Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

'Tengoklah Kalau Saya Senang Hati' - Scammer Rayu Ustaz Tarik Balik Doa

8-4-2020 04:27 PM Komen: 47
Scammer menyamar sebagai pegawai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) merayu pendakwah yang menjadi sasaran penipuannya supaya menarik balik doanya kerana enggan dijangkiti Covid-19.

Menerusi Instagram pendakwah bebas Syed Abdul Kadir Aljoofre, dia menerima kiriman (SMS) 'dari LHDN' memaklumkan kononnya beliau layak menerima Bantuan Prihatin Nasional (BPN).


Kredit foto: IG

Bersama SMS itu, dia meminta Syed Abdul Kadir sertakan butiran peribadi termasuk nombor akaun dan kata laluan.

Sedar tindakan menipu individu tersebut, beliau membalas SMS berkenaan dengan mendoakan individu terbabit dijangkiti penyakit kronik atau Covid-19.

Takut doa berkenaan makbul, scammer itu terus merayu agar Syed Abdul Kadir menarik semula doanya.


Kredit foto: IG

Kredit foto: IG

Perkara itu beliau kongsikan di Instagramnya berserta paparan skrin perbualannya dengan inidvidu terbabit.

"Kadang-kadang kena jawab begini juga kan. Mujur dia takut juga pada doa orang dizalimi. Eh, ke dia takut Covid-19?" selorohnya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
2
1
0
Komen: 47
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Itzy 11-4-2020 12:30 AM
missflamingo replied at 8-4-2020 06:07 PM
Ustat hapo camni? Mendoakan yang buruk2 pada org ni bukan ajaran islam. Jgn malukan agama sendiri la ...

Itu hak dia sebagai manusia teraniaya. Tapi dia memang boleh doa sesuatu buruk kepada manusia zalim kerana dianiaya. Macam satu kisah anak yatim yang dianiaya oleh penguasa pemerintah di zaman para nabi dulu. Anak yatim berdoa kepada Allah agar membalas perbuatan kejam si pemerintah kepada mereka. Akhirnya si pemerintah kena bunuh dengan kejam oleh orang zalim. Lebih kurang camtu la citenya. So jangan buat zalim ye nanti kena doa buruk2 tak pasal.

Lain-lain Komen

Quote nuno 8-4-2020 04:33 PM
Ustaz tapi peribadi camne...ugut lak nak tarik ke tak doa, poyo
Quote tapirbiru 8-4-2020 04:45 PM
dia ni ustaz kawen dgn artis.. gila publisiti..sapa ek nama bini dia..adoi lupa lak..retis sendu
Quote munchkin 8-4-2020 04:46 PM
Hasnahnya


Quote tungkai 8-4-2020 04:58 PM
Ye ke dia tulis camtu? Itu lenggok bahasa Sabahan. Dia ni orang Sabah ke?
Quote nfaaa 8-4-2020 05:05 PM
dia ni singaporean lah..tu la kenapa tah ayat tu berbau sabahan..dia kahwin dengan Salima Habibi AF dedolu tuu
Quote yuki812 8-4-2020 05:06 PM
korang jangan main2 ngn ustaz tau..
doa ustaz makbul tau....
takper perangai nan hado..
janji title ustaz....

Quote perembes 8-4-2020 05:17 PM
pelik juga ustas ni
Quote batusembilan 8-4-2020 05:25 PM
yuki812 replied at 8-4-2020 05:06 PM
korang jangan main2 ngn ustaz tau..
doa ustaz makbul tau....
takper perangai nan hado..

doa org yg teraniaya yg akan dimakbulkan. bc betul2.
Quote Melur1 8-4-2020 05:28 PM
nfaaa: dia ni singaporean lah..tu la kenapa tah ayat tu berbau sabahan..dia kahwin dengan Salima Habibi AF dedolu tuu

Salima ni yg nganjeng Ustaz Ebit Lew tu kan?
Quote Orix 8-4-2020 05:32 PM
Ustaz lgbt ke ni ? Awat muka cm pondan ? Muka dia sama sebijik mcm muka taylor swift jadi jantan dalam music video The Man
Quote orked44 8-4-2020 05:42 PM
tapirbiru replied at 8-4-2020 04:45 PM
dia ni ustaz kawen dgn artis.. gila publisiti..sapa ek nama bini dia..adoi lupa lak..retis sendu

salima wife dia kan.tapi iolss mmg xberkenan ngn ustaz ni sejak dia ngn bini dia kondem ustaz ebit lew bagi derma..katanya nk menunjuk..apo...ngn bini acah2 bagusnya..
Quote lazim 8-4-2020 05:58 PM
Laki bini poyos
Quote missflamingo 8-4-2020 06:07 PM
Ustat hapo camni? Mendoakan yang buruk2 pada org ni bukan ajaran islam. Jgn malukan agama sendiri la. Konon la ustat
Quote nesloice 8-4-2020 06:17 PM
rekaan semata-mata
Quote yuki812 8-4-2020 06:33 PM
batusembilan replied at 8-4-2020 05:25 PM
doa org yg teraniaya yg akan dimakbulkan. bc betul2.

ustaz yg baik dia takkan mendoakan yg buruk2 sebegitu. sepatutnya nasihat sahaja. jgn hanya sebab dia ustaz..maka seolah apa dia buat kita halalkan.
Quote kikikiko 8-4-2020 06:50 PM
Aku pun x knl jgk dia ni tp dlu dia study dgn ank buah aku. Mmg hensem masa muda. Time tu aku remaja2 lg. Tercrush jgk kt dia. Lps tu dgr dia kawen. Lps tu dgr kawen lagi. Amboii
Quote damsel_fiji 8-4-2020 07:19 PM
bleh pulak main tarik2 balik doa ye..
Quote edoraixora 8-4-2020 07:54 PM
Entah ye ke tak convo dia dgn scammer, ke org forward je kt dia
apesal dialek sabah? Dia org sabah ke?
Quote timah03 8-4-2020 08:14 PM
Orang sgapore, tapi tulis dialect sabah?
Bini dia yg kat sgapore tu ada jaga tak... Ada bg duit mkn tak kat anak2 sana....

Lihat semua komen(47)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top