Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

'Saya Tak Setuju Kalau Proses Peralihan Kuasa Tak Berlaku Dengan Aman' - Anwar

15-1-2020 05:36 PM Komen: 26
“Peralihan kuasa harus dilakukan dengan baik, (kerana) Tun Dr Mahathir mempunyai banyak pengalaman dan jasa (kepada negara). Kita (PH) juga ada muafakat dan janji (yang dipersetujui), jadi sebaiknya ia dibuat dengan cara baik."

Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan dirinya tidak bersetuju jika peralihan kuasa perdana menteri tidak berlaku dengan aman dan teratur, lapor BERNAMA.


Kredit foto: IG

Tegasnya, transisi itu mestilah mendapat persetujuan sebulat suara daripada semua parti dalam gabungan Pakatan Harapan (PH) untuk menghormati Perdana Menteri Tun M sebagai pemimpin yang banyak jasa.

“Saya tidak setuju dengan proses itu (peralihan kuasa) jika ia tidak (dilakukan) dengan cara aman dan teratur,” katanya dipetik BERNAMA.

Kenyataannya itu berikutan gesaan beberapa Ahli Parlimen PKR agar peralihan kuasa disegerakan dan dilakukan Mei ini. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
0
0
Komen: 26
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote crazybeach 17-1-2020 07:37 AM
kemut tibaiunta versi politik ke ni? asal keluar berita pasal alih kuasa rebut kuasa jahh pasal kerja sendu manjang

Lain-lain Komen

Quote sarah82 15-1-2020 06:00 PM
Anwar dan PH ni bodoh ka otak dah tak boleh guna langsung?

Rakyat tak mo dengar cerita tentang peralihan kuasa, rakyat nak tgk usaha pemulihan ekonomi, peluang kerja utk rakyat tempatan dan kadar pengangguran menurun bukan semakin menaik. Dan paling penting, kerajaan kerja utk rakyat bukan kerja utk kapitalis.
Quote MisXoXo 15-1-2020 08:01 PM
..apa jadi kalau our pm suddenly passed away?sebelum peralihan kuasa ni?bagaimana perlantikan pm dibuat?
Quote pakatanhancing 15-1-2020 08:13 PM
dalam 5 tahun ni korang tadah dengar jela berita pasal peralihan kuasa neh

dari awal dieorang ni memang takdek niat nak tolong rakyat, cuma pikir berebut kuasa.  

rakyat teraniaya, padan uke
Quote MadameOnion 15-1-2020 08:19 PM
Yelah yelah..tapi org PH kan terkenal dgn perangai suka kacau ketenteraman awam dan berguling anak beranak mcm vavi tengah jalanraya
Quote matbad 15-1-2020 08:40 PM
sarah82: Anwar dan PH ni bodoh ka otak dah tak boleh guna langsung? Rakyat tak mo dengar cerita tentang peralihan kuasa, rakyat nak tgk usaha pemulihan ekonomi ...

Sekarang dha jelas ternyata dan terang terangan "kerajaan bekerja utk kapitalis"
Quote matamata 15-1-2020 08:49 PM
Cukuplah sekali aku buat thn 1998 dulu.... Terasa bodooohhh sgt... Apa nak buat darah muda tgh panas....
Quote apam 15-1-2020 09:45 PM
matbad replied at 15-1-2020 08:40 PM
Sekarang dha jelas ternyata dan terang terangan "kerajaan bekerja utk kapitalis"

So, actually sapa yg nak kita harapkan untuk pikirkan hal rakyat jelata?
Quote fliphair8 15-1-2020 10:05 PM
Konpiden bam nuart ni...
Quote slyfynx 15-1-2020 10:10 PM
Ale uto.
Lantak korang la nk alih kuasa ke hape ke.
Xde sape nk tau eh.
X heran dah dgn drama korang ni
Quote clarizsa 15-1-2020 10:16 PM
Bencila i anwar ni
Eeiiii meluat
Takkanlah rakyat kena terima bodo2 je dia jd Pm
Quote rosasen 16-1-2020 07:26 AM
asal bukan Anwar!
Quote DollahRepek 16-1-2020 08:55 AM
uto pak hang
Quote rbmy 16-1-2020 09:10 AM
teringin nak nak tau barisan kabinet bang nuar ni sapa.. kalo dia jd PM
Quote Modngengade 16-1-2020 09:27 AM
matamata replied at 15-1-2020 08:49 PM
Cukuplah sekali aku buat thn 1998 dulu.... Terasa bodooohhh sgt... Apa nak buat darah muda tgh panas ...

pprtnyer sister....cash la kn...reformasi sgt

Quote lipans 16-1-2020 09:31 AM
Dari sebelum PRU14 naik kematu dengar bakal pm ni meroyan nak jawatan PM.
Quote Al-Patih 16-1-2020 10:49 AM
Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan dirinya tidak bersetuju jika peralihan kuasa perdana menteri tidak berlaku dengan aman dan teratur, lapor BERNAMA.
benda yang mu cakap.....masih mau cerita pasai ni....
Quote MayaDelaRosa 16-1-2020 10:50 AM
Xhabis2 la dgn cita2 nya tu..Adoi...Sorry mmg xleh trima dia jadi PM...Ada aku kesah nk kena kecam??
Quote chicozinn 16-1-2020 11:04 AM
babi la si tua ni kemaruk nak jadi PM..tlg la kimanis ni PH kalah..xsabar nk PRU ni..ekonomi tgah merudum lagi sibuk nk jadi PM..bodoh
Quote elzy 16-1-2020 11:52 AM
Wahai rakyat, doa orang teraniaya ni makhbul..
So submit your doa

Lihat semua komen(26)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.264488s Gzip On
To Top