Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Harga Musang King Turun Separuh Harga Akibat Koronavirus

11-2-2020 12:04 PM Komen: 122
Harga Musang King di Malaysia turun mendadak berikutan wabak novel koronavirus.

Laporan Channel NewsAsia menunjukkan harga durian menurun sekurang-kurangnya 50 peratus sejak dua minggu lalu berikutan kekurangan permintaan dari China akibat penularan wabak itu.


Kredit foto: Business Insider

Pengusaha durian Lim Chin Khee berkata, harga raja buah yang mahal itu jatuh mendadak dari RM60 ke RM30 sekilo di Raub, Pahang.

Malaysia mengeksport durian segar ke China bermula Jun tahun lalu dan meramalkan keuntungan nilai eksport sebanyak RM500 juta.

"Durian merupakan makanan mewah dan dinikmati dalam keadaan gembira. Mungkin sekarang bukan masa sesuai untuk menikmati durian bersama keluarga dan rakan," katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
3
1
Komen: 122
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote AJMatt 21-2-2020 05:19 AM
ina_na replied at 12-2-2020 01:20 PM
Mcm sy rs mcm bdn rs mcm x selesa.. Mcm nak meletup mcm tu..trs tangkap kepala.. Pening dia lain m ...

durian kampung 3 biji sekali makan pun boleh

Lain-lain Komen

Quote ina_na 11-2-2020 12:06 PM
Dah penah makan.. Mmg ya ampun sedap tp x leh melantak mcm durian kg.. Sebiji je pun blh meletup bdn rsnye.. Kalo durian kg sekali melantak 1guni pun x de hal.. So nak p cr durian kg je lps ni.. Br puas melantak.. Hahaha
Quote minguk 11-2-2020 12:08 PM
ok.. jual murah dekat lokal lagi baik.
Quote jofizo 11-2-2020 12:12 PM
nasib x kluar news durian punca ncov, kalau x blh la rakyat marhaein merasa musang king sekilo rm5......
Quote tobby 11-2-2020 12:14 PM
minguk replied at 11-2-2020 12:08 PM
ok.. jual murah dekat lokal lagi baik.

syukur harga durian jatuh teruk.  sebelum ni dok jual harga yahudi kat rakyat Malaysia
Quote fofuler 11-2-2020 12:15 PM
Tengok, sebenarnya boleh je turunkan harga cuma pepuak ni nak untung lebih. Ada hikmahnya ncov ni
Quote Zack8hunter 11-2-2020 12:23 PM
blessing in disguise ompoteh kata..
Quote sarah82 11-2-2020 12:24 PM
Yeyeyeyee.. Aku boleh beli..
Quote HujanBatuTiga 11-2-2020 12:25 PM
Sama je harga musang king kt SS2 aku tgk
Quote kentel 11-2-2020 12:32 PM
g mampos smua kapitalis....kali ni orang boikot pulak doyan...!!!!
Quote MadameOnion 11-2-2020 12:34 PM
HujanBatuTiga replied at 11-2-2020 12:25 PM
Sama je harga musang king kt SS2 aku tgk

penang pun tak turun..sama je sbb warga prc masih merenyut kat sini kot
Quote Boomibulat 11-2-2020 12:36 PM
durian ni sentiasa ada ke..x mcm durian kg..?
Quote AbukRokok 11-2-2020 12:38 PM
jofizo replied at 11-2-2020 12:12 PM
nasib x kluar news durian punca ncov, kalau x blh la rakyat marhaein merasa musang king sekilo rm5.. ...

apa kata createkan 1 fake news pasal durian dikesan tercemar coroneavirus.. kasi viralkan.... pasti harga jatuh terduduk sekilo RM5
Quote CiliPadiSedap 11-2-2020 12:42 PM
siapa ada jumpa durian murah pm tepi.
Quote zorrro_03 11-2-2020 12:46 PM
ina_na replied at 11-2-2020 12:06 PM
Dah penah makan.. Mmg ya ampun sedap tp x leh melantak mcm durian kg.. Sebiji je pun blh meletup bdn ...

kau nak 'balik awal' ke makan durian byk2.  
Quote RumiMenari 11-2-2020 12:48 PM
Syukurrrrr kami sekeluarga diberi tekak & hidung yg x mampu terima durian..jimat duit & tak suport kapitalis
Quote dekmieDandy 11-2-2020 12:50 PM
ina_na replied at 11-2-2020 04:06 AM
Dah penah makan.. Mmg ya ampun sedap tp x leh melantak mcm durian kg.. Sebiji je pun blh meletup bdn ...

kan, dapat seulas pon je dah muak

durian kampung 2-3 biji pon tak cukup
Quote cmf_honeysweet 11-2-2020 12:51 PM
durian pun tak banyak lagi pun ... rasanya rm30 pun standard lah utk harga skrg tu....
Quote whadda 11-2-2020 12:52 PM
nak cakap padan muka boleh tak.. boleh je pon turun harga
Quote pyropura 11-2-2020 12:57 PM
tobby replied at 11-2-2020 12:14 PM
syukur harga durian jatuh teruk.  sebelum ni dok jual harga yahudi kat rakyat Malaysia

Kena carik penjual Melayu, depa juai Musang king 5inggit jah sekilo, syukurlah depa bukan Yahudi

Lihat semua komen(122)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.118299s Gzip On
To Top