CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Tampil Seperti Wanita Di Mekah, Haneesya Hanee Berperang Dengan Penyokong Sajat

4-2-2020 10:25 AM| Diterbitkan: Sarirsa| Dilihat: 12874| Komen: 51|Original author: Oleh: Myeonir

Description: Kecoh betul isu Sajat menunaikan ibadah umrah tetapi bertelekung penuh seperti wanita. Rata-rata rakyat Malaysia tidak berpuas hati dengan usahawan itu kerana dia dengan beraninya mempersendakan agama ...
Kecoh betul isu Nur Sajat menunaikan ibadah umrah tetapi bertelekung penuh seperti wanita. Rata-rata rakyat Malaysia tidak berpuas hati dengan usahawan itu kerana dia dengan beraninya mempersendakan agama.


Tapi, ramai juga golongan yang menyokong lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) 'back up' Sajat dan cakap "dia seorang Muslim, jadi apa salahnya ke Mekah." 

Tak salah ke sana, tapi sepatutnya jaga adab dan pemakaian. Sepertinya hak wanita lain yang berada di sana akan tercemar kerana usahawan itu berada dalam kawasan ibadah wanita.


Kredit foto: Blog

Mungkin ternampak aurat ke, terpegang ke kerana ramai umat manusia di situ. Yang paling teruk kalau terputus saf semasa solat kerana dia adalah seorang lelaki di antara ribuan jemaah wanita lain yang tidak tahu-menahu mengenai jantina sebenarnya.

Bukan sahaja netizen, bahkan Haneesya Hanee yang terkenal dengan kontroversi liar pun mengecam insiden Sajat sebagai sesuatu yang mempermainkan agama Islam!



Kredit foto: IG

Kisah bermula apabila seorang model terkenal di Twitter membahaskan isu ini dan menyelar tindakan orang ramai yang memarahi usahawan itu ke Mekah dan berpakaian seperti wanita.


Kredit foto: Twitter

Namun, Haneesya tampil dan membalas ciapan itu dan menjelaskan bahawa tindakan Sajat itu boleh mendatangkan kesusahan kepada jemaah wanita lain di Mekah.

Kredit foto: Twitter

Pun begitu, ada juga penyokong Sajat yang lain cuba untuk membahaskan kenyataan Haneesya ini. Tapi, gadis ini tidak melatah dan tetap kekal dengan pendirian asalnya.


Kredit foto: Twitter

Walaupun ada yang ungkit kisah silam bekas pemenang Dewi Remaja yang penuh dengan gosip, tetapi ramai netizen menyokong pendapat Haneesya yang mengkritik Sajat.


Kredit foto: Twitter

Besar betul kes Sajat ni!  -CARI
2

Bagus
2

Marah
3

Terkejut
2

Sedih
2

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (13 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Mfzg89 4-2-2020 10:28 AM
Edited by Mfzg89 at 6-2-2020 10:22 AM

............................................................................................................
Quote puanbintang 4-2-2020 10:32 AM
yes,setuju.. yang salah tetap salah..walaupun tak suka jugak dekat awak tapi sokong statement awak
Quote mamaneesa 4-2-2020 10:39 AM
bengong la yg bekap sajat ni tak paham cerita apa pun, sibuk jugak nak mengomen.

org mrh sbb sajat tu lelaki tapi pakai telekung muslimah, solat kwsn muslimah di tanah suci tu! paham ke idok??

takde sape pun halang kalau nak gi mekah, pi la...lagi bagus. tp kalau dh sampai mencemarkan tempat tu, x hormat langsung rumah allah, memang la org marah cik kak oi!!

SAJAT TU LELAKI!

ai sapot statement hanesya ni
Quote lovelytouch 4-2-2020 10:48 AM
Yg bekap sajat ni sbrnya buta agama tu ja hakikatnya.
Quote husna_amal 4-2-2020 10:55 AM
Hanesya ni ada je ilmu agama tapi sayang tak ikut pun suruhan dan larangan agama.
Quote zeed 4-2-2020 11:12 AM
Entahnya hak asasi sajat la konon.. Hak asasi berjuta pompuan pelbagai warganegara kat saudi yang dah ko masuk tmpt mereka tu camne?
Quote dudaberhias 4-2-2020 11:16 AM
ok jah statement sheolsss... walaupun gigih nak ambil spotlight sajat

jangan lupa terjuih2 arak di malam kelak.... bersama lopa twins yang ketek labuh dalam kelab walaupun pakai tudung
Quote dudaberhias 4-2-2020 11:18 AM
lovelytouch replied at 4-2-2020 10:48 AM
Yg bekap sajat ni sbrnya buta agama tu ja hakikatnya.

