Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Campur Pil Ubat Dalam Makanan Kucing, "Kau Nak Bunuh Binatang Tu Ke?"

21-1-2020 11:46 AM Komen: 23
Kredit Foto - Google

Lagi kisah penganiayaan kucing. 

Seorang pengguna Facebook, AF Fiahmn berkongsi kisah di mana makanan kucing untuk kucing gelandangan di kawasan perumahannya telah dicampur dengan ubat.

Loading FB Post...


Kredit foto: Facebook AF Fiahmn

Tujuan sebenar si pelaku mencampurkan ubat bersama makanan yang telah disediakan oleh keluarga penduduk di situ juga tidak diketahui.

Tinjauan di ruang komen mendapati sebahagian besar netizen mengutuk perbuatan tidak bertanggungjawab tersebut. 

Kredit foto: FB AF Fiahmn

Ada yang komen yang menyatakan ubat tersebut bukan vitamin tapi ubat untuk penyakit darah tinggi dan jantung serta ubat untuk mencairkan darah.

Kiriman tersebut sudahpun dikongsikan sebanyak lebih 450 kali dan mendapat lebih 600 komen sejak kiriman tersebut dikongsikan sejak dua hari lalu.

Menurut AF Fiahmn, mereka juga tidak dapat membuat laporan polis kerana masih tidak mengetahui siapakah pelakunya memandangkan kawasan tersebut tidak mempunyai kamera litar tertutup (CCTV).

Jika tak nak bantu, janganlah rosakkan usaha orang lain kerana yang jadi mangsa kucing yang tak berdosa. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote mamapea 22-1-2020 05:19 PM
kucing ni binatang yg lemah...apa la salah kucing2 tu...

Lain-lain Komen

Quote zulka 21-1-2020 11:49 AM
Edited by zulka at 21-1-2020 11:59 AM

tajuk mcm ayat budak sek rendah (ok now dah betul.. hihi )
* tapi betul ke, ubat tu pil tidur
Quote husna_amal 21-1-2020 11:56 AM
Apa jadi kalau kucing tu makan sekali dengan ubat tu? Mati ke
Quote natrahn 21-1-2020 11:57 AM
zulka replied at 21-1-2020 11:49 AM
tajuk mcm ayat budak sek rendah

LOL.... ce bagi cadangan tajuk hehe
Quote natrahn 21-1-2020 11:58 AM
husna_amal replied at 21-1-2020 11:56 AM
Apa jadi kalau kucing tu makan sekali dengan ubat tu? Mati ke

mati kot..sebab mana boleh bagi ubat manusia kat kucing kan..dos + kandungan ubat mesti berbeza
Quote zulka 21-1-2020 11:59 AM
natrahn replied at 21-1-2020 11:57 AM
LOL.... ce bagi cadangan tajuk hehe

dia dah edit, tadi lain
Quote Artemesiaa 21-1-2020 12:19 PM
Kejamnya perbuatan sama macam nak bagi makan racun
Quote natrahn 21-1-2020 12:21 PM
zulka replied at 21-1-2020 11:59 AM
dia dah edit, tadi lain

                         owh...
Quote Kurex 21-1-2020 01:27 PM
meh sini aku tonyoh racun dalam mulut kau..
teringat ada sorang ni, rejam selipar tebal dekat kucing bunting walhal kucing tu dekat rumah iols je.. sekarang ni keluarga dia tak keruan.. nak halau kucing bukan gitu cara dia..
Quote rosa_canina 21-1-2020 01:29 PM
Jahatnya .perangai  
Quote Gingerly 21-1-2020 02:01 PM
I tak percaya manusia yang aniaya kucing tersebut. Mesti angkara binatang lain.
Quote Cassieopeia 21-1-2020 02:12 PM
kejam betul la...kang kucing tu mati bukan ko nk buang bangkai tu pun kan
Quote violetungu 21-1-2020 02:22 PM
Bodo punya orang..memang hati hitam sgt kot dgn kucing pun nak dizalimi.
Quote chicozinn 21-1-2020 02:50 PM
kucing kalu mati lagi busuk jadi bangkai..ape la ksian btul kat kucing2 tu..
Quote meow_tompok 21-1-2020 03:24 PM
Kurex replied at 21-1-2020 01:27 PM
meh sini aku tonyoh racun dalam mulut kau..
teringat ada sorang ni, rejam selipar tebal dekat kuci ...

betullah spt apa yg sorang pengomen tu kata, org yg buat zalim ni tak sayang keluarga. Kifarah tu kalau tak kena kat diri sendiri mungkin akan kena pada ahli keluarga kita yg lain.


Quote Mfzg89 21-1-2020 03:34 PM
meow_tompok replied at 21-1-2020 03:24 PM
betullah spt apa yg sorang pengomen tu kata, org yg buat zalim ni tak sayang keluarga. Kifarah tu  ...

tula...  jangan kucing, anjing yg haram pn x sampai hati kita nak bunuh.. depa ni ntah mana letak hati nurani depa...
Quote meow_tompok 21-1-2020 04:40 PM
Mfzg89 replied at 21-1-2020 03:34 PM
tula...  jangan kucing, anjing yg haram pn x sampai hati kita nak bunuh.. depa ni ntah mana letak  ...

ustaz saya pernah pesan, kita sakit hati dgn org ke org buat jahat dgn kita je, jgn kita balas dgn nyawa.

Ada satu kisah sorang makcik ni, ada harta benda kat rumah dia dah hilang dan dia syak jiran dia punye kerja. Dah ditanya baik2 suruh mengaku mintak pulangkan saja jika benar mencuri tapi si jiran mati2 tak nak mengaku. So makcik ni praktik satu ilmu 'tangkap pencuri', kalau benar pelaku tu jirannya maka jiran yg buat tu jatuh sakit. Sampai jatuh sakit pun si jiran tu tak mahu jugak mengaku (malu agaknya), sampai ke sudah akhirnya jiran tu meninggal dgn sakit misteri. Tapi lepas tu, satu persatu makcik tu hilang anak 3 org semuanya, ada yg mati kemalangan beberapa bulan kemudian sorang sakit meninggal. Begitulah ustaz aku cerita, tak puashati apa dgn makhluk jgn main dgn nyawa. Mungkin hajat kita tercapai tapi lepas tu kalau kifarah tu balik kat diri sendiri takpe, kalau ahli keluarga kita yg lain yg kena? Tak suka dgn kucing & anjing awas ya jgn main2 dgn nyawa mereka.







Quote BoongaKertas 21-1-2020 05:10 PM
teringat perumahan meols dulu2 masa memula org2 negara makan kucing tu mai masuk keje kilang, almost habis semua kucing2 jalanan area rumah meols kena "ngappp". tau2 jer ada tulang dijumpai dlm sampah plastik abg flora kutip.
Quote komotthecat 21-1-2020 05:27 PM
kalau kucing komot mmg xmkn la mknn campur ubat gitu. dorang pandai pilih. kecuali letak skali wet food
Quote makneng 21-1-2020 08:47 PM
Benak sape yg buat perkara keji ni yach!

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.132359s Gzip On
To Top