Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Nenek Tak Guna! Bahayakan Nyawa Cucu Demi Selamatkan Kucing Kesayangan

10-1-2020 03:16 PM Komen: 34
Seorang wanita tergamak mempertaruhkan nyawa cucu sendiri untuk menyelamatkan kucing kesayangannya.


Foto: Shanghaiist/YouTube

Memetik Shanghaiist, kejadian berlaku di Sichuan, China.

Sebuah video tular menunjukkan wanita itu mengikat tubuh cucu lelakinya berusia tujuh tahun sebelum menurunkannya perlahan-lahan ke belebas tingkap di tingkat bawah.

Sebaik kanak-kanak itu berjaya memegang kucing berkenaan dan memasukkannya ke dalam beg, dia ditarik neneknya ke balkoni tingkat lima dipercayai rumah wanita terbabit.


Foto: YouTube

Menerusi video terbabit, kelihatan wanita berkenaan mengabaikan jeritan jiran-jiran yang memintanya menghentikan tindakan bodoh dan membahayakan itu.

Difahamkan, kanak-kanak itu tinggal bersama neneknya.

Sementara itu, AsiaOne melaporkan wanita berkenaan dimarahi dan diberi amaran oleh pihak berkuasa yang tiba di lokasi selepas menerima panggilan kecemasan.

Wanita itu kemudian meminta maaf di atas tindakan bodohnya dan berjanji tidak akan mengulanginya. - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
194
Terkejut
5
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 34
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote stania83 17-1-2020 08:24 PM
Cina China pon sayang kucing

Lain-lain Komen

Quote KIM.K 10-1-2020 03:31 PM
Lapor sikit tingkat berapa diorg ni
Boleh ketuk je rumah jiran bawah tu
Quote Mfzg89 10-1-2020 03:36 PM
KIM.K replied at 10-1-2020 03:31 PM
Lapor sikit tingkat berapa diorg ni
Boleh ketuk je rumah jiran bawah tu

tula..noob sgt..
Quote any42 10-1-2020 03:41 PM
eh3x. syg meow lg dr nyawa cucu. esok2 sakit kucing ke jga nnek nnti? {:question
Quote insulin 10-1-2020 03:41 PM
Kucing kan ada 9 nyawa. Entah2 kalau dah terjatuh ke bawah, boleh lagi berlari-lari ke tempat lain.
Quote Kurex 10-1-2020 03:43 PM
dah agak, mesti dari tanah besar
Quote tanyasikit 10-1-2020 03:57 PM
tanya sikit, kat china buat anak lg senang dari buat kucing ke?
Quote missbigrockstar 10-1-2020 05:09 PM
Bangsa ni yg depa kata bjiak tu?
Bangang punya nenek Kesian budak tu.
Quote jazaa100 10-1-2020 05:09 PM
insulin replied at 10-1-2020 03:41 PM
Kucing kan ada 9 nyawa. Entah2 kalau dah terjatuh ke bawah, boleh lagi berlari-lari ke tempat lain.  ...

Kann.....

Akk pernah langgar kucing kat area UIA....pastu akk tak sampai hati, akk patah balik nk bawak dia ke tepi...tanak lah jenazah dia kena lenyek dgn keta keta lain....sampai tempat dia terkutik kutik tadi, jenazah dia dah tak de...akk cari kat tepi jln pun tak de....teruk jugak kena langgar tu...rupanya dia blh bangun & hidup lg.....
Quote Artemesiaa 10-1-2020 05:16 PM
Bagus ler dah kena amaran lain kali jangan buat benda yang boleh membahayakan lagi
Quote sukacactus 10-1-2020 05:23 PM
Tunjuk pic kat ats tu kat anak, dia tya "mana? China?"
Hah budak2 pun tau di mana kebangangan abadi berasal
Quote Supersirap 10-1-2020 05:25 PM
Bahaya tindakan begini
Quote dudaberhias 10-1-2020 05:25 PM
Boleh dapat cucu baru katanya... Kucing tu pulak beli mahal...
Quote lazim 10-1-2020 05:28 PM
jazaa100 replied at 10-1-2020 05:09 PM
Kann.....

Akk pernah langgar kucing kat area UIA....pastu akk tak sampai hati, akk patah balik  ...

Mn tau hidup. Dia nyawa2 ikn lari bwk diri mnnti maut la tu.. Spnjg aku bela kucing klu kne lnggar thp ptut mti mmg mati la. Lain la bang non, hikayat 9 nyawa, kne arsenik pon xmati
Quote matchstick 10-1-2020 05:46 PM
insulin replied at 10-1-2020 03:41 PM
Kucing kan ada 9 nyawa. Entah2 kalau dah terjatuh ke bawah, boleh lagi berlari-lari ke tempat lain.  ...

aku pun ingt kucing boleh survive kalau jatuh dr tmpt tinggi mcm pokok (tp bukan tinggi mcm kondo la).. tp minggu lps kucing aku jatuh drpd pokok  pastu terhantuk batu agaknya, patah pinggang dia. jalan senget2 nmpk kesakitan sgt..esoknya mati
Quote bakingsoda 10-1-2020 06:08 PM
jazaa100 replied at 10-1-2020 05:09 PM
Kann.....

Akk pernah langgar kucing kat area UIA....pastu akk tak sampai hati, akk patah balik  ...

masa langgar tu tak benti terus ke sis???
Quote jazaa100 10-1-2020 06:54 PM
lazim replied at 10-1-2020 05:28 PM
Mn tau hidup. Dia nyawa2 ikn lari bwk diri mnnti maut la tu.. Spnjg aku bela kucing klu kne lnggar ...

Maksud akk dia blh lagi bangkit nyorok dlm semak....
Quote jazaa100 10-1-2020 06:55 PM
bakingsoda replied at 10-1-2020 06:08 PM
masa langgar tu tak benti terus ke sis???

Tak...sbb keta belakang ada byk....
Quote SalenaGomez 10-1-2020 08:13 PM
Patutlah cina suka pasang gril kat rumah...rumah bertingkat camni tinggi pon boleh ceroboh
Quote Pink_Purple 10-1-2020 08:28 PM
dah jadi nenek pun bodoh lagi..

Lihat semua komen(34)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.174786s Gzip On
To Top