Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Oh, Salah Sekolah" - Baru Minggu Kedua Sekolah Dibuka, Dah Ada Cubaan Menculik

8-1-2020 05:50 PM Komen: 21
Musim kembali ke sekolah saban tahun dihiasi dengan gelagat dan kerenah anak-anak yang ada masanya lucu dan menghiburkan.

Bagaimanapun, bagai nak gugur jantung ibu bapa apabila menyaksikan sendiri anak nyaris menjadi mangsa culik pada minggu kedua sekolah kembali dibuka.

Ihsan Zainal menerusi Facebook berkongsi detik cemas apabila anak perempuannya nyaris diculik individu tidak dikenali yang datang ke sekolah kononnya untuk menjemput kanak-kanak itu, semalam.


Kredit foto: FB Ihsan Zainal

Kebetulan ketika kejadian, isterinya berada di belakang individu terbabit dan terdengar dia menyebut nama anaknya yang diterbalikkan.

Mujur guru pantas bertindak dan menghalang individu berkenaan daripada meneruskan niatnya ekoran mengenali siapa ibu bapa kanak-kanak terbabit.


Kredit foto: FB Ihsan Zainal

Lantaran itu, Ihsan berpesan kepada orang ramai supaya peka dengan perkara itu dan elakkan daripada kerap berkongsi gambar dan perihal anak di media sosial. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 21
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote kucingitam 10-1-2020 12:08 PM
crazybeach replied at 8-1-2020 08:14 PM
kalau gitu takdelah terbalik sangat pun. tertukar tempat jah. tapi kalau nama anak sepatah nama ba ...

aku rasa nama anak dia berpatah2 sampai boleh terbalik terbalik ni.

mungkin putri nur daniela alisya binti hasan..ah

baideway, kawan aku pun experience benda camni. org call tadika anak dia kata officer (mana aku tak ingat). mintak detail mcm2.
mujur cikgu bijak,. takde main bagi je.


Lain-lain Komen

Quote CiliPadiSedap 8-1-2020 06:33 PM
ok ni hasinah ke hasanah atau vokuru nah?
Quote crazybeach 8-1-2020 06:51 PM
CiliPadiSedap replied at 8-1-2020 10:33 AM
ok ni hasinah ke hasanah atau vokuru nah?

hanasah chuols. nama terbalik gituh
Quote crazybeach 8-1-2020 06:56 PM
cemana orang tu panggil anak dia nama terbalik? eja dari huruf belakang ke depan? cam dirafdias gituh? cam pelik jah bunyi. so kalau nama mira terbalikkan jadi arim? nora jadi aron? maya jadi ayam???
Quote lampor 8-1-2020 07:02 PM
Iols rasa trrbalik tu gini... Nama sebenar anwar berahim... Tapi dipanggil berahim anwar
Quote crazybeach 8-1-2020 08:14 PM
lampor replied at 8-1-2020 11:02 AM
Iols rasa trrbalik tu gini... Nama sebenar anwar berahim... Tapi dipanggil berahim anwar

kalau gitu takdelah terbalik sangat pun. tertukar tempat jah. tapi kalau nama anak sepatah nama bapak sepatah nak tukar tempat cemana chuols. contoh noryn aziz so terbalikkan jadi panggil aziz noryn gituh?
Quote domestobot 8-1-2020 08:33 PM
nak culik pun buat apa. kalau ibu bapa nya kaya boleh jugak percaya ada sebab nak culik. dapat jugak duit tebusan.
Quote Themilo 8-1-2020 08:54 PM
CiliPadiSedap: ok ni hasinah ke hasanah atau vokuru nah?


Vokuro sedang urut kopek, mana ada masa nak kidnap budak sekolah.
Quote Kurex 8-1-2020 08:58 PM
Themilo replied at 8-1-2020 08:54 PM
Vokuro sedang urut kopek, mana ada masa nak kidnap budak sekolah.

vokuru tengah berasap kopek dengan kemenyan..
Quote anastasia7 8-1-2020 10:48 PM
crazybeach replied at 8-1-2020 06:56 PM
cemana orang tu panggil anak dia nama terbalik? eja dari huruf belakang ke depan? cam dirafdias gitu ...

