Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

3 Kawan Baik Menangis Didenda RM5,000 Halang Tugas PKP

26-3-2020 02:37 PM Komen: 42
Padah melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), tiga sekawan didenda sebanyak RM5,000 setiap seorang atau satu tahun penjara jika gagal membayar denda berkenaan.

Sinar Harian melaporkan, ketiga-tiga tertuduh menangis sebaik dijatuhi hukuman selepas mengaku bersalah di hadapan Majistret Mujid Saroji di Mahkamah Majistret Teluk Intan, hari ini.


Gambar hiasan

Mengikut pertuduhan, S Surinthran, 28, K Rajet Rao, 19, dan M Viknes Rao, 18, bertindak agresif terhadap seorang anggota polis kerana enggan digari ketika tangkapan dilakukan.

Kejadian berlaku sekitar 7.50 malam, semalam di hadapan sebuah kedai serbaneka di Sungai Sumun, Rungkup.

Tiga rakan baik itu didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan maksimum dua tahun penjara atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Difahamkan, ketika kejadian, ketiga-tiga mereka sedang minum dipercayai minuman keras dan bertindak kasar apabila dihampiri sepasukan anggota polis yang membuat rondaan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
0
0
Komen: 42
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote am2020 28-3-2020 02:19 PM
Keling estet biasala ...kena plak tgh mabuk..kasi tembak je terus

Lain-lain Komen

Quote orgsepang 26-3-2020 03:10 PM
Tahu takut. Diberitahu elok2 tak nak dengar.
Quote Kurex 26-3-2020 03:10 PM
Leluhur parasit sembahan ayam ph
Quote jazaa100 26-3-2020 03:10 PM
Dah agak dah...mesti puak ni yg suka melawan....

Lg satu sepet....
Quote Artemesiaa 26-3-2020 03:16 PM
Moga jadi pengajaran buat yang lain
Quote papadomku 26-3-2020 03:18 PM
Padan muka. Tu je sis mampu komen
Quote munchkin 26-3-2020 03:26 PM
Denda je. Duit tu income boleh bantu masa ni
Quote EncikAiskrim 26-3-2020 03:31 PM
Org ckp taknak dengar, sekali kena bagi duit free free baru tau
Quote kerabuBiru 26-3-2020 03:35 PM
Good job polis.... tangkap bg denda atau Penjara jer.. lepas mabuk pastu ganggu org lain jer keje dia
Quote flying_cow 26-3-2020 03:36 PM
Cash lah kau
Quote bakingsoda 26-3-2020 03:37 PM
kalau penjara nanti makan tanggung berak cangkung, suruh byr 5k tu adan ukeeee
Quote lurve82 26-3-2020 03:57 PM
pergi kau menangis di sana...kenapa menangis di sini...
Quote jasmeen 26-3-2020 04:42 PM
nak minum arak belilah sorang sorang waktu yg ditetapkan..ni dah la minum arak,beli siap bekambai kambai lagi.pastu dah nak kena tangkap melawan.memang tak cerdik.betol
Quote September14 26-3-2020 04:47 PM
Bnyk tu 5000 klu aku leh beli bahan mknn utk 17 bulan
Quote eLiaD 26-3-2020 04:51 PM
ni kawan baik ke kawan syaitooon
Quote dudaberhias 26-3-2020 05:01 PM
cash on the spot terus... tanpa morgage or installments
Quote gigahertz 26-3-2020 05:58 PM
kerabuBiru replied at 26-3-2020 07:35 AM
Good job polis.... tangkap bg denda atau Penjara jer.. lepas mabuk pastu ganggu org lain jer keje di ...

kalau PH masih memerintah . sudah pasti abang polis akan di kenakan perintah tukar tempat kerja serta merta.
Kena pulak si Tommy jadi peguam negara...
Quote gigahertz 26-3-2020 05:59 PM
jasmeen replied at 26-3-2020 08:42 AM
nak minum arak belilah sorang sorang waktu yg ditetapkan..ni dah la minum arak,beli siap bekambai ka ...

3 budak tu ingat Tommy tu masih peguam negara.
Quote minah_selekeh 26-3-2020 06:00 PM
Bagus.. Bagi je hukuman dan jangan ringankan.. Pengajaran untuk segelintir rakyat Malaysia yang masih ambik ringan PKP..
Quote ikanmasin 26-3-2020 06:12 PM
menangis konon..

Lihat semua komen(42)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top