tengok dari profile pic pun dah berdenyut2 radar boleh detect pembekap sajat ni macam mana...dan sepesen jah geng mereka ni mungkin sama acuan dan klinik...

rambut karat
profile pic seksi
perasan feeling2 cakap english

ciri2 ni juga ada pada siti kassim


Quote seri_mawr 4-2-2020 11:19 AM
se seksi...seksi si hanees ni...nampak jugak takutnya dia kat rumah Allah nak buat perangai bukan2...

....

siapa sokong sajat mmg ilmu agama lagi hauk dari si hanees ni...
Quote fizamn 4-2-2020 11:29 AM
trangender nie mmg spesis disrespectful on female born kan.. transgender is transgender not woman... patut create trangender rite not woman rite.. its not fair on woman..
Quote AshkieLa 4-2-2020 11:33 AM
bebal nya laa yang komen back up tu.

sampaikan dah tak bernyawa yakni berapa lapis kain kapan diperlukan, macamana kedudukan perbaringan bila nak disembahyangkan dan lain2 pun masih perlu dibezakan antara lelaki dan perempuan...
inikan pula bila time masih diizinkan bernafas oleh Allah... mana boleh suka2 bercampur jantina lagi2 lokasi yg dia pergi tu memang tujuannya utk 100% utk tunaikan ibadah... bukan mcm pergi Jepun, Korea bagai tu semua... haishhhh
Quote salmon-suki 4-2-2020 11:33 AM
dudaberhias: tengok dari profile pic pun dah berdenyut2 radar boleh detect pembekap sajat ni macam mana...dan sepesen jah geng mereka ni mungkin sama acuan dan kli ...


profile pic sexy maybe x applicable kot kt siti kassim..rambut berkarat,yes..kekeke~
Quote izat123 4-2-2020 11:35 AM
husna_amal replied at 4-2-2020 10:55 AM
Hanesya ni ada je ilmu agama tapi sayang tak ikut pun suruhan dan larangan agama.

Biasa je orang ada ilmu agama tapi tak ikut. Semua orang tahu arak haram tapi ramai je minum haram. Tapi yang terang terang cabar Tuhan ni macam Sajat ni jarang jumpa. Sejahat jahat orang pun kalau kat Mekah Madinah tu tahu lah jugak tu tempat suci (walaupun Pak Arab sana pun ramai je perangai macam celaka haha)
Quote salmon-suki 4-2-2020 11:35 AM
seri_mawr: se seksi...seksi si hanees ni...nampak jugak takutnya dia kat rumah Allah nak buat perangai bukan2.......siapa sokong sajat mmg ilmu agama lagi hauk d ...


mungkin time subjek pendidikn islam mereka tido/ponteng xdtg kelas..pastu makpak pun sama mcm makpak sajat,sejenis y easily swayed by money~
Quote duri_durians 4-2-2020 11:45 AM
tahhniah dik sebab ada jugak kebijakannya  

Quote fliphair8 4-2-2020 11:51 AM
ape dek itam manis ni cakap betul...pushing the limit si sajat ni benonyaaa...selagi betul2 tak di cash kan...mmg takkan insap...
Quote palmolive 4-2-2020 11:56 AM
harap kata2 dia ni menusuk ke hati kita semua termasuk yg menuturkannya utk menjadi lebih baik
Quote sukacactus 4-2-2020 12:05 PM
Betul la apa haneesya ni ckp
Yg dok bangkang tu faham ke x pasal solat
Itu dah libatkan ibadat org lain, bln pasal kita heran sgt dgn sajat tu
Quote JibboTheCat 4-2-2020 12:14 PM
yela takde sape nak larang sajat nak buat umrah. perkara yang bagus kan. tapi orang marah sebab dia menyamar perempuan sedangkan dia lelaki. nak pegi umrah pergila sebagai lelaki. hukum Allah nak buat main. patutnya kita pertahankan hak perempuan! hormati hak perempuan. geram betol aku dengan puak2 liberal transgender ni

Lihat semua komen(51)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 10:25 AM GMT+8 , Processed in 0.077437 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top