Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Tu Habitat Ular, Kenapa Kena Bunuh Juga?" Warganet Bengang Ular 9 Meter Terpaksa Dibunuh

9-1-2020 01:16 PM Komen: 25

Kisah ular yang terpaksa dibunuh oleh sekumpulan petugas kaji bumi di hutan Tanjung Lutong, Lingga gempar di media sosial. Ular sepanjang sembilan meter dan anggaran berat setengah tan itu dibimbangi mengancam nyawa mereka.


Rentetan itu, warganet turut memberi pandangan yang pelbagai, ada yang menyokong tindakan tersebut dan ada juga yang menentang dengan alasan mengacau habitat mereka. Persoalannya benarkah begitu?

Awani

Bagi yang berpendapat ular itu tidak wajar dibunuh menegaskan yang manusia lah sebenarnya bersalah kerana memasuki habitat mereka. Jadi, mengapa pula tuan tanah yang perlu dihapuskan?



Namun, ia mendapat tentangan dari mereka yang memahami bahawa dalam situasi genting, menyelamatkan diri lebih penting dari segalanya.

Awani

Sementelah lagi, spesies ular sawa sebesar itu juga didakwa mengancam ekosistem hutan kerana saiznya yang mungkin mengancam haiwan lain.

Namun, ia masih tidak memuaskan hati golongan ini kerana bagi mereka, masih ada cara lebih baik selain membunuh haiwan itu. Tetapi ianya telah diterangkan dengan fakta yang sebenarnya. 

Google

Apa pun, kita yang tidak berada di situasi mereka mungkin hanya boleh memberi pandangan sahaja. Mereka yang berada di hutan lah lebih faham dengan risiko tersebut. Jadi, kena turun padang lah baru tahu ancaman yang sebenarnya, ye tak? - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
1
Komen: 25
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Biabetik 13-1-2020 08:22 AM
X pasal2 arwah ular tu.

Lain-lain Komen

Quote AbukRokok 9-1-2020 01:26 PM
ooo dalam keadaan terdesak otak tak boleh fikir sgt katanya

#done emoticon sedih artikel 500 juta haiwan mati di australia
Quote Kurex 9-1-2020 01:39 PM
ek elehhhh kalau waras pun tetap pemikiran ke longkang jua kan???
Quote realist_13 9-1-2020 02:12 PM
Sia*an lahh alasan fight or flight ko bdk twidder hana*!

Ko yg msuk tmpat dia ngeng... hidup bersama flora & fauna kekdahnya.. elok plk ko larat & berkuasa mmbunuh dia yg sebesar alam tu, stupid human!
Quote KIM.K 9-1-2020 02:17 PM
Kalau setakat lalu ja, taklah dibunuh
Tapi kalau nak kaji berlama2 disitu memang kena bunuh sebab bahaya
Quote chicozinn 9-1-2020 02:39 PM
jap time tu ade rentung x?sebab kalu ada ular dengan rentung baik bunuh rentung dulu..hehehehehehehe
Quote Knowlee 9-1-2020 02:42 PM
Pembunuh. Manusia yg ceroboh tempat tinggal dia. Perangai mcm Zionis.
Quote shernazz 9-1-2020 02:54 PM
chicozinn replied at 9-1-2020 02:39 PM
jap time tu ade rentung x?sebab kalu ada ular dengan rentung baik bunuh rentung dulu..hehehehehehehe

Maybe sebab xde rentung lah jadi ular dibunuh dulu ..hahaha
Quote iszablack 9-1-2020 03:22 PM
Laukkkkk pusas niii.. {:teatime
Quote Artemesiaa 9-1-2020 03:28 PM
Salah satu contoh manusia yang mengakibatkan kemusnahan
Quote bondeh 9-1-2020 03:28 PM
dah kau yg kacau habitat dia... booodooohhhhhhh.... mohon mampos satu family kena belit ular di masa akan datangggg
Quote Boomibulat 9-1-2020 04:42 PM
Donald Trumpnya perangai..
Quote manehnya 9-1-2020 06:21 PM
Such a waste, Dr bunuh baikla biar ataupun tangkap masuk zoo

Brpa laa umor ular tu
Quote pokaibanktokyo 9-1-2020 06:44 PM
Dibunuh macam mana ? Pancung kepala ka? Kenapa tak tunjuk
Quote Nt-ViruS 9-1-2020 06:59 PM
pokaibanktokyo replied at 9-1-2020 06:44 PM
Dibunuh macam mana ? Pancung kepala ka? Kenapa tak tunjuk

dia katuk je kot. tengok video ritu kepala dia semua elok je xde terpisah dari badan ke hape.
Quote giyomi 9-1-2020 07:51 PM
dah ko masuk kawasan dia pastu nak bunuh dah kenapa...perhilitan sila amik perhatian dan saman mereka2 ni...btw kes ni kat malaysia ker mana dik
Quote Kakalongmu 9-1-2020 08:31 PM
Jinjang suka makan ni..buat sup sedap katanya
Quote pokaibanktokyo 9-1-2020 09:17 PM
Nt-ViruS replied at 9-1-2020 10:59 AM
dia katuk je kot. tengok video ritu kepala dia semua elok je xde terpisah dari badan ke hape.

Hihih. Kena katok kepala sampai mampoih
Quote pokaibanktokyo 9-1-2020 09:18 PM
Kakalongmu replied at 9-1-2020 12:31 PM
Jinjang suka makan ni..buat sup sedap katanya

Biasalah. Bangsa cap ayam
Quote pokaibanktokyo 9-1-2020 09:20 PM
Buang kat sungai banyak buaya saja.

Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.152357s Gzip On
To Top