Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Langgar Je! MK K-Clique Pakai Emas Sebab Minat, Dosa Itu Hal Peribadi

20-1-2020 01:44 PM|Oleh: ameenarara| Komen: 122

Penyanyi Hip Hop popular MK K-Clique atau nama sebenar Muhammad Hairi Amin Hamdan dilihat memakai emas walaupun tahu ianya salah disisi agama Islam.

Disebabkan minatnya terhadap emas, dia tidak mahu menjadi hipokrit dengan diri sendiri, malah hukum yang haram itu pun bukan menjadi halangan untuk dirinya terus memakai perhiasan tersebut.


Foto: IG MK K-Clique

Baginya, itu adalah dosa peribadi dan tidak sepatutnya orang lain menghukum dirinya. Bak kata MK, Lebih baik jadi diri sendiri daripada jadi penipu.



Seperti laporan MalaysiaKini, barangan kemas yang dipakai hanyalah untuk tujuan persembahan semata-mata. 



Dia tiada niat pun untuk menimbulkan provokasi atau mengajar peminat menjadikan dirinya sebagai contoh ikutan anak muda. Ramai lagi artis yang berbuat salah, tapi kenapa dirinya pula yang selalu mendapat perhatian.

Harap MK sedar perbuatan ini adalah haram dan fesyen ikutan artis sentiasa menjadi contoh anak muda. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
3
Bosan
1
0
0
Komen: 122
Komen

Previous : "Patutlah Elok Je Takda Kontroversi" - Elak Gosip Cinta Cara Ungku Ismail

Next       : "Singkatkan Seluar Kaki Kalau Berotot Takpe Lah Juga, Ni Bulu Je Lebih."

Komen Terbaru

Quote isseliparjepun 25-1-2020 09:27 PM
Yang haram tetap haram. Adalah sebab sesuatu tu diharamkan. Semoga kita semua terhindar dari perbuatan haram sesuai ikut agama masing masing. Dosa tak boleh kata sendiri sendiri. Sebab tu kita ada pendakwah dan ahli ugama untuk jadi rujukan.

Lain-lain Komen

Quote Kurex 20-1-2020 01:47 PM
ohhh mk... nak jugak rantai emas dgn gari, cemeti...
Quote sarah82 20-1-2020 01:52 PM
Ni aku baca la.. Katanya emas sebenarnya bagi kesan buruk kepada prestasi seksual lelaki.

Tapi kalau nak pakai juga dan ada mslh seksual.. Jangan kata tak diberitahu
Quote dianegurl 20-1-2020 01:52 PM
xmenarik.. next
Quote Orix 20-1-2020 01:52 PM
true.... lain la kalo dia pegi ragut emas org ke hapa... lantak dia lah asalkan x kacau org...
Quote Kampungpeoplesz 20-1-2020 01:53 PM
Dosa terang2an pun still nk bongkak lg.
Quote mdhelmi 20-1-2020 01:55 PM
rappers kebanyakan pakai
altimet x pakai
Quote Mfzg89 20-1-2020 01:55 PM
x pernah layan pn lagu2 group ni. lirik sampah sgt. utk bbnu sesuai ler..  nama band pn dah mcm produk kosmetik..
Quote lovelytouch 20-1-2020 01:56 PM
Ni ke igauan budak2 skrg? Eww busuknya
Quote lasagna 20-1-2020 01:56 PM
benda dah terang2 haram.
ahh gasak lah kau dik, dosa tanggung sndri lah.
Quote buapakperut 20-1-2020 01:58 PM
siyesly whoayus
Quote sapeka 20-1-2020 01:59 PM
Motip nak jadi nigga?
Dah elok elok lahir melayu budaya nigga jugak nak diikutnya
Quote miss_strangers 20-1-2020 02:04 PM
Cuba halang Aku langgar tarak masalah...
Quote doubleA 20-1-2020 02:06 PM
Sapo dia ni walaupun kerap nau nama masuk porem cari. Best sangat ke lagu dia? Iols tak minat hip hop zaman kini so memang iols nak whoreyuskan heols
Quote duri_durians 20-1-2020 02:09 PM
lah ini ke keagungan anak muda sekarang?

tak boleh ke pakai emas palsu? luar je nampak mcm emas padahal kt dalam tu alum.
Quote sarahmirza 20-1-2020 02:11 PM
Bukan emas je haram... Sutera pun haram jugak bagi lelaki...

Quote Pixie902 20-1-2020 02:13 PM
Nak pakai rantai atau gelang pakaila silver or suasa or whatever, tak perlu emas...
Quote Themilo 20-1-2020 02:18 PM
Kurex replied at 20-1-2020 05:47 AM
ohhh mk... nak jugak rantai emas dgn gari, cemeti...

takut la kena libassss....
Quote epuepy 20-1-2020 02:19 PM
gamba first tu nmpk sgt rempit.  dgn rambut kaler2. busuk.
Quote Duta lover 20-1-2020 02:38 PM
Aku pun rimas tgk dia pakai emas dah mengalahkan anak mami penang...

Bawakla imej rapper yang tersendiri sesuai dengan budaya timur. Gituh

Lihat semua komen(122)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.142394s Gzip On
To Top