Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Allah Ada" - Noorkhiriah Seru Hadiri Usrah Walau Digesa Jangan Berkumpul

17-3-2020 09:30 AM|Oleh: Myeonir| Komen: 158

Semakin hari, semakin bertambah bilangan kes positif COVID-19 di Malaysia. Disebabkan penularan wabak ini secara meluas, orang ramai kian panik kerana risaukan hari yang mendatang.

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah mengingatkan semua orang supaya mengambil langkah berjaga-jaga seperti kerap mencuci tangan, memakai topeng muka dan menjaga jarak dengan orang sekeliling ketika berada di luar.


Gambar Hiasan

Antara salah satu lagi langkah pencegahan yang perlu diambil ialah tidak berhimpun beramai-ramai tanpa sebab kukuh. 

Walau bagaimanapun, masih ramai berdegil dan telah berhimpun di beberapa tempat seperti di majlis tabligh, perayaan agama dan acara sukan.

Terbaru, pelakon Noorkhiriah telah memuat naik satu entri di laman Instagram, di mana dia menyeru pengikutnya supaya menyertai satu program usrah di Surau Al-Ikhlas yang terletak di Palm Spring, Damansara. 


Kredit foto: Twitter

Disebabkan oleh arahan KKM yang meminta orang ramai supaya tidak berkumpul di satu-satu tempat, seorang pengikut telah menegur tindakan pelakon itu. Namun, menambahkan marah netizen apabila dia tidak mengendahkannya, malah membalas dengan kenyataan, "Allah ada".

Rata-rata netizen meluakan rasa kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab Noorkhiriah kerana seperti tidak peka dengan masalah COVID-19 yang tidak boleh dibuat main. Memang Allah ada, tetapi Allah juga suruh kita menjaga kesihatan.


Kredit foto: Twitter

Tolonglah jangan berdegil. Untuk kebaikan semua juga! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
0
0
Komen: 158
Komen

Previous : Zizi Kirana Paranoid Dengan Covid-19

Next       : 'Dia Jual Iman Untuk Ikut Dajal' - The Melvins Dikecam Makin Gedik BerTikTok

Komen Terbaru

Quote Tinot7 24-3-2020 09:59 PM
mamastoney replied at 24-3-2020 09:48 PM
Smalam tertengok usrah online heliza mata buntang dgn ustaz kadir laki si salima niqabis....topikn ...

alamak... tmi...
iols tak ikut usrah depa...
iols tgk yg bg ceramah je.. hihi.. itupun kalau rajin

Lain-lain Komen

Quote Nenasketum 17-3-2020 09:40 AM
Edited by Nenasketum at 17-3-2020 09:52 AM

Oiiii Bangang!!! Dah sebut Akta Polis 1967 dalam speech semalam. Apa lah banyak najis dalam otak diorang ni suma?
Tapi Usrah tu untuk malam semalam. Ok proceed. Hahahaha. Buat lepas 18Mac kena angkut yer kak
Quote biozipstar 17-3-2020 09:43 AM
*[MOVEMENT CONTROL ORDER/
PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN]*

Ramai yang tanya mengenai majlis kahwin, majlis tahlil dan sebagainya.
.
Jawapannya TIDAK dibenarkan. Kerana ia adalah suatu perhimpunan sosial.
.
Jika ingkar bagaimana?
Menurut peruntukan Seksyen 11(4) Akta 342 itu dibaca bersama dengan Seksyen 24(a) Akta yang sama menjadikan KEINGKARAN LARANGAN yang akan berkuatkuasa mulai 18 Mac 2020 hingga 31 Mac 3020 adalah satu KESALAHAN JENAYAH.
.
Anda boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 2 tahun, denda atau kedua-duanya sekali.

kalau benda ni betul, biar kena penjara siapa2 yg buat lepasni.... melayu ni degil. bkn islam. tapi melayu.
Quote orgsepang 17-3-2020 09:43 AM
Ramai ke yang pergi juga? Kena pastikan mereka buat pemeriksaanlah.
Quote julia5094 17-3-2020 09:44 AM
Mohon tangkap je orang macam ni...otak di kepala lutut..cukup tak suka orang gunakan nama Allah bila buat kerja tak masuk akal macam ni. Allah dan bagi kita akal fikiran, sila gunakan.
Quote Aai2 17-3-2020 09:50 AM
Artis ni x ada yg cerdik ke...gunalah akal... selfish..kesian warga KKM
Quote Boomibulat 17-3-2020 09:54 AM
Edited by Boomibulat at 17-3-2020 09:55 AM

Pelakon Noorkhiriah memohon maaf kepada warganet selepas dihemtam teruk kerana mempromosikan dan mengajak orang ramai menyertai program usrah.

