Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Itu Fitnah, Saya Tak Pernah Kahwin!" Usahawan Kuih Bulan Tepis Dakwaan 'Menyondol'

intan|9-1-2020 10:38 AM Komen: 29
Kecoh semalam di media sosial apabila seorang wanita bergelar isteri yang meluahkan rasa kecewa dan terkilan kerana teman baiknya sendiri telah bertindak merampas suaminya.

Wanita tersebut juga menuduh rakannya yang dikenali sebagai Yaya, seorang usahawan kuih bulan telah bernikah senyap senyap dengan suaminya di sempadan Thailand.

Semalam, Yaya telah menjelaskan hal sebenarnya yang terjadi dalam usaha membela diri dari pernyataan fitnah yang disebarkan wanita terbabit.

Yaya atau dikenali sebagai Haziqah Nurul Huda Harun yang ditemui Harian Metro telah menafikan perkahwinannya itu seperti yang didakwa wanita terbabit di media sosialnya pada pagi rabu lalu.

"Saya tak pernah berkahwin dengan sesiapa dan semua dakwaan di FB dia adalah fitnah. Saya reda dan anggap ini ujian Allah, Allah ada bersama saya. Insyallah, Allah akan permudahkan segala urusan saya hendaknya,"

Yaya yang tular kerana kisahnya yang tidak lagi memerlukan kerusi roda dan boleh berjalan kerana mukjizat Allah ketika di tanah suci ini juga giat mengusahakan  perniagaan kuih bulan.

Ujarnya lagi, mana mungkin dia berkahwin di negara jiran kerana ayahnya yang juga wali sah sentiasa bersamanya di samping ibu.

"Tiada alasan untuk saya kahwin di Thailand seperti yang didakwa kerana ayah saya sebagai wali sah sentiasa bersama saya 24 jam. Saya juga tak boleh memandu dan kemana-mana mesti bersama ayah."

"Kononnya pada 6 Januari 2020 merupakan tarikh perkahwinan saya bersama lelaki itu tapi ianya tidak benar kerana pada hari tersebut saya berada di Kuantan kerana anak saudara dimasukkan ke hospital," jelasnya lagi.

Seperti diduga, laman instagram Yaya juga telah 'diserang' dengan komen negatif netizen setelah cerita mengenai dia merampas suami orang itu tular.

Namun Yaya hanya berserah kepada netizen dan menafikan dakwaan bahawa dia telah berkahwin dengan suami orang.

"Cukup sekadar mereka tahu bahawa saya masih bujang dan tidak bercinta dengan sesiapa, jauh sekali bernikah dengan suami orang,"

"Selain berniaga, saya hanya punya ibu dan ayah serta ahli keluarga," katanya lagi.

Harian Metro juga melaporkan bahawa dia tidak teragak-agak untuk memfailkan saman kepada individu terbabit jika berterusan difitnah.- CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 29
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Pink_Purple 14-1-2020 01:54 AM
thread babi penyondol ni lagi ke..

jahat sejahat2 betina..tipu tu mainan dia..
tipu oku..pas2 tipu caras laki orang xmengaku pula..

Lain-lain Komen

Quote chicozinn 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm tikus bendang ni banyak yg curang..urghhh
Quote paanley 9-1-2020 11:05 AM
i is konpius. tak tau sapa yang betul
Quote Boomibulat 9-1-2020 11:12 AM
suami hensem mesti la ada yg nak caras..taste kurex ni
Quote buragazz 9-1-2020 11:17 AM
chicozinn replied at 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm ...

Sampai hati ko cakap muka dia tikus bendang..

Tapi memang yer pun.. klu aku jadi Yaya pun tak hingin...
Quote cikcikebom 9-1-2020 11:31 AM
betul ke cerita ni..tp bila tgk cara si yaya ni bergambar mcm tak boleh brain..xkan laki org rapat sangat bergambarnya
Quote fliphair8 9-1-2020 11:42 AM
sudah ku pesan pada suamiku yg kacak...jangan berani buat onar kalau tak nak masuk dalam barrel....
Quote anishmn 9-1-2020 11:56 AM

Halahhh TT merge je laaa sekali da ade thread sblm neh..pening la bnyk sgt thread TT oiiiiiiiiiiiiiii...

https://mforum.cari.com.my/forum ... ;extra=&page=29
Quote mieymiey 9-1-2020 12:04 PM
Mungkin ada niat nak kahwin tapi tak jadi sebab dah viral. Kot? Gitu iols berhati hitam
Quote AbukRokok 9-1-2020 12:07 PM
yayayayayayayayayayaya
Quote Nuyak 9-1-2020 12:29 PM
chicozinn replied at 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm ...

tikus bendang??? lawakk...
Quote brego 9-1-2020 01:08 PM
chicozinn replied at 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm ...

macam edika yusuf
so cari la yang hensem.

tapi mmg bodo la laki dia nih.
aku tengok hana tu manis jer orang nya.
umur masuk mid 30s, anak 3 pun pandai jaga badan.
kalau taknak, meh la kawin dengan aku.

Quote missycutie 9-1-2020 01:11 PM
mieymiey replied at 9-1-2020 12:04 PM
Mungkin ada niat nak kahwin tapi tak jadi sebab dah viral. Kot? Gitu iols berhati hitam

Kan...boleh jadi juga
Quote Cassieopeia 9-1-2020 03:50 PM
banyaknye benang pasal dia ni
Quote i_is_kennot 9-1-2020 06:50 PM
Laki yg direbut kan tu pun.. .. Semegah sikit lah sis..  
Quote Nt-ViruS 9-1-2020 06:57 PM
wow berita baik ni.  
Quote giyomi 9-1-2020 07:47 PM
aduhhh...muka hok camne pon sampai 2 wanita bergaduh...akak restu dik dgn gelaran tikus bendang, tikus mondok pon lg comel
Quote Kakalongmu 9-1-2020 08:28 PM
chicozinn replied at 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm ...

Salah Satu cara tikus bendang nak prove how kacak dan hensommmmm nyeee dia adalah dgn berbini dan membiak dgn banyak  
Quote gideoncross 9-1-2020 09:24 PM
chicozinn replied at 9-1-2020 11:02 AM
muka cam hamjad ada hati nak berbini banyak?betul la orang ckap jantan yg ensem ni setia, yg muka cm ...

Llaki hensem yg prnh iol knal lak kuat mnipu, ada je yg nak d ketengahkah padahal slh sndri.
Quote gideoncross 9-1-2020 09:29 PM
mieymiey replied at 9-1-2020 12:04 PM
Mungkin ada niat nak kahwin tapi tak jadi sebab dah viral. Kot? Gitu iols berhati hitam

Fact ni acceptable.

Lihat semua komen(29)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.202220s Gzip On
To Top