Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Raja Bomoh Kembali, 'Pagar' Satu Dunia Daripada Covid-19

Oleh: Saiful|20-3-2020 01:47 PM Komen: 43
Rakyat Malaysia mesti masih ingat dengan Ibrahim Mat Zin, Raja Bomoh yang sentiasa muncul bila ada masaah negara.

Dulu dia pernah mencetuskan fenomena menerusi buah kelapa dan teropong ajaibnya.

Kali ini dia muncul kembali, mendakwa sudah 'memagar' seluruh dunia daripada virus Covid-19.

Yang paling menarik perhatian warganet bila bomoh ini tak lupa membawa teropongnya untuk ritual perubatan kali ini.

Tindakannya 'memagar' dunia menggunakan model bumi itu menjadi bahan senda pengguna media sosial.

Tak kurang juga yang mendakwa aksi raja bomoh ini seolah-olah mempersendakan isu serius yang sedang melanda negara.


Rakaman yang dimuat naik oleh laman Facebook Sultan Melaka itu mendapat tontotnan berpuluh ribu kali.

Bukan itu sahaja, Raja Bomoh juga sempat menyeru masyarakat agar mematuhi arahan Perdana Menteri supaya duduk di rumah.

Tak ketinggalan dia turut mendoakan agar situasi ini adapat dipulihkan dalam masa yang terdekat. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
4
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
9
Bosan
3
2
2
Komen: 42
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Nes3in1 26-3-2020 11:49 PM
Kalo ko dah pagar satu dunia makin meriah la virus tu berzumba dlm dunia ni tok moh oiii sbb tak bleh keluar.

Lain-lain Komen

Quote batmana 20-3-2020 01:50 PM
Psni.klu gagal..msti dia jwb.Dia pagar globe tu je
Quote noor2 20-3-2020 01:51 PM
MH370 pun ko X dapat cari2 sampai sekarang. ...
Quote tripleid 20-3-2020 01:52 PM
Sumber hiburan dikala bencana melanda
Quote grouper 20-3-2020 01:55 PM
Baik bomoh ni jadi YouTuber..mesti ramai subscriber tgk aksi2 bomoh die tu..blh buang masa tempoh berkurung ni
Quote VirusCinta 20-3-2020 01:55 PM
Selepas Tabligh ....bomih ni pulak' memburuk Islam
Quote dua_chzy 20-3-2020 01:56 PM
Kakak terhibur. Tenkiu tok moh kerna sayangkan semua kami warga dunia.
Quote Bergosip 20-3-2020 01:56 PM
Berita baru dari Bernama

Perintah Kawalan Pergerakan : Khidmat tentera akan digunakan bermula ahad

Link
https://www.bernama.com/bm/am/news.php?id=1823011
Quote dua_chzy 20-3-2020 01:57 PM
Heshe actually is a very caring, selfless and concerned person. Korang ape taw.
Quote salmon-suki 20-3-2020 01:58 PM
Adehhhhhh{:smile

Tikar terbang ngn kelapa serta pembantu2 dia dah xde ke?{:smile
Quote Catpaw 20-3-2020 02:04 PM
Hehe bolehla hiburan tempoh kawaln pergerakan ni
Quote devilito 20-3-2020 02:07 PM
Hahaha... Lawak sempena hari lockdown...
Quote yuki812 20-3-2020 02:11 PM
buat lah apa tok moh suka. dok stress gini..terhibur juga. tapi ok lah..dlm pada tu merayu gak org ramai suh duk umah.
Quote dewi_rina 20-3-2020 02:19 PM
Datang balik ko nie ye? Bukan haritu siap buat PC kat dah bertaubat ke?
Bawak2 bertaubat la pakcik
Tahu gaji banyak
Badan pun dah susut dah tu
Umur makin lama makin naik
Udah2 ler tu.. pegi ler jaga bini2 anak2 cucu2
Quote ciwelireng 20-3-2020 02:22 PM
kalau malaikat maut menjemput masih bisa pagar diri sendiri ke
Quote sharlenetexas 20-3-2020 02:28 PM
Muka lain dah? Mcm hamid gurkha.
Quote DARSITA 20-3-2020 02:32 PM

Aii pernah jumpa raja bomoh ini .... jeng jeng jeng ~
Quote makneng 20-3-2020 02:34 PM
agak2 kalo mak suruh dia 'pagar' rmh mak ni, berapa dia charge ek? kot la harga tel aviv sbb fefeeling bomoh celeburity
Quote applecomel 20-3-2020 02:39 PM
sharlenetexas replied at 20-3-2020 02:28 PM
Muka lain dah? Mcm hamid gurkha.

betoi...mmg nampak laiin sgt...kuruih hat ni...ka diabetis
Quote aijinmisaki 20-3-2020 03:03 PM
Makin kurus heshe

Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top