Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Anjing 'Meraung' Direbus, Dipanggang Hidup-hidup

31-1-2020 02:35 PM Komen: 194
Beberapa ekor anjing dirakam diperlakukan dengan kejam di sebuah pasar daging di China.

Kredit foto: Mirror/FB No To Dog Meat

Rakaman berkenaan menunjukkan seekor anjing sedang menyalak kesakitan apabila dia dipanggang hidup-hidup. Manakala, sebuah lagi video menunjukkan seekor anjing disimbah dengan air panas.


Kredit foto: Mirror/FB No To Dog Meat

Mirror melaporkan, video berkenaan dimuat naik sebuah persatuan yang melancarkan kempen 'No To Dog Meat' yang bakal mengadakan perarakan protes ke Kedutaan China di London dan menyeru untuk menamatkan kekejaman itu.


Loading FB Post...

Penjualan daging anjing di China semakin mendapat permintaan sejak kebelakangan ini.

Sebelum ini, tular sebuah video ketika pesta makan anjing di Yulin yang menunjukkan kebanyakan anjing liar atau haiwan yang dicuri dikurung dalam sangkar sempit hingga menyukarkan mereka bernafas.



Haiwan terbabit kemudian dibawa ke rumah sembelihan Yulin di wilayah Guangxi, di mana mereka dibiar tanpa makanan dan minuman mencukupi sebelum disembelih.

Walaupun ia bukan perayaan tradisional, kerajaan Yulin membuat promosi besar-besaran sebagai langkah memulihkan pelancongan pada 2010.


Kredit foto: AFP/Getty Images

Sementara itu, peniaga menganggapnya sebagai peluang keemasan untuk melariskan jualan mereka.

Pegawai Media Pertubuhan Hak Asasi Haiwan (PETA) bahagian Asia, Keith Guo berkata, peniaga akan memukul kepala haiwan terbabit dengan besi sebelum membakar bulu mereka.

Haiwan itu kemudian akan dicampak ke dalam air panas untuk membuang semua sisa bulunya.

"Selalunya, haiwan berkenaan tidak akan dibunuh, sebaliknya mereka akan dipukul di kepala hingga tidak sedarkan diri.

"Haiwan terbabit akan terbangun apabila mereka sedang 'direbus' atau 'dipanggang' hidup-hidup," katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
23
Terkejut
3
Sedih
3
Lawak
4
Bosan
3
0
1
Komen: 194
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote kakakau 4-2-2020 05:08 PM
elok seberkan rabies kat tempat2 pemakan anjin ni. biar semua mati dlm keadaan tersiksa.

Lain-lain Komen

Quote noor2 31-1-2020 02:37 PM
Mereka ni syaitan. .....
Quote Mfzg89 31-1-2020 02:39 PM
try panggang suspek tu..
Quote munchkin 31-1-2020 02:39 PM
Speechless betapa kejam dan barbaric china people ni.

Quote sidewinder 31-1-2020 02:41 PM
fuhhh kesian siolll......
Quote September14 31-1-2020 02:43 PM
setan diorg ni sbb nak mentedarah puaskan nafsu sdri sngup menyeksa binatang
Quote mdhelmi 31-1-2020 02:43 PM
org pon diorg makan
inikan pulak anjing
Quote Kurex 31-1-2020 02:46 PM
pyro kata cina ni ummah terbaik, sebab tu layak jadi pee em..
Quote Kurex 31-1-2020 02:48 PM
mdhelmi replied at 31-1-2020 02:43 PM
org pon diorg makan
inikan pulak anjing

dorang ni suka makan janin.. geli akubtengok dorang letak janin dalam sup.. gila punya leluhur!
Quote MissVixen 31-1-2020 02:51 PM
Haritu aku tengok korean rebus kucing hidup2. Dia biarkan kucing tu tak makan 5-7 hari sebelum campak dalam periuk besar.. kucing2 lain dalam kurungan dengar member dia menangis kena rebus.
Bukannya prc je, korea yang maju tu pun buat benda macam ni. Kemboja, vietnam, indon... Kesian betul.
Quote bloodyamuk 31-1-2020 02:53 PM
sejenis kaum yakjuj makjuj ni...huntungla ideologi komunis atheist tak percaya alam barzakh, padang masyar dan seksaan neraka jahanam...

ko tunggu Allah taala balas...tunggu je...
Quote msdummy.2018 31-1-2020 02:53 PM
Mmg, wajar kan kaum tuh nk pupus??? Menganiaya umat islam, binatang
Quote sarah82 31-1-2020 02:54 PM
Bukan setakat anjing.. Ikan pun diaorg siang dan goreng hidup2
Quote AbukRokok 31-1-2020 02:56 PM
tu belum tgk lagi anjing kne siat kulit hidup2
makan katak hidup2 mcm bukak kotak hadiah siat2
Quote chicozinn 31-1-2020 03:02 PM
Kurex replied at 31-1-2020 02:48 PM
dorang ni suka makan janin.. geli akubtengok dorang letak janin dalam sup.. gila punya leluhur!

siyes la kurex????bapak la setan nye perangai..xmasuk dek akal la..memang cash la kne penyakit memacam nih..
Quote keds 31-1-2020 03:03 PM
Tolak Kayu dengan Batu je kot dorang tak makan... Dahsyat betul.
Quote fliphair8 31-1-2020 03:04 PM
kalau ye pun nak makan binatang tu, tak perlu laa bersikap kejam....sial sangat pangai
Quote coyote_ugly0911 31-1-2020 03:07 PM
Kurex replied at 31-1-2020 02:48 PM
dorang ni suka makan janin.. geli akubtengok dorang letak janin dalam sup.. gila punya leluhur!

Janin as in janin bby manusia ke Kurex?? Ade juai ke mcmana??? Yg akak penah dgr n nmpk ngn mata sendri, my neighbour mkn uri baby..  kire nye lpas bsalin, uri tu trus masak buat sup... utk energy kata nyee.. yang ni cina jiran belah kanan.. yg cina mkn anak tikus umah dpn.. yg mkn ular sawo, bewak, anjing monyet beruang taik rimau sume jiran belah kiri pulak...


Dah knapeeeeee sume kliling umah akak mkn bdn bkn2 nih???? Mnyesallllll haku beli umah kt sini.. konon nk privacy laaaaaa sgt!!!!     
Quote blekkep 31-1-2020 03:08 PM
kejamnyahhh x smpai ati nk bukak bideo
Quote jazaa100 31-1-2020 03:11 PM
Knp le bangsa ni membiak byk sgt kat muka bumi ni.....

Bangsa kebanggaan @pyropura
Sampai nk diangkat jd PM

Lihat semua komen(194)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.305109s Gzip On
To Top