CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Kenapa Pusing-pusing Isu Sajat? - Riezman Khuzaimi Bengang Dengan Mufti Kelantan?

5-2-2020 04:36 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 13035| Komen: 41|Original author: Oleh: LilRose

Description: Ramai naik jelak dengan kontroversi membabitkan maknyah Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.
Ramai naik jelak dengan kontroversi membabitkan maknyah Muhammad Sajjad Kamaruzzaman.

Bukan apa, kita di sini bising-bising dengan mufti-mufti mengeluarkan kenyataan masing-masing. tapi usahawan yang popular dengan nama Nur Sajat itu masih aman 'beribadat' di sana.



Kredit foto: IG

Terbaru, Riezman Khuzaimi meluahkan kekesalannya berhubung isu Sajat berpakaian wanita ketika berada di Tanah Suci.

Menerusi Instagramnya yang memuat naik paparan skrin tajuk Awani berhubung isu itu, Riezman menegaskan isu yang dibangkitkan adalah tindakannya menyerupai wanita, bukan soal ibadatnya sah atau tidak.


Kredit foto: IG


"Apa masalah sekarang ni? Faham soalan tak? Isu sekarang bukan isu Sah atau tidak! Syarat sah memang kena tahu sebagai seorang Islam.

"Kita bercakap pasal Sajat (seorang) lelaki menyerupai wanita yang tentunya dilaknati Allah. Kenapa pusing-pusing isu?" pertikainya.


Kredit foto: IG

Ramai menyokong perkara dibangkitkan Riezman itu, namun segelintir pengguna menganggap aktor itu hanya meluahkan pandangan hanya berdasarkan pada tajuk video AWANI berhubung penjelasan Mufti Kelantan berkenaan isu Sajat.  - CARI
1

Bagus
1

Marah

Terkejut

Sedih
1

Lawak

Bosan

Friends Rank (3 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote husna_amal 5-2-2020 04:54 PM
Macam takde perkembangan je kes bang jad ni.
Quote EvieWanKenobi 5-2-2020 04:56 PM
kecohnya.. bukan membantu pun..
Quote rayray28 5-2-2020 05:00 PM
Hahaha sudahnya dia kena komen balik..isi video x sama dgn tajuk..sudahnya dia pn cm 2x5 x faham isi video terus nk komen based on the tajuk
Quote msdummy.2018 5-2-2020 05:59 PM
wartawan cari dgn astro sama level ek...suka mengundang salah faham
Quote cicicumel 5-2-2020 06:24 PM
Mcm x biasa.. tajuk click bite... mufti ulas semua.. tp wartawan hanjss buat tajuk yg bakal dikecam
Quote CiliPadiSedap 5-2-2020 06:29 PM
ada mangkuk hayun yang ceraikan bini kahwin baru sibuk hal sajat cakap sajat dah kena tangkap walhal masih bebas.
Quote munchkin 5-2-2020 06:34 PM
Di mana sajat beli jubah tu. Looks familiar the design.
Quote giyomi 5-2-2020 06:37 PM
akak sampai sekarang masih keliru...bila dia berpakaian wanita kat sini tak der sapa nak tegur o amik tindakan dn dlm hal ni, akak setuju dgn pendapat capry...y...y... masa berlaku kemungkaran disini tak di amik tindakan dan di diamkan jew  wpon dia post darah haid bagai.
Quote nixk 5-2-2020 07:39 PM
emm...macam2
Quote RumiMenari 5-2-2020 07:43 PM
Setiap artis samada baru lama sendu fofuler yg komen psl sajat akan ada benang.. i nak kutip tacang je
Quote MatDeghem 5-2-2020 07:44 PM
Pusing Pusing masih  Kat situ.... Dari Saudi Arabia ..hingga ke KL...hingga ke kelantan...hingga ke kedah...balik ke selangor...tapi tak ada action. Talk only.
Tentu sajat ketawa guling2
Quote September14 5-2-2020 07:44 PM
giyomi replied at 5-2-2020 06:37 PM
akak sampai sekarang masih keliru...bila dia berpakaian wanita kat sini tak der sapa nak tegur o ami ...

Sebelum ni lg netizens dah kecam si sajat ni tp pihak berkuasa x amek apa2 tindakan... kebal smcam je smpi la skg... lpsni tgk la aman2 je dia kt msia.
Quote SayaSayangMama 5-2-2020 08:18 PM
Sah  ke klu xcukur rambut mcm lelaki lain? Bukan bertahalul tu syarat wajib ke
Quote diggerr 5-2-2020 09:32 PM
Quote Ladybird910 6-2-2020 01:07 AM
munchkin: Di mana sajat beli jubah tu. Looks familiar the design.

Beli ngan bondaku bondamu juaa..hahahaktuikkk
Quote bungarose 6-2-2020 01:31 AM
Kebal didunia blum tentu kenal diakhirat
Quote bungarose 6-2-2020 01:34 AM
Ladybird910 replied at 6-2-2020 01:07 AM
Beli ngan bondaku bondamu juaa..hahahaktuikkk

Yeker dr bondabondi
Kuat betul family iteww sokong sajat
Harap dapatler saham deyols sorang sikit
Laki bini iteeww pun ader beberapa orang anak lelaki kan
Quote Ladybird910 6-2-2020 05:36 AM
bungarose replied at 5-2-2020 05:34 PM
Yeker dr bondabondi
Kuat betul family iteww sokong sajat
Harap dapatler saham deyols sorang siki ...

Hahaha...Tu kitew gorenglerrr...follow ig sajat pon idok..guane smpi nk tau apa brand dia pakai...
Quote mdhelmi 6-2-2020 05:47 AM
dari x amik tau terus tertau jugak
sbb membe2 semua cite pasal ni
xde pekdah

Lihat semua komen(41)

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 07:47 PM GMT+8 , Processed in 1.371677 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top