CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Lain Kali Cepok Kuat Sikit"- Netizen Sokong Tindakan Pengawal Keselamatan Tampar Penunggang Motosikal

5-2-2020 12:00 PM| Diterbitkan: rikuren| Dilihat: 4633| Komen: 37

Description: "Lain Kali Cepok Kuat Sikit"- Netizen Sokong Tindakan Pengawal Keselamatan Tampar Penunggang Motosikal
Kredit Foto - Harian Metro



"Saya hanya cepuk sikit saja"

Video seorang penunggang motosikal  ditampar seorang pengawal keselamatan di Plaza Tol Kampung Lekir (WCE) kerana menggunakan lorong berpalang  menjadi viral di media sosi@l.

Loading FB Post...

Pengawal keselamatan tersebut, Mohammad Yahya, 58, berkata, dia memukul penunggang motosikal itu dan rakannya yang lain untuk memberi pengajaran pada mereka yang degil kerana tidak menggunakan lorong motosikal.


"Saya hanya cepuk sikit saja untuk memberi pengajaran kepada penunggang motosikal itu dan rakannya yang lain kerana tidak mengendahkan arahan supaya menggunakan laluan yang disediakan," katanya memetik laporan Harian Metro.

Kejadian itu memb@bitkan 50 penunggang motosikal dipercayai dari luar daerah Manjung dan ada penunggang motosikal terb@bit melakukan aksi wheelie selepas berjaya melepasi tol berpalang. 

Mohammad Yahya walau bagaimanapun memohon maaf sekiranya ada yang tidak berpuas hati dengan tindakannya.

"Sudah menjadi tanggungjawab saya sebagai pengawal keselamatan di sini dan kalau dibiarkan saja sudah semestinya tidak elok, malah kejadian sama boleh berulang atau ditiru orang lain pula," katanya. 

Tinjauan di ruang komen mendapati netizen sangat berpuas hati dengan tindakan pengawal keselamatan itu dan mengecam perbuatan penunggang-penunggang motosikal tersebut yang boleh mendatangkan bahaya pada pengguna tol lain.

Kredit foto: Facebook Harian Metro

Beginilah sikap segelintir penunggang motosikal bila berkonvoi. Mereka tidak sedar bahawa sikap mengambil mudah soal keselamatan sebegini bakal menjadi  punca utama kemalangan dan menyusahkan pelbagai pihak. - CARI 
4

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (9 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • yeos

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote imransulaiman 5-2-2020 12:10 PM
Cepuk kuat sampai biol pun takpe! Ada otak tak nak guna! Baik jadi sewel forever!
Menyusahkan orang lain je!

Well done pak guard! {:good
Quote Boomibulat 5-2-2020 12:14 PM
Mesti rasa terhina kena cepuk dgn pak guard..
Quote kucingitam 5-2-2020 12:16 PM
kami sokong pakcik...
Quote Kurex 5-2-2020 12:23 PM
tak payah mintak maaf lain kali.. sebab tu tindakan yg betul
Quote fliphair8 5-2-2020 12:33 PM
camtu jek nak ajar kan....dah ler kena cepuk ade bideo plak, siap kena kecam lagik...padan muka ko dek....salute pakcik...
Quote realist_13 5-2-2020 12:34 PM
Eeeeiiii! Geram je tgok bebudak ni... brain-less!
Quote Artemesiaa 5-2-2020 01:06 PM
Syabas buat pakcik guard kalau tak ada yang menegur tak selesai masaalah terus buat perangai ikut suka
Quote limans 5-2-2020 01:17 PM
syabas pakcik menegur itu adalah baik dari setengah netizen ckap baguiih tapi nengok jer.....
Quote palmolive 5-2-2020 01:54 PM
berlambak perangai camni lalu lorong kereta kt DUKE, tol sentul pasar
Quote Ladybird910 5-2-2020 02:26 PM
Hrpnye company tol tu bg la kenaikan gaji kt pakcik ni ye..dia dh buat kerja lebih proaktif dr spatutnya..siap blh membahayakan nyawa dia
Quote MadameOnion 5-2-2020 02:33 PM
lain kali cepuk kuat sikit bagi lok balik semua skru yang longgaq kat kepala depa tu
Quote MadameOnion 5-2-2020 02:40 PM
lain kali cepuk kuat sikit bagi lok balik semua skru yang longgaq kat kepala depa tu
Quote diggerr 5-2-2020 02:44 PM
Sokongggggg
Quote husna_amal 5-2-2020 03:00 PM
Ada ke patut lalu kat laluan tol berpalang. Menyusahkan diri dan pengguna lain je. Banyak pula motor ikut laluan tu.
Quote shark_eow7 5-2-2020 03:12 PM
elok la cepuk .. kalau kena langgar dengan kereta baru ada akal.
Quote saviour_09 5-2-2020 03:21 PM
pencen askor gamak nya pakcik ni
RSM kot
lain macam angin dia tu

lain kali jgn cepuk saje pakcik
hadiah kan sekali sedas dua terajang
nampak bodoh sangat mat2 samseng picisan jalanan ni main2 redah tol pulak
Quote arm_band 5-2-2020 03:31 PM
kan dah kena cepuk... bongok laa bebudak motor ni
Quote zulka 5-2-2020 03:33 PM
aku yg bwa moto beso pun ikut laluan moto kat tol, kadang teringin nak ikut lorong kete...tapi risau kot tiba2 palang turun..tak pasal2 tegolek
Quote swimswim 5-2-2020 03:54 PM
Apa yg susah nak g lorong moto.

Lihat semua komen(37)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-5-2022 07:48 PM GMT+8 , Processed in 3.721289 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top