Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Jangan Sampai Saya Malukan Cikgu Ya" - Ibu Berang Guru Tak Basuh Bekas Makanan Anak

4-2-2020 04:52 PM Komen: 178

Kredit Foto - Google

Sudah menjadi kelaziman, ibu bapa pasti orang yang paling gembira dan teruja melihat anak-anak  mereka mula bersekolah.

Pelbagai masalah timbul semasa para murid ini dalam tempoh menyesuaikan diri dengan rutin baru.

Selain masalah yang ditimbulkan dari para murid, kadangkala sikap ibu bapa yang agak melampau juga memeningkan kepala para guru seperti yang dikongsikan pengguna F@cebook ini.


Ibu pelajar ini tidak berpuas hati dengan guru tadika anaknya kerana tidak membasuh bekas bekal yang dibawa anaknya.

"Cikgu memang malas cuci pinggan kat rumah ke apa? Sampai berulat bekal anak saya. Jangan sampai saya malukan cikgu kat dalam group.

"Basuhlah Ya Allah bapak pemalas. Jangan kata gaji tak dibayar untuk basuh pinggan. Biar ikhlas cikgu, aduh."

Malah ibu pelajar tersebut menggugut untuk memalukan guru itu.

"Jangan sampai saya malukan cikgu ye. Saya banyak nak buat aduan nak paparkan dalam group. Saya boleh buat report ye pasal cikgu. Kurang ajar cikgu ni," katanya. 




Namun, ibu itu difahamkan telah meluahkan perkara tersebut di group utama tadika anaknya, namun tidak diketahui respon dari ibu bapa lain. 



Kredit foto: Facebook

Perkara viral sebegini sudah pasti menarik perhatian 'bawangrangers' yang mengecam perbuatan ibu berkenaan.




Mungkin guru tersebut menyangkakan ada pelajarnya yang tertinggal bekas makanan. 

Namun yang pasti membasuh bekal pelajar bukan merupakan tugas guru kan? - CARI 



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
1
1
0
Komen: 178
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Kak-Leen 12-2-2020 03:18 PM
tipuware replied at 5-2-2020 12:11 AM
Tadika perpaduan bukan ke utk B40 ke bawah? Pun nk angkuh cam tadika swasta beribu bayar?

Mungkin dia rasa dia paling high class dari yg makpak lain..

Lain-lain Komen

Quote Kurex 4-2-2020 04:56 PM
mesti muka mak budak tu buruk
Quote husna_amal 4-2-2020 04:56 PM
Lain macam perangai mak bapak zaman sekarang.
Quote EvieWanKenobi 4-2-2020 04:57 PM
laaa.. sendiri yang pemalas salahkan
orang lain pula..
Quote bondeh 4-2-2020 05:07 PM
Ini makpak spesis babi sial ngko senggama lahirkan anak, nak harapkan org lain pulak cuci bekas makanan anak ngko. Eh pegi mampos lah. Dasar bawang busuk ajak ngumpat dlm group. Anak pun tak comel muka leluhur jowo agaknya. Aku harap kau masuk forum baca herdikan laharan nih. Cam sial nate berukkkkk *divaAAstyle
Quote HujanBatuTiga 4-2-2020 05:10 PM
Mak yg mcm ni layak dicarutkan aje! Dia yg kurang ajaran. Bodoh.
Quote jajanpedas 4-2-2020 05:12 PM
penah jumpe 1 manusia perangai mcam ni..bnde simple pun sruh ckgu bt..lain kali baik kau beli bkas polisterin je maksenah oi..lpas pkai tu buang je..jgn ngengade nak malaskan org..sndiri beng*p tak pandai pikir..sedih!!
Quote KekDurian 4-2-2020 05:12 PM
Klo dh malas sgt nk bsuh tupperware tu ltk je la dlm plastik lauk..apa ke bingai
Quote sarah82 4-2-2020 05:16 PM
Nasihat aku.. Kalau x mampu jadi mak... Maka guna lah kondom atau pil perancang
Quote kucingitam 4-2-2020 05:17 PM
saja je mak budak ni nak bagi netizen menambah2 dosa. Dosa kecam sajat pun tak abis lagi kak oii..
Quote aiva 4-2-2020 05:18 PM
ala benda kecik jer pun
basuh jer laaa
lepas tu ko tak payahlaa bekalkan anak ko makanan
kan ke tadika ada peruntukan makan

Quote epal21 4-2-2020 05:18 PM
Bodohnya.Common sense lah,mangkuk. Kalau pergi nursery tu kita bekalkan baju bersih kan utk ganti tapi tak bermaksud cikgu nursery tu kena basuhkan baju kotor anak kita. Samalah dg tupperware ni. Apa hal pulak cikgu kena basuhkan. Dah la tadika perpaduan aje. Mulalah iols nak buat tohmahan ni.
Quote bakingsoda 4-2-2020 05:19 PM
yg anak kau tak bawak balik bekas tu dah kenapa? hari2 bawak bekas baru takkan tak tanya anak kau mana bekas semalam?
Quote epal21 4-2-2020 05:22 PM
bakingsoda replied at 4-2-2020 09:19 AM
yg anak kau tak bawak balik bekas tu dah kenapa? hari2 bawak bekas baru takkan tak tanya anak kau ma ...

Tupperware eco rm2 lah tu kot,uols. Itu yg ada sedozen tupperware kat rumah. Tak pernah pulak dengar kakak2 iols merungut cikgu tadika tak basuhkan tupperware.
Quote Boomibulat 4-2-2020 05:30 PM
sarah82 replied at 4-2-2020 05:16 PM
Nasihat aku.. Kalau x mampu jadi mak... Maka guna lah kondom atau pil perancang

tu nasihat utk bapak..
Quote Carcosa 4-2-2020 05:35 PM
Sebab tu aku tak hinginnnnn nak hantar anak aku ke tadika PPRT mcm ni. Mak2 dia semua perangai PPRT + Hanjing + Kau sekolah tak?

Nama anak kemain gah - Hannah Sofea. Tapi kau pemalas suruh cikgu kpd Hannah tu basuh bekas anak ko. Dasar PPRT
Quote mdhelmi 4-2-2020 05:36 PM
andaian kasar
ini ialah sekolah tadika international yg dibayar ribu2 setiap bulan
jadi maknya rasa mcm berhak sembur kalo ada yg x kene........bg dia
papepon adab sesama manusia pon kene jaga
jaga bahasa, jaga pertuturan, Tuhan mudahkan kita berurusan
Quote prettyuglybabe 4-2-2020 05:38 PM
dah bekalkan anak pastu anak tak bawa balik bekas dia tak cari ke?
biasa kan mak-mak ni pantang hilang tupperware..
Quote Kampungpeoplesz 4-2-2020 05:39 PM
Ada mak pak serupa gini mmg anak ko dah besor tak jadi org la citenye. Cakap bodoh kang marah.
Quote MisXoXo 4-2-2020 05:40 PM
Aku jmpa mak bdk tu aku cepuk dgn pelepah sawit

Lihat semua komen(178)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.192823s Gzip On
To Top