Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tentera Diturunkan Untuk Bantu Polis Bermula Ahad

Oleh: top5complete|21-3-2020 10:10 AM Komen: 210
Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan mula membantu polis untuk menguatkuasakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berhubung COVID-19 pada jam 12.01 pagi Ahad, lapor BERNAMA.


Foto: New Straits Times

Pejabat Perdana Menteri, dalam satu kenyataan semalam menasihatkan orang ramai supaya mematuhi semua arahan yang dikeluarkan pihak berkuasa seperti yang dikehendaki di bawah perintah berkenaan.

"Tindakan tegas akan diambil terhadap mereka yang menentang dan mengabaikan arahan itu," tulis kenyataan itu.

Sementara itu, 130 kes positif baru COVID-19 dilaporkan di negara ini pada tengah hari semalam, menjadikan jumlah keseluruhan kepada 1,030 kes.


Foto: Harian Metro

Menurut Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, 48 daripada 130 kes baru dikaitkan dengan kumpulan perhimpunan agama di masjid Seri Petaling, baru-baru ini. 

Terdahulu, Menteri Pertahanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kemungkinan besar khidmat anggota tentera boleh digunakan di kawasan kampung, manakala polis menguatkuasakan perintah di bandar, jika keadaan memerlukan.

Ini kerana sehingga kelmarin, hanya 60 peratus yang akur dengan arahan kerajaan untuk duduk di rumah.  - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
2
0
Komen: 210
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote husna_amal 23-3-2020 09:38 AM
Netizen jadi lebih akur perintah kawalan pergerakan ni bila tentera diturunkan.

Lain-lain Komen

Quote zulka 19-3-2020 04:16 PM
dah tau la...
Quote Simunggu 19-3-2020 04:19 PM
Sabah banyak pilak & bug...mereka ini keras kapal sbb nyawa murah bagi mereka yg penting duit...
Quote monsterwife 19-3-2020 04:44 PM
Guna je anggota tentera.sblm ni dapig ada ckp yg tentera hanya tau mkn tidur je kan
Quote lipans 19-3-2020 05:48 PM
Edited by lipans at 19-3-2020 05:52 PM



Quote harizs 19-3-2020 05:50 PM
elok kerah segera tentera.  italy dah 3000 mati di Italy vs china 3500.  dari segi nisbah jumlah penduduk italy vs china memang Italy lagi dasat kena
Quote harizs 19-3-2020 05:51 PM
beribu2 tanniya !!

With latest jump, Malaysia now has third highest Covid-19 cases in Asia

(The Star) C Malaysia now has the third highest number of Covid-19 cases in Asia behind China, South Korea and Japan.

Quote MissyMolly 19-3-2020 05:56 PM
baru kena mesej camtu dah syahdu...
Quote munchkin 19-3-2020 05:57 PM
lipans replied at 19-3-2020 05:48 PM

Hahahahahhaha. Baru kena tegur dah gelabah.
Quote lipans 19-3-2020 05:58 PM
syahdu betul....
Quote ina_na 19-3-2020 06:04 PM
lipans replied at 19-3-2020 05:48 PM

Adoii.. Nak ber syahdu gan askar.. Pe la cerdik nye ni
Quote CiliPadiSedap 19-3-2020 06:47 PM
harizs replied at 19-3-2020 05:51 PM
beribu2 tanniya !!

With latest jump, Malaysia now has third highest Covid-19 cases in Asia

malaysia 900 beza 2 mata dengan jepun, malaysia third country asia paling banyak. cuba check world odometer
Quote CiliPadiSedap 19-3-2020 06:52 PM
jepun dah potong malaysia semula 923 mata.  
Quote pu3_rania 19-3-2020 07:46 PM
lipans replied at 19-3-2020 05:48 PM

Seelok-eloknya lah dgn segera di kerah kan tentera memandangkan jumlah yg makin meningkat dan tak mustahil akan meningkat ke angka ribuan
Kesedaran sivik mcm MALAUN ni yg berani terang2an mempersendakan pihak berkuasa boleh memburukkan  lagi keadaan dgn perangai LAHANAT depa
Quote isseliparjepun 19-3-2020 08:08 PM
Tentera pun tak akan mampu hentikan sikap sambil lewa rakyat malaysia yang 60-70% lagi ni. Diorang nak risau apa. Tentera? Tengok la nanti ada je yang akal pendek dangkal otak dok viral itu ini mencabar itu ini.

Entah la aku harap usaha lagi 20-30% rakyat malaysia yang betul betul stay at home ni dipermudahkan.

Quote MissVixen 19-3-2020 08:09 PM
Cepatlah kerah tentera. Takdenya mereka ni takut. Tengok di jalan, masih ada orang.
Quote sarah82 19-3-2020 08:11 PM
Aku rasa nak report peniaga yg jual rm4 sekeping mask.. Babi betul.
Quote VirusCinta 19-3-2020 08:13 PM
Nak kerah tentera boleh....tapi jangan la ko letak tentera tu dlm Kebun sawit....kaunletak kawasan Outbreak macam KL, Sg Buloh, Klang, Sepang dan Shah Alam tu
Quote b_n_c 19-3-2020 08:13 PM
lipans replied at 19-3-2020 05:48 PM

laaaaaaa baru dlm alam maya pun dh kecut...hahahahahahaha
Quote krustykrab 19-3-2020 08:18 PM
lipans replied at 19-3-2020 05:48 PM

Tentera ke tu?awat tentera pun tulis ak ak ak

Lihat semua komen(210)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top