Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Renjis Air Mawar Diganti Dengan Hand Sanitizer Cipta Kelainan

16-3-2020 04:32 PM Komen: 7
Susulan wabak Covid 19 melanda negara pada masa ini, majlis perkahwinan Melayu diraikan dengan cara tersendiri.

Ini kerana, adanya larangan berkumpul dan menjarakkan diri oleh pihak berkuasa bagi mengelakkan jangkitan berlaku.

Kredit foto: Twitter

Seperti yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter, dia memuat naik sebuah rakaman video yang dipercayai majlis perkahwinan rakannya.

Menerusi video itu dapat dilihat seorang tetamu merenjis cecair pembasmi kuman pada tangan pengantin bagi menggantikan air mawar yang sering diamalkan dalam adat Melayu. 


Musim-musim penyakit berjangkit ni, eloklah air renjis mawar diganti dengan sanitizer, tulis pengguna Twitter bernama Amy ini. 

Hal tersebut mendapat reaksi lucu dan juga kagum di kalangan netizen. Mereka berasa cara tersebut sememangnya 'kena' dengan situasi pada masa ini. 

Malah, tetamu mengelak untuk bersalam atau bersentuhan dengan pengantin dengan cara melakukan gaya ala 'Wakanda' dilihat mencuit hati netizen.

Apa pula pendapat anda? - CARI  

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
1
0
0
Komen: 7
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote LemangGoreng 30-3-2020 01:44 PM
hahah macam2 ragam

Lain-lain Komen

Quote Artemesiaa 16-3-2020 05:32 PM
Ok ler tu lebih baik untuk elak jangkitan
Quote bakingsoda 16-3-2020 06:36 PM
mcm membazir je ulang2 bagi pengantin pakai sanitizer tu
Quote Cassieopeia 16-3-2020 08:33 PM
sebotol habis kat pengantin je..
Quote crazybeach 16-3-2020 11:24 PM
baby pian sangat laki kau nok
Quote RinIna 17-3-2020 09:26 AM
Sepatutnya sanitizerkan dekat tetamu.. bukan pengantin.. kelainan sikit...jahanam tangan pakai bnyk sgt.. huuhu
Quote husna_amal 17-3-2020 11:12 AM
sanitizer ni bau pun wangi juga
Quote LemangGoreng 30-3-2020 01:44 PM
hahah macam2 ragam

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top