Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Ada Artis Yang Menangis, Tertekan,"-SENIMAN Buat Laporan Polis Terhadap Zarina Anjoulie

31-3-2020 07:12 PM|Oleh: Saiful| Komen: 381

Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN) bertindak membuat laporan polis terhadap seorang selebriti yang merakam video berbentuk hasutan dan kecaman terhadap industri seni Malaysia.

Laporan tersebut dibuat oleh Pengerusi Biro Penguatkuasaan, Badrul Muhayat di Balai Polis Sri Hartamas, Kuala Lumpur.


"Gara-gara video tersebut, masayrakat salah faham dan mula menghentam anak seni Malaysia dan ini tidak wajar," kata Presiden Seniman, Zed Zaidi kepada mStar Online.

Katanya lagi, artis tersebut menjadi punca kepada perbalahan dan memberi kesan kepada artis. Para artis juga dikatakan terguris hati dengan kenyataan individu dalam video tersebut.

Walaupun tidak menyebut nama, namun ramai yang meneka ia ditujukan kepada Zarina Anjoulie.

Foto: IG
"Sujujurnya daripada awal saya bersikap neutral, tapi jika ahli sepakat merasakan ini keputusan terbaik, saya menyokong," tambahnya.

Lebih teruk lagi bila ada artis yang meluahkan hasrat nak bersara kerana tertekan dengan kecaman netizen.

"Video tersebut menyebabkan banyak anak seni tertekan, ada yang menangis dan rasa terhina," tambahnya.




Zed Zaidi juga menyatakan mereka bukan dalam golongan 10 peratus yang berjaya, tapi antara 90 peratus yang masih memerlukan bantuan untuk hidup.

"Dalam keadaan sekarang ni sepatutnya semua bersatu hati dan sepakat untuk membantu antara satu sama lain dan bukan berbalah begini."

Jadi, anda sokong siapa? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
1
0
0
Komen: 381
Komen

Previous : Ini Rupanya Maksud Lagu 'Hilang Gelap, Terbitlah Terang' (Sweet Charity)

Next       : Man Puteh Sumbang Semua Wang Kejuaraan MLM 2019 Kepada Golongan Susah

Komen Terbaru

Quote Idian 2-6-2020 01:20 AM
Senimampus! Seniman konon, otak masing2 Di kepala lutut Dan kepala takuk bila komen ttg banyan kerajaan. Korang ingat status artis tu ticket special treatment nk dpt privilege.

Lain-lain Komen

Quote belilies 31-3-2020 07:17 PM
DID U SEE HOW SELFISH RETIS2 NI????

TGH KEMELUT covid19 ni sempat lagi kaurang nak terasa pasal vocah kutuk korg. Bodo!!
Quote TerataiMelur02 31-3-2020 07:19 PM
Tu pun nak rasa tertekan ke?
Quote awanearisu 31-3-2020 07:22 PM
Oh pasal ini ke yang Bront tegur jangan libatkan polis.
Quote tikusmontok 31-3-2020 07:22 PM
Yg menangis tu pijo budu kah?muka tak tau malu (ala2 nyonya mansoor)
Quote nuril86 31-3-2020 07:23 PM
masalahnye xde sebut name sape2kan.. knpe ade yg nak tertekan.. nak menangis... menangis sbb impian utk dptkn bantuan khusus x tercapai ke.. {:thief
Quote makneng 31-3-2020 07:23 PM
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita pelesu pasal covid19, now acah2 molia. Jari tengah la!
Quote kiah_mai_pulak 31-3-2020 07:24 PM
retis mana yg tertekan smpai nk bersara tu?? kau bersara je lah syaitonnnnnn
Quote makneng 31-3-2020 07:24 PM
Lembik nau retis sampai menangis... Ni baru MCO covid19, lom tiupan sangkakala pertama lagi yach!
Quote beta_carotene 31-3-2020 07:25 PM
Hail Daenerys Zarina Anjulie Targaryen!!!
Quote Cyempaka 31-3-2020 07:29 PM
Retis yg meroyan ni brapa org je..  Bkn semua pun.  Bersara je la dah tertekan sgt..  Selama ni pun bkn masuk tv sgt pun
Quote nazzse 31-3-2020 07:29 PM
Pijo anak mak lerr tu {:run
Quote MsKathryn 31-3-2020 07:31 PM
Retis2 bangang x blh lwn anju seorg... gelebah tetek telor sekor2
Quote bakingsoda 31-3-2020 07:32 PM
zed zaidi ni benak lagi eh? kerajaan ada cakap ke RETIS2 SENDU tiada kelayakan untuk memohon bantuan prihatin?!!!!
Quote imransulaiman 31-3-2020 07:33 PM
Grup telegram dorang tu betul ke? Kalau betul, nampak sangat hitam hati artis-artis tu!
Quote MatDeghem 31-3-2020 07:34 PM
makneng replied at 31-3-2020 07:23 PM
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita peles ...

covid14.jpg




Quote Kenabertaubat 31-3-2020 07:34 PM
Masa mintak macam-macam, bongkak. Kena hentam dengan anju sorang je pun, koyak. Alahaiiiiiii..
Quote MsKathryn 31-3-2020 07:37 PM
Edited by MsKathryn at 31-3-2020 07:39 PM
makneng replied at 31-3-2020 07:23 PM
Bebal la jed jedi ni... Mkn apa sampai bebal mcm ni? Mak still x blh lupa kes dia sebar berita peles ...


Mak jed jedi tu hutang my fren's mom smp skrg x byr... dh bertahun
Quote AbukRokok 31-3-2020 07:38 PM
dengan ini maka disytiharkan
peristiharan perang besar besaran netizen vs artis2


Quote MatDeghem 31-3-2020 07:38 PM
Netizen VS Ogy mat daud

[ig]https://www.instagram.com/p/d25c6yxW7W/[/ig]










Lihat semua komen(381)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top