Menerusi kemas kini terbarunya di laman sosial Instagram (IG), Noorkhiriah berkata majlis ilmu tersebut sudah pun dibatalkan dan meminta maaf sekiranya mencetus kemarahan orang lain.

Noorkhiriah juga mengakui kesilapan kerana menjawab komen netizen dengan meninggalkan tanda pagar #Allahada sehingga menimbulkan salah faham.

“Kelas batal pun diknon…Akak buat @usrah2jannah malam ni…Simpan marah tu jangan cepat
Mungkin silap Akak jawab #Allahada lebih kurang camtulah akak balas dan mungkin pembacaan kalian lain dan Akak tak baca komen yang menghentam sebab tak nak mengeruhkan lagi keadaan.

Akak ni hina lagi daif, minta maaf atas kemarahan korang..yang panggil akak #pig #bebai #bodoh, Akak maafkan korang… #Allahada,” tulisnya.

Noorkhiriah sebelum ini telah memuat naik posting mempromosikan majlis usrah di sebuah masjid di Damansara.

Dia telah memuat naik poster usrah berkenaan yang dijadualkan berlangsung di Kota Damansara malam semalam (Isnin), 16 Mac.

Promosi itu bagaimanapun menimbulkan situasi tidak selesa kepada warganet dan mendakwa Noorkhiriah seperti tidak mengendahkan amaran dikeluarkan kerajaan supaya menangguhkan perhimpunan membabitkan orang ramai (mass gathering).

Posting tersebut bagaimanapun sudah dipadam Noorkhiriah daripada IGnya.
Quote munchkin 17-3-2020 09:56 AM
Ni lagi satu pompuan bodoh.
Quote munchkin 17-3-2020 09:58 AM
biozipstar replied at 17-3-2020 09:43 AM
*[MOVEMENT CONTROL ORDER/
PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN]*


Melayu always degil.

Ada penysarah ukm dok up status boleh la la la pi kenduri. Knowing rakyat malaysia ni kesedaran rendah.
Quote fadz84 17-3-2020 09:58 AM
Dh tulis rumah ibadah semua diarah tutup dlm tempoh lockdown ni kn? Bilal jela dtg untuk azan tiap kali masuk waktu..
Quote umbut 17-3-2020 09:58 AM
Dia ngan rita royan satu kapallll.
Quote munchkin 17-3-2020 09:59 AM
Boomibulat replied at 17-3-2020 09:54 AM
Pelakon Noorkhiriah memohon maaf kepada warganet selepas dihemtam teruk kerana mempromosikan dan men ...

“Kelas batal pun diknon…Akak buat @usrah2jannah malam ni…Simpan marah tu jangan cepat

Jawapan tu takde tanda2 ikhlas minta maaf. Tapi menyindir.

Aku dari dulu tak berkenan kaki latah poyo ni.
Quote MissyMolly 17-3-2020 10:00 AM
laaah akak sup bunjut...dah kenapa...nasib baik cepat sadar kak
Quote Rainrein 17-3-2020 10:04 AM
Bodo jenis acah alim x bertempat ni. Belajar la banyak banyak dulu.
Quote MadameOnion 17-3-2020 10:05 AM
bodoh dalam drama nur terbawak sampai ke realiti rupanya
Quote MatDeghem 17-3-2020 10:07 AM
Retis nak cari sesuap nasi....
Quote gigi 17-3-2020 10:10 AM
artis ni asal berubah je sikit terus nak jadi ustazah jadian...simpan sikit kebodohan tu
Quote dubuk 17-3-2020 10:11 AM
tengkorak kau
Quote dubuk 17-3-2020 10:11 AM
hantar dia pergi wuhan
Quote fair_iza 17-3-2020 10:12 AM
biozipstar replied at 17-3-2020 09:43 AM
*[MOVEMENT CONTROL ORDER/
PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN]*


Kat trg ni kenduri mcm biasa. Bila umum restricted movement, aku dh x ada alasan x nak pergi. Kalau kerja, aku duk diam2 je kat ofis sekarang. Meeting, lecture semua online. Dah la aku duk kg, siap bergotong royong masak. Aduh.....

Lihat semua komen(158)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top