Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lelaki Myanmar Ditahan Cuba Bawa Masuk Daging Tikus Kering

10-2-2020 04:35 PM Komen: 46
Cubaan membawa masuk daging tikus kering gagal selepas lelaki warga Myanmar ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Astro AWANI melaporkan, Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (Maqis) Pulau Pinang dengan bantuan Jabatan Kastam Diraja Malaysia menahan lelaki berusia 30-an itu di laluan ketibaan antarabangsa jam 8 malam tadi.


Kredit foto: Astro AWANI/Sinar Harian

Daging tikus kering seberat 780 gram itu ditemui ketika bagasi lelaki terbabit diperiksa.

"Tujuan sijil kesihatan veterinar ini adalah untuk memastikan barangan daging tersebut bebas penyakit dan virus," kata Pengarah Maqis Pulau Pinang, Zarina Ramli. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 46
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Mr_fried 23-2-2020 08:47 PM
Bedah.Cun replied at 10-2-2020 05:07 PM
Pishang deme panjang, yang ... hehuhehurmms

Ai.. mcm mane ang tau

Lain-lain Komen

Quote Sazida 10-2-2020 04:39 PM
Bebal nya. Kt sini xde tikus ke sampai nk seludup dr negara ko
Quote LostStar 10-2-2020 04:45 PM
adoi sini banyak tikus.. jangan khuatir.. p la jerat.. ajak rakan2 semua pon xpa.. bersih KL kalau gini..
Quote mdhelmi 10-2-2020 04:46 PM
nampak mcm sedap
Quote dubuk 10-2-2020 04:48 PM
macam sotong kering gula
Quote Skuau 10-2-2020 04:55 PM
kedai makan cina..ramai myanmar dah buka gerai....
Quote Kurex 10-2-2020 04:55 PM
myanmar dekat rumah iols hensem, tapi gigi merah..
Quote bulan_gerhana 10-2-2020 04:57 PM
kat tempat aku ni ade lecturer myanmar juge... siap bole ckp melayu lagi.. pakej2..

tp iols is x berkenan.. hehheh
Quote Bedah.Cun 10-2-2020 05:07 PM
Pishang deme panjang, yang ... hehuhehurmms
Quote sarah82 10-2-2020 05:20 PM
Yerkkk...burma ni mai mabuk.. Bising
Quote keds 10-2-2020 05:24 PM
Kalau sejenis suka makan tikus macam tu, kau tangkap la segala keturunan tikus kat kl , Penang etc pasti Malaysia bersih.  Takde la Kotor sgt Lepas ni. Huhu...
Quote kaishi 10-2-2020 05:28 PM
Haaaa elok

Ko bawak plak wabak kat sini..
Quote ArchieCharlie 10-2-2020 05:56 PM
Hantar balik ajelah puak pendatang ni
Quote Artemesiaa 10-2-2020 06:04 PM
Baguslah dah dtahan bawak masuk macam2 bahan dari pelbagai daging tampa kebenaran boleh menyebabkan menularkan macam2 penyakit.  Sebab tu banyak negara dah mengeluarkan larangan untuk itu.
Quote slavehunter 10-2-2020 06:06 PM
Susah2 jer smuggle tikus...jemput la tangkap tikus kat KL ni ambik la buat lauk.
Quote matchstick 10-2-2020 06:22 PM
kt dpn speedmart area rumah aku punya banyak tikus, besar mcm kucing dh saiz tikus2 tu. xpayah susah2 bwk drpd myanmar. tangkap aje lah pastu keringkan
Quote MissLana 10-2-2020 06:22 PM
eee geli masak apa tu gtu siap kering bagai. tak boleh bayang bau bangkai tikus mcm mana iyekkk
Quote MadameOnion 10-2-2020 06:25 PM
Bodo punya myanmar..penang ni melambak aihhh tikuih nala punya besaq..aku bg satu tip la..pi kat restoran nasik kandaq celah lorong (nama dirahsiakan kang tak pepasal aku berangkut pc ngan henpon) besaq2 mak kucing punya size..dasar burma bodoh busuk
Quote koondoor 10-2-2020 06:56 PM
Ni macam jajan bilas dengan arak. Punya la banyak cikedis jual kat sini, tikus jugak dia cari.
Quote any42 10-2-2020 07:00 PM
rumah my parents ttiba ad tikus. geli yakmat tsrempak duk mlintas. agknya sbb rumah sblh tgh bt renovation. dorang dok overhaul blakang rumah gnggu srang tikus kot. xpsl kna bli prngkap tkus bgai. tgk tkus msuk prngkap dgn mata mlilau punya la i geli gleman meremang canna depa slera nk bt mkn.

Lihat semua komen(46)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.167863s Gzip On
To Top