Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Aku Hempuk Cukup-cukup, Kau Patut Dihukum Sebagai Pembunuh" - Lana Nordin

21-3-2020 11:56 AM|Oleh: LilRose| Komen: 45

Sikap mementingkan diri dan tidak sensitif segelintir rakyat Malaysia sememangnya mengundang kemarahan ramai.

Mana tidaknya, kita mahu memutuskan rantaian jangkitan Covid-19 dengan duduk di rumah, sebaliknya mereka sewenang-wenangnya ingkar Perintah Kawalan Pergerakan.

Ramai juga golongan selebriti yang sudah tidak tahan dengan tindakan bodoh mereka ini.


Kredit foto: IG

Terbaru, pelakon Lana Nordin menghamburkan kemarahannya terhadap mereka yang berisiko dijangkiti atau menjangkiti orang lain dengan virus maut itu.

"Duduk je rumah buat masa ni sampai benda ni reda, tu pun susah... Nanti jadi macam Itali sampai undang-undang baru keluar, sesiapa yang didapati positif Covid-19 akan dihukum sebagai pembunuh," tulisnya.

Lana yang berkongsi posting dari Instagram pengarah Shahrulezad Mohameddin atau Budak Ijat kelihatan sudah muak dengan sikap penting diri mereka yang degil hingga bersetuju mereka layak dihukum sedemikian.

"Nanti ada pula suara 'Ala kalau Allah nak, aku kena kat umah ke mane ke nak kena kena jugak'. Kalau aku dengar orang cakap macam ni, memang aku hempuk cukup-cukup. 

"Memanglah takdir Tuhan yang tentukan. Sekurang kurangnya, kau berusaha supaya boleh mengurangkan keadaan, bukan keruhkan lagi keadaan," ujarnya.

Lana menggesa orang ramai patuh perintah berkenaan kerana tidak mahu negara kita jadi seperti China yang dikenakan perintah berkurung.


"Orang kita je tak reti nak belajar dengar cakap!"



Buat masa ini, janganlah penting diri sangat. Sama-samalah kita beri kerjasama dalam usaha memerangi pandemik ini. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
2
0
0
Komen: 45
Komen

Previous : "Wah, Dah Nampak Pengganti Neelofa Ni" - Ramai Jatuh Hati Dengan Uyaina Arshad

Next       : Apa Ni Lofa? - Neelofa Dikecam Setuju Minum Air Panas Boleh Bunuh Covid-19

Komen Terbaru

Quote gideoncross 24-3-2020 12:24 AM
Time2 mcm ni pun nak brgaduh, mmg dh jadi adat agaknya.

Lain-lain Komen

Quote biozipstar 21-3-2020 12:07 PM
bising selagi boleh biar org yg x nk dok rumah tu sodar diri
Quote nuno 21-3-2020 12:11 PM
Biar jer polis dan pasukan keselamatan buat kerja..kau tak perlu nak hempuk2..kau nak hempuk ngan apa?tetek kau?
Silap2 kau yang ken hempuk nanti
Quote amerald 21-3-2020 12:11 PM
Sila bising jugak pada rakan2 artis yg lain tu
Quote aderaderker 21-3-2020 12:12 PM
Minggu lepas bukan dia keluar gi Singapore ke?
Bawak anak2 lagi tu...
Quote beloomberk 21-3-2020 12:35 PM
Bukankah saudari jgk ke singapore sblum ni..?
Quote mixed 21-3-2020 12:44 PM
Aikk bkn ke kau br blk dr singapore bw anak2 sekali meniaga expo lg bahaya
Quote Cassieopeia 21-3-2020 12:45 PM
lepas balik tu mmg dia kuarintinla sbb tu dia bising org lain slumber keluar.. akupn xdela berkenan dia ni tp betulla pe dia ckp tu
Quote epuepy 21-3-2020 01:10 PM
Org Malaysia ni sivik mmg rendah. Tok ti dh nyanyi2 suh duk uma, PM dh merayu2 mntk duduk umaa, Agong dh join road Block polis, stil gak x jalan.

Mmg nk kena askar dtg tembak ke hape baru nk duk uma?
Quote krustykrab 21-3-2020 01:13 PM
aderaderker replied at 21-3-2020 12:12 PM
Minggu lepas bukan dia keluar gi Singapore ke?
Bawak anak2 lagi tu...

Tu lah...dgr giteww jgk...ludah kelangit jatuh kt muka sendiri jgk
Quote girlfriend_^^ 21-3-2020 01:20 PM
Siapa pergi Singapore minggu lepas {:thief
Quote LadyCarefree 21-3-2020 01:25 PM
aderaderker: Minggu lepas bukan dia keluar gi Singapore ke?Bawak anak2 lagi tu...


Sekali topinasi bakyah lindarabah
Quote msdummy.2018 21-3-2020 01:35 PM
Bukan ada yg ckp dia ni g matta fair ker?
Quote rjnadiah 21-3-2020 02:04 PM
Rasanya ada org tu pergi singapore minggu lepas
Quote membesar 21-3-2020 02:13 PM
Ada tak artis Kaya raya yang bagi sumbangan kat kempen covid ni?
Quote toynme 21-3-2020 02:26 PM
sebab dari awal kerajaan ckp jgn panic....malaysian picnic ler
Quote aderaderker 21-3-2020 03:16 PM
Edited by aderaderker at 21-3-2020 03:18 PM

IMG_20200321_151254.jpg IMG_20200321_151310.jpg
IMG_20200321_151325.jpg
Quote mongoose_kidz 21-3-2020 03:22 PM
ckp ngan cermin nmpak...
Quote L_Z 21-3-2020 03:31 PM
Ppuan jalang .bila dapat berlaki kan amurika gitew la jadinya..Rasa dah hebat bagus sgt......demi sesuap nasi...choiiiii ja for laki pprt Philippines...at least Betty Tu idup senang ja dpt laki Jaga dia xyah keja
Quote bluebutter 21-3-2020 03:33 PM
aderaderker: Minggu lepas bukan dia keluar gi Singapore ke?Bawak anak2 lagi tu...

Kikiko cam dia cakap dengn cerminnnn

Lihat semua komen(45)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top