Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Setiap Caption Kau Win Sungguh" - Resipi Telur Masin Tanpa Putih Telur Buat Warga Maya Terhibur

10-3-2020 11:12 AM Komen: 42

Kredit Foto : Hafiz Danial Via Facebook Masak Apa Hari Ini

Hidangan telur masin memang membuka selera. Telur masin adalah makanan popular ketika sahur. 

Sebenarnya nak buat sendiri pun mudah. Mungkin ramai yang tak tahu, mudah je sebenarnya nak sediakan telur masin ni di rumah. Hanya guna bahan-bahan yang confirm ada di dapur anda.

Hafiz Danial menerusi F@cebook Masak Apa Hari ini berkongsi cara membuat telur masin tanpa telur putih sepertimana resepi telur masin lain. 

Namun, yang menarik perhatian ramai adalah kapsyen yang disertakan bersama cara-cara pembuatan telur masin itu. 


Berikut adalah langkah demi langkah pembuatan telur masin tanpa putih telur. Baca lanjut.

Langkah pertama 



Langkah Kedua 



Langkah ketiga

Langkah keempat



Langkah kelima



Langkah keenam



Langkah ketujuh


Siap!


Rata-rata warga maya rasa terhibur dengan kapsyen yang disertakan. Mana taknya boleh pulak kaitkan resepi telur masin dengan situasi putus cinta.


Kredit foto: Facebook Masak Apa Hari Ini

Apapun, selamat mencuba resepi telur masin ini dan semoga Hafiz menemui cinta baru kelak ya. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
5
Bosan
2
0
0
Komen: 42
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote LemangGoreng 30-3-2020 01:52 PM
haha ini lawak. kreatip

Lain-lain Komen

Quote manehnya 10-3-2020 11:14 AM
aaa.. baca yg resepi masak megi kari bahasa ganu ka klantan tah, lg lawak hahahah


Quote nazzse 10-3-2020 11:18 AM
mana nak cari telur ayam pencen?
Quote buragazz 10-3-2020 11:28 AM
Jap.. kiranya nya si Hafiz Daniel ni bukan retis kan..
Quote buapakperut 10-3-2020 11:30 AM
iols yg moody atau lawak dia tak menjadi. btw putih telo bebanyak buat apa
Quote shernazz 10-3-2020 11:33 AM
nazzse replied at 10-3-2020 11:18 AM
mana nak cari telur ayam pencen?

Kat pasar borong banyakkkk....
Quote Scheherazade 10-3-2020 11:38 AM
Pandai dia kaitkan apa jadi dgn cara buat telur masin ni. Aku wonder, kalo guna telur ayam biasa jd tak eh? Aku pun suka kuning telur tu je, tak berapa suka putih dia.
Quote Catpaw 10-3-2020 11:41 AM
Kenapa tak rasa lawak pun... hmmm
Quote matchstick 10-3-2020 11:51 AM
Aku pulak mkn telur masin putih saje.. Kuning tak mau.. Ayuh la kita kawen dek hafiz oii.. Senang mkn telur kuning sebijik bahagi 2. Xpyh berebut{:thief
Quote CatMiow 10-3-2020 12:00 PM
matchstick: Aku pulak mkn telur masin putih saje.. Kuning tak mau.. Ayuh la kita kawen dek hafiz oii.. Senang mkn telur kuning sebijik bahagi 2. Xpyh berebut{:thi ...



Hahahaha betul.  Dulu ada kawan asrama,  kalau menu telur masin,  dia bagi saya yg kuning,  saya bagi dia yg putih.

Kalau kat rumah ni,  kadang habis buta je telur masin. Sebab kena makan yg kuning.
Quote girlfridayz 10-3-2020 12:07 PM
aku tatau pon slama ni telo pencen bila pecahkan, telur kuning dia seketui camtu tak lembik..
now i know.
Quote mizruncing 10-3-2020 12:08 PM
ayat mcm sejenis gayah. parah sgt kena tgal smpai cenggitu ayatnyaa
Quote CiliPadiSedap 10-3-2020 12:09 PM
nazzse replied at 10-3-2020 11:18 AM
mana nak cari telur ayam pencen?

ayam sekarang kerja swasta dik, dah ramai kena buang kerja gov oleh kerajaan komunis susah nak cari ayam pencen
Quote Megikari 10-3-2020 12:09 PM
Scheherazade: Pandai dia kaitkan apa jadi dgn cara buat telur masin ni. Aku wonder, kalo guna telur ayam biasa jd tak eh? Aku pun suka kuning telur tu je, tak berap ...


I speku x jadik kot.. Sebab telur ayam pencen ni memang elok bulat gitu. Boleh pegang2 dengan tangan. Kalau telur biasa meleleh la bila gaul dengan garam nanti
Quote Boomibulat 10-3-2020 12:12 PM
Ayam pencen masih btelur lg ke..ingtkan pencen  btelur skali..maklumla dh tua..
Quote nazzse 10-3-2020 12:21 PM
CiliPadiSedap replied at 10-3-2020 04:09 AM
ayam sekarang kerja swasta dik, dah ramai kena buang kerja gov oleh kerajaan komunis susah na ...

iols nak balik kampung bela ayam pencen lah kalau macam tu. Sian ayam sepanjang hayat kena kerja
Quote nazzse 10-3-2020 12:23 PM
shernazz replied at 10-3-2020 03:33 AM
Kat pasar borong banyakkkk....

ok nanti cari. maklumlah dulu dok kg senang cari boh dalam gulai ayam nasi berlauk..perghhh sedapppp
Quote CiliPadiSedap 10-3-2020 12:34 PM
nazzse replied at 10-3-2020 12:21 PM
iols nak balik kampung bela ayam pencen lah kalau macam tu. Sian ayam sepanjang hayat ken ...

ahli parlimen ayam pun tak sampai sepenggal dik, baru nak merasa pencen. harap cari ayam swasta je dik
Quote kucingitam 10-3-2020 12:39 PM
buapakperut replied at 10-3-2020 11:30 AM
iols yg moody atau lawak dia tak menjadi. btw putih telo bebanyak buat apa

buat masker kak..halus mulus putih kulit kau nanti..

Quote any42 10-3-2020 12:42 PM
la patut la xfhm resepi ni apasal telur kuning tu jd bulat elok nmpak keras tp xde plak tulis rebus dlu. kna guna telur aym pencen yeh.

slalunya snang nk thibur tp kli ni i sorang je ke xrsa trhibur dgn caption dia. thnks fr the rcipe btw.

Lihat semua komen(42)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top