Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

'Tak Heran' Covid-19, Ribuan Sambut Kepulangan Peserta Liga Dangdut

7-4-2020 12:37 PM Komen: 90
Ketakutan terhadap wabak Covid-19 nampaknya tidak memberi kesan terhadap peminat dangdut.

Kompas.com melaporkan seperti dipetik mStar Online, warga Desa Lando di Lombok Timur tidak menghiraukan arahan penjarakan sosial apabila berkerumun menyambut kepulangan salah seorang peserta Liga Dangdut Indonesia (Lida) 2020, Eva Yolanda yang tersingkir pada Sabtu lalu.


Foto: Kompas.com

Bukan Eva saja, malah ribuan penduduk Nusa Tenggaran Timur turut menyambut kehadiran Hamid Aan yang juga peserta pertandingan sama di Lapangan Terbang Mali pada hari sama. Malah, rumah Hamid di Desa Alila Selatan, daerah Alor Barat Laut turut dikerumuni peminat.

Kesemua mereka dilaporkan tidak mempedulikan kawalan polis demi melihat pujaan mereka lebih dekat.

Menurut laporan, Lombok Timur kini dikategorikan sebagai zon merah selepas dua warganya disahkan positif wabak maut itu.

Ketua Polis Lombok Timur, Tunggul Sinatrio berkata, usaha pihaknya meminta orang ramai bersurai tidak berkesan sehingga mendapat kerjasama pasukan Eva sendiri. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
3
Bosan
2
0
0
Komen: 90
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote nowhite 12-4-2020 07:03 PM
Lombok bukan pulau yg ada beribu masjid ke..kenapa perangai korang macam ni..dangdut sampai mati ke

Lain-lain Komen

Quote Covid19 7-4-2020 12:38 PM
Mentaliti apa ini...
Quote GigaMom 7-4-2020 12:43 PM
Ya tuhan
Inikah yg dikatakan mati dalam senyuman {:laugh
Quote any42 7-4-2020 12:48 PM
dahsyatnya dorang ni. taksub dgn mnusia
Quote nuno 7-4-2020 01:00 PM
GigaMom replied at 7-4-2020 12:43 PM
Ya tuhan
Inikah yg dikatakan mati dalam senyuman {:laugh

Dewa 19 bilang ini Hadapi Dengan Senyuman, semua yang terjadi, biar terjadi, hadapi dengan tenang jiwa, semua...kan baik baik saja
Quote bulalof 7-4-2020 01:07 PM
government, please stricken our boundaries before  these people making their way in to Malaysia...
Quote dudaberhias 7-4-2020 01:10 PM
mentaliti rakyat sana

dangdut 1st
people 2nd
read between the lines 3rd
Quote nazzse 7-4-2020 01:10 PM
Meanwhile manusia yg akalnya waras berusaha utk dekatkan diri dgn Allah
Quote kelapaparut 7-4-2020 01:11 PM
ya ampun, dieorg nak bdangdut dpt covid sampai ke kubur ke
Quote umbut 7-4-2020 01:35 PM
Bapak2 ibuk2... kita gelek yukkkkk
Quote krustykrab 7-4-2020 01:36 PM
Ni la kot yg diorg dok kata "rela mati kena covid asal tak mati kebuluran"lol
Quote orgsepang 7-4-2020 01:36 PM
Jangan nanti mereka ke sini. Susahnya nak urus rakyat yang degil.
Quote bungarose 7-4-2020 01:39 PM
Sekat sebarang kemasukkan warga asing especially indon. Sekat selama setahun dua pun xper. Dah tak terkawal c19 di indon agaknyer. Rakyat ramai sgt
Quote xy_daen 7-4-2020 01:42 PM
All the best Indonesia...
Quote no_el 7-4-2020 01:43 PM
Sementara itu d malaysia pula netizen semakin menjauhkan diri dr retis serta membuat sesi memboikot drama2 retis tersangkak. Hrp maklum
Quote dua_chzy 7-4-2020 01:44 PM
More deaths, less mouths to feed?
Quote mbhcsf 7-4-2020 01:49 PM
oh my god


this is so so imprudent

unwise and well hmm....my god, awatlah depa ni ....
Quote buapakperut 7-4-2020 01:50 PM
mati dengan dangdut negara totok
Quote YgBenar 7-4-2020 01:56 PM
Ni 2 kali lima dengan rakyat China yg serbu Gunung Huangshan.Indon ni belum bebas covid lagi tapi perangaiiiiii
Quote che_gaia 7-4-2020 01:59 PM
Bakalan kluster dangdut nihh...

Lihat semua komen(90)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top