Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Simpan Duit, Tak Beli Beg Mahal,"-Sharifah Sakinah Tak Harap Apa-Apa Bantuan Pun

31-3-2020 11:41 AM|Oleh: Saiful| Komen: 29

Disebabkan amalannya yang suka menabung, Sharifah Sakinah langsung tak ada masalah dan dapat menyesuaikan diri ketika Perintah Kawalan Pergerakan dikuatkuasakan.

Aktres ini kata dia dan beberapa rakan selebriti yang lain bersyukur keranna tak perlu mengharapkan bantuan ketika negara berhadapan dengan krisis.

Foto: IG
"Itu pentingnya simpanan. Kami tak ada beg mahal, kami enjoy je," tulisnya melalui status di Instagram.

Dia turut memuat naik gambar kenangan bersama Nabila Huda dan Sherry Al Hadad.


Di ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan pendapatnya.

Sebelum ini ramai bengang dengan tindakan sesetengah artis yang meminta bantuan khas dari kerajaan.



Menurut Sakinah lagi, dalam situasa ini seharusnya semua pihak haus bersatu hati tanpa mengira latar belakang dan menjaga satu sama lain.

Dia sedih melihat pergaduhan yang berlaku sedangkan sepatutnya semua orang perlu berkerjasama dalam keadaan kritikal ini.


Terbaik Sakinah, ini yang kita mahu. Ada duit kita simpan bukannya boros beli barang mewah. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 29
Komen

Previous : Ini Rupanya Maksud Lagu 'Hilang Gelap, Terbitlah Terang' (Sweet Charity)

Next       : Tuju K-Clique Didakwa Pukul Teman Wanita, Loca B

Komen Terbaru

Quote chahippo 5-4-2020 12:33 AM
ok kinah.

Lain-lain Komen

Quote bakingsoda 31-3-2020 12:09 PM
hmmm boleh la kinah buat contoh kepada retis2 sangkak showoff tak hengat pastu hadap bantuan khusus.
tertarik dgn post turun 5kg tu..sedia kurus kerempeng pon boleh turun banyak tu lagi?
Quote Lengkong 31-3-2020 01:54 PM
Bestnya kinah dapat turun 5kg



Quote sukacactus 31-3-2020 02:04 PM
Dalam tingtong dia pun boleh pikir jauh
Quote biozipstar 31-3-2020 02:30 PM
sepatutnya mmg macam ni pun. menabung amalan mulia. mungkin lepas covid ni. kementerian yg terlibat perlu buat iklan menabung lagi. mcm dulu2.. ada lagu menabung tu kan.
Quote Nana_Man 31-3-2020 02:39 PM
Tingtong bkn nye bodoh kan... bagus lah tu kinah..  
Quote diss69 31-3-2020 02:45 PM
Moga ramai lagi artis2 berfikiran mcm sakinah di saat ini..
Quote noell 31-3-2020 03:19 PM
dia dok kurus tp laki dia nampak mcm gedabak je
Quote umbut 31-3-2020 03:33 PM
Biasa yg dari kecil hidup susah bila ada duit mulalah yg bukan2 beli utk kepuasan... x silap black,tomok dulu duk flat pprt... achey soeb pun org susah

yg dari kecil hidup senang x heran pun.... kinah memang org senang
Quote sh00 31-3-2020 04:01 PM
Tgh layan live Kinah dan Anju..cantik lak Kinah..natural beauty
Quote sh00 31-3-2020 04:02 PM
Nana_Man replied at 31-3-2020 06:39 AM
Tingtong bkn nye bodoh kan... bagus lah tu kinah..

I tgh layan live Kinah dan Anju..Kinah mmg nampak pro dan soft spoken..Maybe itu adalah the other side of her kot
Quote Nana_Man 31-3-2020 04:23 PM
sh00 replied at 31-3-2020 04:02 PM
I tgh layan live Kinah dan Anju..Kinah mmg nampak pro dan soft spoken..Maybe itu adalah the other  ...

Mgkn jgk kn... i tgk kinah ok jer.. cuma pakaian jer yg kadang i tak suka. Haha
Quote minah_selekeh 31-3-2020 05:18 PM
Bagus la Kinah cakap camtu.. COVID ni membuatkan aku jadi suka retis2 yang sebelum ni aku tak suka..
Quote September14 31-3-2020 05:22 PM
Bgusla ko masuk kategori artis yg netizens suka.. jgn jd bodo sombong mcm retis2 yg nak bantuan khusus tu mcm diorg level lain lak kat malaysia ni
Quote munchkin 31-3-2020 05:36 PM
Edited by munchkin at 31-3-2020 05:39 PM

Setuju dgn si kinah ting tong ni. Hantaran dia kasut sukan. Beg pin takde aku nampak tayang branded. Beg yg dia tayang ig endorsement.

Bagus ko kinah. Aku suka org yg hidup tanpa pura2
Quote Esel768 31-3-2020 06:17 PM
Tahniah kinah.. Nnt tolong buat kelas ye dkt kwn retis yg x pndai menabung tu
Quote binipopeye 31-3-2020 09:14 PM
word besar dia hint 'SAVING'.... retis sangap bantuan harap2 trigger lah yer.... itu lah penting savings bukan beg branded.. end up meratip bantuan...

Quote eyansss 1-4-2020 02:37 AM
umbut replied at 31-3-2020 03:33 PM
Biasa yg dari kecil hidup susah bila ada duit mulalah yg bukan2 beli utk kepuasan... x silap black,t ...

tak nafikan ada orang camtu...  dia macam pulun habis sebab baru merasa...  tapi ada juga yang jenis beringat sebab tau bukan senang nak senang n in anytime boleh susah balik...

same goes to yang kaya...  ada je yang galak membeli sebab duit mudah dapat...  mengalir camtu aje...
Quote rjnadiah 1-4-2020 03:41 AM
aku dah slow2 kearah nak minat kat kinah
Quote gigi 1-4-2020 10:20 AM
artis cap sadin TLC dari china

Lihat semua komen(29)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top