Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Farid Kamil Berjaya Habiskan 30 Juzuk Al Quran 30 Hari Di Penjara

6-2-2020 10:21 AM| Komen: 43

Umum sedia maklum bahawa pada pertengahan tahun lepas, pelakon hebat, Datuk Farid kamil telah dijatuhkan hukuman penjara selama 2 bulan di Penjara Kajang.

Foto Instagram Farid Kamil

Titik hitam dalam hidupnya itu telah merubah banyak perkara dalam dirinya dan membuatkan saudara tersohor itu kembali mendekatkan diri kepada Allah S.W.T.

Khatam Al-Quran dalam 30 hari je..

Menerusi perkongsian yang dibuat kepada Mstar, Farid memberitahu bahawa semasa di penjara dia telah melakukan banyak perkara yang sebelum ini kerap ditinggalkan dan kurang memberi perhatian.

Antaranya dia telah berjaya khatam 30 juzuk al-Quran serta kerap bangun malam untuk menunaikan solat tahajud.

"Di dalam penjara, saya buat benda yang saya tak pernah buat contohnya saya bangun untuk solat tahajud dan berjaya khatam al-Quran dalam tempoh 30 hari. Kalau dalam keadaan bebas belum tentu saya buat perkara itu."

Foto Instagram Diana Danielle

Allah nak tunjuk sesuatu yang lebih baik. Sementara itu, Farid tetap bersyukur dengan apa yang terjadi kerana sedikit sebanyak merubah dirinya kepada lebih baik berbanding sebelum ini.

"Saya bersyukur diberi kesempatan untuk bertaubat dan mengalami benda yang orang lain tak dapat."

"Mungkin tuhan nak tunjuk sesuatu dalam keadaan sedemikian supaya hidup saya jadi lebih baik."


Foto Instagram Farid Kamil


Dalam pertemuan tersebut juga, Farid sempat memberikan kredit kepada isteri tercinta Datin Diana Danielle kerana tetap ada dalam keadaan baik mahupun ketika dia ditimpa malapetaka.

Foto Instagram Diana Danielle

Dalam pada itu, Farid yang sedang giat menyiapkan filem terbarunya yang berjudul Remp-it 2 dilihat cukup optimis menempuhi hari-hari akan datang kerana sedar masih ada yang menyokong serta berada di belakangnya bagi memberikan semangat untuk terus maju kehadapan. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
4
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
0
0
Komen: 43
Komen

Previous : "Patutlah Elok Je Takda Kontroversi" - Elak Gosip Cinta Cara Ungku Ismail

Next       : Jangan Berangan Nak Pikat Tajul, Akaun IG Pun Isteri 'Pegang'

Komen Terbaru

Quote Cassieopeia 10-2-2020 09:27 AM
sampai bila dia dpt tangguh hukuman dia?

Lain-lain Komen

Quote Kurex 6-2-2020 10:31 AM
yelah.. dah tak buat apa dalam penjara, mengajilah.. kalau tak, asyik mendadih je la
Quote Boomibulat 6-2-2020 10:39 AM
Kurex replied at 6-2-2020 10:31 AM
yelah.. dah tak buat apa dalam penjara, mengajilah.. kalau tak, asyik mendadih je la

Agak2 sabun jatuh tak..
Quote Budakmomok 6-2-2020 10:42 AM
alhamdulillah teruskan Dato' amalan yang baik
Quote brown_pupil 6-2-2020 10:43 AM
DD ni mmg cinta mati dgn mamat ni.. buat la apa pun memang dia telan je. Hopefully pas ni FK tak  take things for granted la. Buang la tebiat2 tak baik tu.. kesian kat DD dgn anak2.
Quote Kurex 6-2-2020 10:45 AM

ke dia dekat belakang orang yg kutip sabun tu?
Quote Sambalberapi 6-2-2020 10:50 AM
Bukan ada keje apa pun dlm tu. Mmg la boleh khatam cepat. Sama gak mcm nenek2 tua kt kampung tu, abis masa mngaji je, bkn ada urusan mcm org lain. Anta ank sekolah, g byr bil, g pasar cari lauk. Kalau yg bekerja, lagi la, ntah bila taun nk khatamnya
Quote Adm89 6-2-2020 11:14 AM
Suka tengok FK and DD.
Quote azimodin 6-2-2020 11:16 AM
ye la, ko bukan kena jaga anak & kerja pon dalam tu. bini ko yang menghadap semua.
Quote MissLana 6-2-2020 11:20 AM
semoga FK khatam quran kali kedua pulak ok
Quote ally9970 6-2-2020 11:21 AM
Itu pun nak bagitau ker?
Quote rosasen 6-2-2020 11:27 AM
alhamdulillah good for him
Quote chaotic_soul 6-2-2020 11:32 AM
Alhamdulillah
Quote albob90 6-2-2020 11:34 AM
Alhamdulillah. Terbaik FK. Teruskan amalan membaca al quran ini
Quote Kpoplovers 6-2-2020 11:36 AM
Alhamdulillah...
Quote mdhelmi 6-2-2020 11:38 AM
itu la dia
Allah sygkan hambanya dia rindu nk dengar kita mengadu dgn membaca kalamNya
sbb itu dihadirkan cubaan dan dugaan dlm hidup
Quote RatuDunia94 6-2-2020 11:50 AM
Iols tunggu komen netizen..

"Tp isteri bila nk bertudung?"
Quote inspektoremos21 6-2-2020 11:53 AM
Alhamdulillah.
Quote dudaberhias 6-2-2020 11:54 AM
RatuDunia94 replied at 6-2-2020 11:50 AM
Iols tunggu komen netizen..

"Tp isteri bila nk bertudung?"

Tapi isteri sheolsss rambut karat.... bila nak bertudung???
taktau dosa ke... laki kan dalam penjara tu....


Quote dudaberhias 6-2-2020 11:56 AM
Kurex replied at 6-2-2020 10:45 AM
ke dia dekat belakang orang yg kutip sabun tu?

rasanya orang yang kutip sabun tu.. dia yang jadi top mesti penuh bulu2....

Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105120s Gzip On
To Top