CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Bertaubatlah Wahai Insan" - PU Abu Menyibuk, Heboh Hal Sajat?

3-2-2020 05:20 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 8618| Komen: 42|Original author: Oleh: LilRose

Description: "Sekiranya ia benar, bertaubatlah wahai insan. Tanah haram adalah tempat mulia, Allah pasti lindungi dari benda haram."
"Sekiranya ia benar, bertaubatlah wahai insan. Tanah haram adalah tempat mulia, Allah pasti lindungi dari benda haram."

Itu kata-kata dipetik dari Instagram pendakwah kontroversi Abu Sufyan Mokhtar.



Kredit foto: IG

Pesanan Pencetus Ummah (PU) Abu itu dipercayai ditujukan buat usahawan Nur Sajat yang dengan berani tampil menggunakan pakaian wanita ketika menunaikan umrah bersama keluarga.

Bersama entri itu, PU Abu turut berkongsi paparan skrin Sajat diburu pihak berkuasa di Makkah dan penahanannya di Jeddah.


Kredit foto: IG

Kredit foto:  IG


Bagaimanapun, beberapa warganet dilihat tidak berpuas hati dengan perkongsian PU Abu itu dek kerana diri sendiri terpalit kontroversi rumah tangga.


Kredit foto: IG

Sementara itu, Berita Harian mengesahkan Muhammad Sajad Kamaruzzaman sudah dibawa keluar dari Tanah Suci.

Bagaimanapun, Jurucakap Albayt Travel (M) Sdn Bhd berkata, kedutaan di Arab Saudi belum mengesahkan mengenai berita usahawan itu ditangkap polis.


Kredit foto: Harian Metro

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof turut tidak terkecuali menzahirkan rasa kesalnya dengan tindakan Sajat yang telah menjejaskan imej negara dan Islam.


Kredit foto: Harian Metro

Menurut laporan, Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan akan mengadakan pertemuan dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai isu jantina Sajat.


Kredit foto: IG

Adakah 'misi' kali ini akan membongkar pembohongan Sajat, atau isu ini akan 'tenggelam' begitu saja seperti kes JAKIM sebelum ini? - CARI

Bagus

Marah

Terkejut
1

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Zeatyisaac 3-2-2020 05:40 PM
Sila nasihat diri sendiri dahulu yer.
Quote safriehalim 3-2-2020 05:53 PM
Niat pergi Mekah nak menunjuk sebab tu sakan upload gambar dan akhirnya memakan diri. Balasan Allah tak semestinya dgn bencana, aib yg disimpan bakal terpecah lagi dek kesilapan diri sendiri. Silap2 boleh dipenjarakan.
Quote CikB 3-2-2020 06:20 PM
safriehalim replied at 3-2-2020 09:53 AM
Niat pergi Mekah nak menunjuk sebab tu sakan upload gambar dan akhirnya memakan diri. Balasan Allah  ...

niat pun dah lari...punya nk buktikan dia tu "perempuan fuhh"
Quote eyansss 3-2-2020 06:24 PM
CikB replied at 3-2-2020 06:20 PM
niat pun dah lari...punya nk buktikan dia tu "perempuan fuhh"

hahaha... patutnya tepek la gambo bila dah jejak ke malaysia...  tapi malangnya dia ni bengap plus Allah swt nak tunjuk kebenaran pada skala besar...  hahaha...

Quote eyansss 3-2-2020 06:25 PM
btw Abu, ko dah bertaubat belum?  jangan ingat orang lupa ko tu penonggeng agama yang berzina sampai gugurkan anak n curang dengan isteri terutamanya masa dia tengah pregnant...
Quote ekmal_sorrow 3-2-2020 06:27 PM
yg geng2 Pencetus Ummah Kurang Iman Malam Ajak Kongkek tlg senyap,
korang konon2 gi mekah tinggal bini kawin lain (18, 19 la, dpn kaabah nyer aura la)...
siap memantat kt China bila abis umrah.
apsal x pegi China tu lewat sikit?
leh bawak ncov skali......

geng2 Bangjat ni ramai yg dah tlg settlekan....termasuk la menteri wakanda kita.


Quote Boomibulat 3-2-2020 06:27 PM
Menitis airmata mendengar kata2 dari PU ABU..
Quote dudaberhias 3-2-2020 06:36 PM
rasakan lah ko bang jat... tapi dah balik nanti dia akan hidup aman murni jugakkk..
Quote Orix 3-2-2020 07:47 PM
Apa beza kau dgan sajat Abu ritt oi...
Quote selipar_hijau 3-2-2020 07:49 PM
Eleh ko pun bnyk buat benda haram. Takyah nak mengata sajat sangat lah
Quote RatuDunia94 3-2-2020 08:00 PM
Elehh time isu geng2 dia kemain nasihat netizen x payah komen apa2.. konon x tau cerita sebenar.. time sajat laju je bg komen..
Quote Gincubiru 3-2-2020 08:29 PM
  Penzina  nak menasihati  transgender , layakkah ???  Dahlah berzina , gugurkan kandungan pulak ... Ko lagi munafik dari Sajat
Quote mizkajura 3-2-2020 09:26 PM
Pegi mekah tetap gagal nk membuktikan mrk perempuan.


Tetapi berjaya membuktikan mereka mental hahaha
Quote Lagubestbest 3-2-2020 09:40 PM
Hmm sekarang macam Allah sendiri yang akan dedahkan jantina sajat yg sebenar.
Quote slyfynx 3-2-2020 11:31 PM
X payah Nur Sajat sgt lah
Quote L211 3-2-2020 11:33 PM
hahaha weh abu ni jenis tak ukur baju kat badan sdiri ke.. ko tu dah curang siap berzina lg ada hati nk cakap hukum bagai.. MYOB. dah laa jenis suka bodyshaming budak kecil.. pala bana punya manusia
Quote bungarose 3-2-2020 11:48 PM
eyansss replied at 3-2-2020 06:25 PM
btw Abu, ko dah bertaubat belum?  jangan ingat orang lupa ko tu penonggeng agama yang berzina sampai ...

Terkedu iols baca
Quote MisXoXo 4-2-2020 06:09 AM
..ada lg kt sana kan..siap bertelekung bagai tiga sekawan.
Quote makadek 4-2-2020 06:37 AM
Ko tk de hak

Lihat semua komen(42)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 10:58 AM GMT+8 , Processed in 0.214586 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top