Kedudukan kot. Surihani lisa. Padahal lisa Surihani
Quote Melur1 9-1-2020 05:04 AM
seram dgr kisah culik2 ni sebab sindiket pelacuran anak kecik ala2 epstein tu... dasar pedo2 durjana semoga anak2 kita sentiasa selamat dari depa ni
Quote bobo_beck 9-1-2020 11:37 AM
kes2 camni peringatan juga pd ibu bapa supaya bgtau kt anak2 jgn bermain diluar kaw sekolah jika ibubapa/bas sekolah blom smpai utk ambil mereka... alhamdulillah sek anak aku mmg drg kurung bdk2 dlm kawasan sekolah yg guard akan jaga pintu kluar masuk. hanya satu pintu diteteapkan utk amik anak pintu2 lain ditutup.
Quote palmolive 9-1-2020 11:39 AM
Kurex replied at 8-1-2020 08:58 PM
vokuru tengah berasap kopek dengan kemenyan..

ahh sudah..cerita pasal kopek pulak
Quote namr 9-1-2020 11:52 AM
domestobot replied at 8-1-2020 08:33 PM
nak culik pun buat apa. kalau ibu bapa nya kaya boleh jugak percaya ada sebab nak culik. dapat jugak ...

Boleh buat mcm2 wei.jual budak boleh,jual organ boley.belum citer pasal pedo lg
Quote domestobot 9-1-2020 12:07 PM
namr replied at 9-1-2020 11:52 AM
Boleh buat mcm2 wei.jual budak boleh,jual organ boley.belum citer pasal pedo lg

Kat Malaysia memang takde la nak curi organ budak. Kecik kot organ diaorang kalau pikir balik. Yang hilang pun hampir semua jumpa balik. Yang tak jumpa balik pulak mati atas beberapa sebab. Yang pedo lak takde statistik cam artikel kat bawah ni.


https://www.sinarharian.com.my/a ... maja-ditemui-semula

Yang kena culik dengan minta tebusan pulak 33 je sejak 2008. Memang rare.

https://www.bharian.com.my/berit ... lam-tempoh-10-tahun

Memang takpat nafi kes penculikan tu ada, tapi tidak la berleluasa macam kita dengar hari2.


Quote delsmomm 9-1-2020 01:05 PM
palmolive replied at 9-1-2020 03:39 AM
ahh sudah..cerita pasal kopek pulak

tu lah pasal..
me ingat kurek minat pedang jew..

tasangke kopek pon layan jgk...

tumpang gembira ade sinar di hujung lorong utk kurek kembali stret..
Quote palmolive 9-1-2020 01:10 PM
delsmomm replied at 9-1-2020 01:05 PM
tu lah pasal..
me ingat kurek minat pedang jew..

@Kurex ... apa citer
Quote Kurex 9-1-2020 01:21 PM
palmolive replied at 9-1-2020 01:10 PM
@Kurex ... apa citer

tak suka kopek.. i suka pecs
Quote Nurul8001 9-1-2020 02:22 PM
crazybeach replied at 8-1-2020 06:56 PM
cemana orang tu panggil anak dia nama terbalik? eja dari huruf belakang ke depan? cam dirafdias gitu ...

Zaman la kan nama bebudak 2/3 patah perkataan. Contoh puteri intan payung indah. Mungkin panggil indah payung intan puteri ke
Quote jazaa100 9-1-2020 03:18 PM
crazybeach replied at 8-1-2020 06:56 PM
cemana orang tu panggil anak dia nama terbalik? eja dari huruf belakang ke depan? cam dirafdias gitu ...

Bukan lah....

Contoh nama budak tu Nur aleesya sofia...tapi dia kata Nor sofia aleesya....



Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.172961s Gzip On
To Top