25 PM
Betul tak perlulah pihak keselamatan je dah cukup untuk mengawal keadaan
Quote LautBiru52 21-4-2020 12:08 AM
Nak amik kesempatan keluar rumah la tu. Dah2. Duduk je rumah diam2
Quote shernazz 21-4-2020 12:13 AM
Tempat iols rela je jenjalan..
Sebab ada aje budak budak muda yang suka lepaks lepaks  
Pastu terus depa block jalan depan sana..jadi keluar masuk kena check..
Quote otai_g 21-4-2020 01:44 AM
rukun tetangga? X pyh buang ms bang. Gang2 rkn tetangga ni kebnykan bkn org asal sesuatu tmpt tu. Pastu tetiba nk jd jagoan. Buat leceh.
Quote kilometrico 21-4-2020 08:11 AM
Mase PKP neh bior RELA jek la bantu polis
RT tmpat haku neh melepak reramai minum kopi jek
Bkn nak meronda pon
Quote biozipstar 21-4-2020 10:32 AM
JKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK rumah aku ni bagus sangat wey... dah ada bantuan gelombang kedua....

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top