Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Memang Pedas Kaw Kaw Kena Lahar" - Zarina Anjoulie Sekolahkan Artis Minta 'Bantuan Khas' Kerajaan

29-3-2020 10:20 AM| Komen: 120

Baru-baru ini pelakon Zarina Anjoulie ada memuat naik sebuah video di Instagram mengenai sikap artis Malaysia yang meminta bantuan dari pihak kerajaan di saat negara dilanda Covid-19.

Foto: IG

Video tersebut dipecahkan kepada 3 bahagian, Zarina mengecam sikap sesetengah artis di Malaysia yang memohon bantuan kerajaan. Mereka sepatutnya menolong kerajaan dan rakyat yang berpendapatan rendah.

Foto: IG

Di saat ramai penggiat seni yang tidak dibenarkan membuat "show" dan "shooting" mereka sepatutnya mengambil alternatif lain dengan buat kerja sambilan seperti membuat grab, membuat review dan sebagainya, kata Anju. 

Foto: IG

Tambah Zarina lagi, sepatutnya artis di tanah air bekerjasama dengan kerajaan dengan meningkatkan kesedaran masyarakat tentang cara menangani virus COVID-19.

Foto: IG

Ini adalah masa yang terbaik buat seluruh artis di malaysia membuat kebajikan dengan menggunakan populariti mereka. Artis sepatutnya menjadi tauladan kepada masyarakat. Bukannya menggesa kerajaan memberikan bantuan khas kepada penggiat seni seperti mana yang dikatakan oleh Shuib sepahtu.


Ini kerana artis dan rakyat biasa semuanya sama, kerajaan akan membahagikan bantuan sama rata tanpa memilih status dan kedudukan. Sebab itu bantuan khas untuk penggiat seni tidak sepatutnya dibuat kerana ramai lagi rakyat marhaen di luar sana yang lebih memerlukan bantuan seperti ibu tunggal dan fakir miskin.

Berikut adalah video tersebut, anda boleh nilai sendiri setiap kata yang dilontarkan beliau. - CARI





Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
0
0
Komen: 120
Komen

Previous : Ini Rupanya Maksud Lagu 'Hilang Gelap, Terbitlah Terang' (Sweet Charity)

Next       : "Nasib Aku Bukan Artis" - Sindiran Aeril Zafrel Terhadap Seniman Cuit Hati Netizen

Komen Terbaru

Quote tagas 31-3-2020 02:39 AM
tengah2 hotz convid retis2 minta sedekah ni

mesti nektah tersipu2 malu utk berbalas pantun

ngan netizen kan kan..diam seribu bahasa

Lain-lain Komen

Quote top5complete 29-3-2020 10:24 AM
terbaik, thanks for approve. semoga saya panjang umur dan murah rezeki amin
Quote pinksarah 29-3-2020 10:28 AM
Memang betul pon apa si zarina tu ckp..

Dan kerana zarina jugak lah kantoi ramai species artis yg biar papa asal bergaya..

Hahahaah..artis siap mintak brim tu x boleh blah...hahahahaa
Quote akuchenta 29-3-2020 10:28 AM
Amboi soeb..tu ye sumbangan artis
Quote fliphair8 29-3-2020 10:38 AM
Ngape hakak tak bole blah ngan si soeb ni...takde ler dia buat dosa ngan hakak tapi hakak tetap meluat!
Quote sarah82 29-3-2020 10:40 AM
Aku puas dengar dia marah depa.
Quote leftrani_kel 29-3-2020 10:43 AM
Bgs anju ni..btl pe dia Kate..time senang..kuar sume kete..time susah mtk kerajaan duit..
Quote Tudungpink 29-3-2020 10:49 AM
Aku baca kat fb ada netizen komen zarina ni selalu bg derma bila ada yg mintak compare to artist lain..tp jenis diam2 xde nak kecoh bergambar bgai...bagus jgk dia ni..
Quote azie5zoe 29-3-2020 10:57 AM
memang padu apa yang dia cakap..nasib hakak boleh buat dua kerja dalam satu masa...telinga fokus dia cakap..mata asyik terpandang kat situ jur...
Quote fliphair8 29-3-2020 11:01 AM
Baru sempat dengar 3parts of the video....padu macam ketek dia gak....this time hakak team anju...kekkekekkek
Quote otai_g 29-3-2020 11:02 AM
dlm hal ni anju btl. Tp hal2 lain itu dia punya pasal lah kan.
Quote Tudungpink 29-3-2020 11:10 AM
Latest video dia hentam fizo...padan muka fizo..hbs tersingkap kisah motor buruk...hahahah
Quote Scheherazade 29-3-2020 11:10 AM
Mmg ada betulnya apa yg dia ckp. Mcm soeb tu, mampu pakai kete mewah kan? Aku tak tau la betul ke idak sbb info ni pun aku dpt baca kat porem. So, kalo boleh mewah, apa nak mintak bantuan Kerajaan lagi? Patutnya ada duit simpanan byk apa
Quote gigi 29-3-2020 11:11 AM
sokong anju ni wakaupon kadang2 keterlaluan.....youre the best!!!!! artis2 ni memang banyak tak sedor diri berlagak bila banyak duit bile takde duit moyan
Quote Lailerthee 29-3-2020 11:31 AM
Tudungpink replied at 29-3-2020 11:10 AM
Latest video dia hentam fizo...padan muka fizo..hbs tersingkap kisah motor buruk...hahahah

Kat mana nak dgr? I ols xfollow dia ni since kes nak masuk campur sume benda huhuhu
Quote bakingsoda 29-3-2020 11:54 AM
setuju anju! walaupon satu2nya produk dia dlm industri hanyalah anak pontianak (zaman aku sekolah lagi kot?) tapi tgk takde meminta bantuan khusus, kalau tergolong dlm mana2 kumpulan yg layak, terima je.
Quote teen_angelJB 29-3-2020 12:02 PM
Anju..alter gg plezzzz..xlawa lgsg
Quote SherryZass 29-3-2020 12:08 PM
Betul yih apa dia cakap. Agreed!
Tapi plis anju, semenggah sikit fesyen tu. Rempit sangat yach
Quote natrahn 29-3-2020 12:44 PM
rakyat pun buat tabung bantu orang susah yang lain. Artis yang kaya raya tu buat la tabung, bantu artis susah lain tu...
Quote electricopop 29-3-2020 12:48 PM
Yo go Zarina!!! Pedas!!

Lihat semua komen(120)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top